بهرهمندی کاربران پیامرسانهای بومی از طرح «اتصال متقابل»
طبق اعلام مدیرکل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات، از زمان راهاندازی و ایجاد قابلیت اتصال متقابل پیامرسانهای داخلی تاکنون، بیش از دو میلیون کاربر از این ویژگی استفاده کردهاند.
به گزارش ایسنا، مهدی مظفری با اعلام اینکه بعد از گذشت حدود ۸ ماه از فعالسازی اتصال متقابل پیامرسانهای بومی، میزان استفاده از این قابلیت چشمگیر بوده، گفت: آمار میزان استفاده کاربران بهترتیب به کاربران پیامرسانهای ایتا، بله، آیگپ و گپ اختصاص دارد که از اوایل سالجاری با فعالسازی قابلیت اتصال متقابل، امکان ارسال پیام به یکدیگر را بدون نیاز به نصب پیامرسان دیگر پیدا کردهاند.
وی افزود: طرح «اتصال متقابل» بین پیامرسانهای ایرانی، قابلیتی نو در دنیاست که برای رفع انحصار و نیاز مردم برای ارتباط با یکدیگر در پیامرسانهای بومی ایجاد شد. اتحادیه اروپا نیز برای ممانعت از شکلگیری انحصار و ایجاد رقابت بین سکوها و پلتفرمها، به تدوین قوانین دوقلو تحت عنوان قانون سرویسهای دیجیتال (DSA) و قانون بازارهای دیجیتال (DMA) پرداخت که براساس آن، غولهای بزرگ صنعت دیجیتال در پایان ماه مارس سال ۲۰۲۴ باید امکان اتصال متقابل میان سکوهای بالای ۴۵ میلیون کاربر را فراهم کنند.