امنیت

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

December 31, 2023
16:33 یکشنبه، 10ام دیماه 1402
کد خبر: 156261

راهکارهای پلیس فتا برای پیشگیری از هک شدن اکانت ایتا و روبیکا

رئیس پلیس فتا استان مرکزی هک شدن شبکه‌های اجتماعی و اکانت‌های کاربران را یکی از مخاطرات فضای مجازی دانست و به ارائه راهکارهایی برای مقابله و پیشگیری از هک اکانت‌های ایتا و روبیکای هم‌وطنان پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ‌دوم فرهاد شاطری رئیس پلیس فتا استان مرکزی در تشریح این خبر گفت: هک شبکه‌های اجتماعی و دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری هم‌وطنان، مشکلات و مخاطراتی برای آنان به وجود می‌آورد و مجرمان سایبری با ترفندهای مهندسی اجتماعی، ارسال لینک ، بدافزار آلوده و دسترسی به متن پیامک کاربران و … اقدام به سوءاستفاده از کاربران فضای مجازی می‌نمایند.

این مقام مسئول در خصوص راهکار مقابله با هک شدن اکانت ایتا کاربران بیان داشت: در صورت هک شدن حساب کاربری ایتای خود، ابتدا با مرورگر، به لینک https://my.eitaa.com مراجعه کنید و برای استفاده از پشتیبانی لازم، به قسمت گزارش به ایتا مراجعه کنید. در این بخش، شما با انتخاب گزینه‌ مربوطه می‌توانید اقدام لازم در خصوص بستن دستگاه‌های متصل، حذف رمز دومرحله‌ای، حذف حساب و … را به انجام برسانید.

سرهنگ شاطری در خصوص راهکار مقابله با هک شدن اکانت روبیکا هم‌وطنان افزود: ر صورت هک شدن حساب کاربری روبیکای خود، ابتدا با شماره‌گیری #999* توسط شماره‌ای که اکانت آن هک شده است، وارد پنل خدمات روبیکا شوید و با انتخاب گزینه‌ پشتیبانی به مرحله‌ی بعد بروید. در اینجا با انتخاب گزینه‌های غیرفعال کردن دستگاه‌های فعال و غیرفعال کردن تائید دومرحله‌ای می‌توانید اقدام به بازپس‌گیری حساب کاربری هک شده‌ی خود نمایید.

وی پیشگیری را مهم‌ترین راهکار ناکام گذاشتن مجرمان سایبری دانست و افزود: پس از بازپس‌گیری اکانت هک شده، در اولین فرصت تائید دومرحله‌ای خود را فعال کنید تا از نفوذ مجرمان سایبری در امان بمانید. امکان استفاده از گذرواژه‌ی دومرحله‌ای در کلیه‌ی شبکه‌های اجتماعی مورداستفاده کاربران وجود دارد و در مدت‌زمان کوتاهی می‌توانند با فعال‌سازی آن سپر دفاعی محکمی در برابر شیادان سایبری ایجاد نمایند.

این مقام انتظامی بیان داشت: خوشبختانه استقبال بی‌نظیر کاربران از شبکه‌های اجتماعی داخلی باعث کاهش چشم‌گیر جرائم اخلاقی و دسترسی‌های غیرمجاز شده است و با افزایش آگاهی و اقداماتی از قبیل فعال‌سازی تائید دومرحله‌ای می‌توان دسترسی‌های غیرمجاز به حساب کاربری افراد را به پایین‌ترین حد ممکن رساند و در صورت بروز هرگونه مشکل در فضای مجازی، کاربران می‌توانند ضمن تماس با کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس به شماره 096380 از مشاوره و راهنمایی پلیسی بهره‌مند گردند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.