بازار سرمایه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 7, 2024
17:25 یکشنبه، 17ام دیماه 1402
کد خبر: 157101

گزارش یک‌ساله سرویس بین‌شهری تپسی و رشد ۱۰ برابری خدمات

منبع: بورس نیوز

شرکت تپسی با گذشت بیش از یک سال از شروع به کار «سرویس بین‌شهری»، گزارشی از عملکرد این محصول، به همراه نکات جالب توجه سالانه منتشر کرده است.

شرکت تپسی با گذشت بیش از یک سال از شروع به کار «سرویس بین‌شهری»، گزارشی از عملکرد این محصول، به همراه نکات جالب توجه سالانه منتشر کرده است. سرویس بین‌شهری تپسی شهریور ۱۴۰۱ در دسترس کاربران قرار گرفت و امروز در ۳۴ شهر کشور مشغول فعالیت است.

این سرویس در ابتدای شکل‌گیری تنها محدود به مناطقی که تپسی مشغول ارائه خدمات درون‌شهری بود می‌شد، اما آخرین اطلاعات حکایت از گسترش این خدمات به سرتاسر کشور دارد. به این ترتیب کاربران می‌توانند برای سفر به استان‌های مجاور و همچنین مسافت‌های طولانی‌تر تا ۵۰۰ کیلومتر از محصول بین‌شهری تپسی استفاده کنند.

رشد ۱۰ برابری تعداد سفر‌ها در عرض یک سال

طبق گزارش منتشرشده، از ابتدای شکل‌گیری این محصول که با اربعین سال ۱۴۰۱ همزمان بود، تپسی رشدی ۱۰ برابری را در تعداد سفر‌های محصول جدیدش تجربه کرده است. این در حالی است که آغاز کمپین‌های این شرکت برای ترویج سرویس بین‌شهری از اردیبهشت ۱۴۰۲ آغاز شد که در نتیجه، آمار فروش در عرض ۴ ماه، رشدی مشابه ۷ ماه قبل داشته است.

بیشترین جابجایی بین‌شهری در مسیر قم-تهران

آمار مسیر‌های پرتردد سرویس بین‌شهری بخش دیگر این گزارش است. طبق این اطلاعات، تردد بین دو شهر تهران و قم با فاصله زیاد به نسبت سایر مسیر‌ها در صدر جدول قرار دارد. به عبارتی دیگر، آمار مسیر‌های قم-تهران و تهران-قم با مجموع ۲۶ درصد از حجم سفر‌های تپسی بین‌شهری، از نیاز شهروندان قم به رفت‌و‌آمد بیشتر با تهران حکایت دارد. همچنین حضور مسیر مشهد-نیشابور در لیست مسیر‌های پرتردد در شرایطی که شهر‌های تهران و کرج، دست کم مبدا یا مقصد تمامی موارد لیست هستند جالب توجه است.

تهران، قم و اصفهان، پرتکرارترین مبداها، حضور نیشابور در مقاصد پرتردد

در ادامه این گزارش، تپسی شهر‌های کشور را از منظر مبدا و مقصد مورد مقایسه قرار داده است. با مطالعه دو جدول زیر درمیابیم که بیشترین سفر‌ها از چه شهر‌هایی آغاز شده و به کدام مقاصد بوده است.

سفر‌ها در دوران اربعین چگونه بوده؟

این گزارش علاوه بر داده‌های آماری از شهر‌های مختلف، به‌طور ویژه رفتار کاربران در دوران اربعین (۱ تا ۱۵ شهریور) را نیز مورد مطالعه قرار داده است. دلیل این اقدام پیک شدن درخواست سفر به مرز‌های زیارتی در این بازه زمانی و جذابیت مقاصد محبوب آن‌ها عنوان شده است.

طبق پیش‌بینی‌ها، سفر از تهران به مرز‌های غربی کشور به مناسبت اربعین با فاصله بیشتر از سایر شهر‌های کشور بوده است. در این آمار کرج، اصفهان، شیراز و کرمانشاه در رتبه‌های بعدی قرار دارند. نکته جالب دیگر در این بین، جذابیت مرز‌ها یا استان‌های غربی کشور برای زائرین است؛ جایی که با درنگ بیشتر در این قبیل سفرها، شاهد جذابیت مرز مهران به نسبت سایر مقاصد در این دوران هستیم.

ترین‌ها در سال اول فعالیت تپسی بین‌شهری

تپسی در گزارش خود آمار‌هایی از رکوردداران سفر در ناوگان بین‌شهری این شرکت منتشر کرده که در نوع خود جالب توجه است. در سمت مسافر، یک خانم با ۱۰۰ سفر در مسیر کرج-قزوین رکورددار جابجایی بین‌شهری بوده و در سمت مقابل، راننده‌ای با ۱۲۲ سفر بین‌شهری در بازه یک ساله پرسفرترین سفیر این محصول لقب گرفته است. او در مجموع توانسته درآمدی ۱۸۱ میلیون تومانی داشته باشد. اصفهان-تهران، شیراز-اصفهان و تهران-اصفهان جاده‌های مورد علاقه او از میان ۱۷ مسیر ترددش بوده است. روابط عمومی تپسی ابراز امیدواری کرده تا اشتراک‌گذاری چنین آمارهایی، علاوه بر افزایش آگاهی مردم از حجم و چگونگی رفت‌و آمدها، در آینده به تصمیم‌گیران برای بهبود خدمات بین‌شهری و اتخاذ سیاست‌های زیرساختی کمک کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.