هوش مصنوعی

January 2, 2024
11:43 سه شنبه، 12ام دیماه 1402
کد خبر: 156484

هوش مصنوعی مولد گوگل برای توسعه دهندگان نرم‌افزار عرضه شد

منبع: همکاران سیستم

توسعه دهندگانی که برای آزمایش رایگان سیستم هوش مصنوعی Gemini اقدام کرده‌اند می‌بایست بدانند که ممکن است داده‌های آنها برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی مولد از جمله مدل‌هایی AI Studio و Gemini Pro گوگل مورد استفاده قرار گیرد.

این غول فناوری هفته گذشته برای نخستین بار Gemini Pro را در دسترس توسعه دهندگان و مشاغلی قرار داد که مایل به ساخت اپلیکیشن‌های کاربردی با اسفاده از هوش مصنوعی مولد بودند. این توسعه دهندگان نرم افزار هم اکنون می‌توانند از طریق Gemini API در استودیوی هوش مصنوعی گوگل به این مدل دسترسی داشته باشند و در مقابل، سازمان‌ برای توسعه ابزارهای مورد نظر خود می‌توانند فرآیند مشابه را در پلتفرم یادگیری ماشینی توسعه نرم افزار Vertex AI مبتنی بر خدمات رایانش ابری گوگل انجام دهند.

توسعه دهندگان در حال حاضر به صورت رایگان به Gemini Pro و Gemini Pro Vision دسترسی دارند و می‌توانند حداکثر 60 درخواست در دقیقه را در این سیستم‌ها دراختیار بگیرند که به گفته گوگل، این رقم برای بیشتر نیازهای مرتبط با توسعه اپلیکیشن‌ها مناسب است. مدل Gemini Pro Vision به گونه‌ای طراحی شده است که متن و تصاویر را به عنوان ورودی در اختیار می‌گیرد و البته خروجی آن به صورت متن باقی می‌ماند.

توسعه دهندگانی که با سیستم Vertex AI کار می‌کنند نیز می‌توانند هر دو مدل هوش مصنوعی را به صورت یکپارچه در اختیار داشته باشند و انتظار می‌رود که اوایل سال 24 میلادی این سیستم با تمام قابلیت‌های خود به صورت رایگان در اختیار همگان قرار گیرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.