پیام‌رسان

January 4, 2024
0:56 پنجشنبه، 14ام دیماه 1402
کد خبر: 156688

رهگیری مرسولات پستی از طریق بله ممکن شد

شرکت ملی پست در راستای هوشمندسازی و بهره گیری از فناوری های نوین امکان رهگیری مرسولات پستی را با هدف دسترسی سریعتر هموطنان از سرنوشت مرسوله خود در پیام رسان بله فراهم نموده است.

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از دفتر ارتباطات و اموربین الملل شرکت ملی پست؛ پیگیری مرسولات پستی از خدمات کاربردی شرکت ملی پست است که مشتریان با استفاده از این امکان می‌توانند اطلاعاتی نظیر مشخصات مرسوله را اعم از تاریخ و ساعت قبول مرسوله از سوی پست، نام فرستنده و گیرنده، وزن و هزینه ارسال را مشاهده کنند. مهم‌ترین ویژگی این خدمات نمایش آخرین وضعیت مکانی مرسوله است.

بر اساس این گزارش، شرکت ملی پست این امکان را به مشتریان خود می‌دهد که اطلاعات مرسوله ارسالی خود را مشاهده و وضعیت آن را تا زمان تحویل پیگیری کنند. سیستم رهگیری مرسولات پستی اطلاعات کاملی را به مشتریان خود خواهد داد و مشتریان می‌توانند مکان مرسوله شان را مشاهده و از زمان تحویل آن مطلع شوند.

از این رو مشتریان هنگامی که بسته پستی را تحویل پست می‌دهند، یک شماره مشخص به نام شماره بارکد دریافت می‌کنند. این شماره ۲۰ یا 24 رقمی در قالب یک رسید به صورت فیزیکی یا از طریق پیامک به فرستنده ارسال می‌شود.
تفاوتی نمی‌کند که نوع سروس ارسالی بسته پستی چه باشد، تنها نکته این است که این شماره مختص مرسولاتی است که به صورت سفارشی، پیشتاز و ویژه ارسال می‌شوند.

براین اساس مشتریان شرکت ملی پست می توانند با بارکدرهگیری خود علاوه بر رهگیری مرسوله از طریق سامانه رهگیری مرسولات پستی با مراجعه به ربات(بازو) در «پیام رسان بله» به نشانی post_bot@ ازآخرین وضعیت ارسال مرسوله خود مطلع شوند.

شایان ذکر است در گام های بعدی امکان رویت آخرین وضعیت مرسوله فراهم خواهد شد تا به محض تغییر وضعیت مرسوله به صورت خودکار به فرستنده اطلاع رسانی شود، همچنین امکان رهگیری در سایر پیام رسان های داخلی نظیر روبیکا، ایتا، آی گپ، سروش و ویراستی در آینده ای نزدیک فراهم می شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.