معاون رگولاتوری: جزو معدود دستگاههای حاکمیتی هستیم که به ازای افزایش تعرفه برای افزایش کیفیت و سرعت از اپراتورها تعهد گرفتیم
ICTna.ir – معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جزو معدود دستگاههای حاکمیتی است که به ازای افزایش ۳۴ درصدی تعرفه بستههای اینترنت موبایل از اپراتورهای خدمات ارتباطی تعهد افزایش کیفیت دریافت کرده است.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، مهدی روحانینژاد در گفت و گوی ویژه خبری تلویزیون با بیان این مطلب افزود: افزایش تعرفه دلایل مختلفی دارد و افزایش قیمت بستهها به دلیل تورم سر جای خودش وجود دارد اما درحالی برای اولین بار، افزایش قیمت به شرط افزایش کیفیت شبکه صورت گرفته که تاکنون دولت در هیچ صنعت دیگری، تعهدی از تولیدکننده نگرفته است.
او با اشاره به اینکه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نظارت لحظهای و دقیقی روی کیفیت شبکه ارتباطی دارد و اگر مشترکی شکایتی داشته باشد، به صورت لحظهای مانیتور میشود، اظهار داشت: تعهد اپراتورها الحاقیه پروانه آنها میشود و ضمن رصد تمامی تعهدات آنها، سر وقت هم در این باره گزارش خواهیم داد.
روحانینژاد افزود: شش ماه بعد، گزارش افزایش ۳۰ درصدی سرعت اینترنت موبایل اپراتورها را در مقایسه با وضعیت دی ماه ۱۴۰۲ ارایه خواهیم داد و همانند سایر تعهدات اپراتورها، اگر به تعهداتشان پایبند نبوده باشند، جرایم سخت و سنگینی برای آنها دیده شده است.
معاون راهبردی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصریح کرد: اپراتورهای تلفن همراه بیش از ۱۵ سال است که پروانه فعالیت دارند و تعهدات خود را با دقت بالایی انجام دادهاند. گر جایی هم تعهدات آنها انجام نشده، با آنها برخورد قانونی صورت گرفته و جریمه شدند.
او با بیان اینکه اگر تا پیش از این بستهای روی سبد خدمت اپراتورها بوده، نه تنها حذف نخواهد شد بلکه همان بسته با همان ویژگی حداکثر ۳۴ درصد افزایش یافته است، افزایش صد درصدی قیمت بستههای اینترمت موبایل را کذب خواند و افزود: طبق توافقی که شده حداکثر افزایش ۳۴ درصد است و بیش از این اگر افزایش تعرفه صورت بگیرد، حتما با اپراتور برخورد میشود و ملزم به برگرداندن قیمت تعرفه هستند.
روحانینژاد گفت: هیچ بسته اینترنت موبایلی بیش از ۳۴ درصد افزایش قیمت نمییابد و مردم میهوانند ضمن رصد درگاههای فروش اپراتورها توسط سازمان تنظیم مقررات، هرگونه مغایرت را به سامانه ۱۹۵ گزارش کنند.
به گفته او، هر آنچه اپراتورها انجام میدهند، براساس مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات است و حتی نمیتوانند در هر زمانی به هر روشی به مشترکین تخفیف بدهند بلکه نرخها براساس سقف و کف تعرفه مصوب رگولاتوری است.
روحانینژاد همچنین گفت: در مورد رصد رشد سرعت شبکه اپراتورهای ارتباطی طی ۱۰ روز آینده داشبوردی ایجاد خواهد شد تا مردم بتوانند سرعت شبکه اپراتورها را رصد کنند و رگولاتوری به عنوان حامی مردم، منافع آنها را در کوتاه مدت و درازمدت دنبال خواهد کرد.