سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

هوش مصنوعی

January 8, 2024
23:02 دوشنبه، 18ام دیماه 1402
کد خبر: 157301

دوربین مداربسته با برد ۲٫۵ کیلومتری و هوش مصنوعی

منبع: زومیت

دوربین مدار‌بسته Abode Edge Camera به پیشرفته‌ترین قابلیت‌های هوش مصنوعی مجهز است و برد وای‌فای آن به بیش‌از ۲٫۵ کیلومتر می‌رسد.

در جریان رویداد CES 2024، شرکت امنیت خانگی و سیستم هشدار Abode Systems از اولین دوربین مداربسته خانگی جهان مجهز‌به پیشرفته‌ترین قابلیت‌های هوش مصنوعی و طولانی‌ترین برد وای‌فای رونمایی کرد. این دوربین با همکاری شرکت هوش مصنوعی Xailient و استارتاپ نیمه‌هادی Morse Micro توسعه داده شده است.

برد انتقال داده‌ی این دوربین که Abode Edge Camera نام دارد، به بیش از ۲٫۵ کیلومتر می‌رسد و بیشترین عمر باتری را در بین دوربین‌های مداربسته‌ی منازل ارائه می‌دهد.

کریس کارنی، بنیان‌گذار و مدیرعامل Abode Systems با اشاره به مشکلات شایع دوربین‌‌های مداربسته ازجمله ثابت بودن میدان دید و مشکلات شبکه‌ی وای‌فای در فواصل دور، گفت: «ما معتقدیم که دوربین‌های مداربسته باید همیشه نگاهشان به‌ مهم‌ترین چیز، یعنی خانه باشد؛ به‌همین‌خاطر، Abode Edge Camera عصر جدیدی از فناوری دوربین‌های مداربسته را‌ آغاز خواهد کرد تا خانه و هر‌آنچه واقعا مهم است، دوباره به کانون توجه دوربین برگردند.»

برد وای‌فای فوق‌العاده‌ی Abode Edge نتیجه‌ی استفاده از سیستم‌روی‌چیپ استارتاپ Morse Micro موسوم‌به Wi-Fi HaLow است. وای‌فای هی‌لو برخلاف وای‌فای معمولی، روی باندهای کم‌عرض RF کار می‌کند تا بدین‌ترتیب، موانعی را که معمولا دامنه‌ی برد را محدود می‌کنند، دور بزند و حتی در مناطق مملو از دستگاه و دوربین، عملکرد رضایت‌بخشی داشته باشد.

دوربین مداربسته‌ی Abode Edge از استاندارد ضد‌آب IP67 و باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی قابل‌شارژ بهره می‌برد که تنها با یک بار شارژ می‌تواند تا یک سال دوام بیاورد. پردازش هوش مصنوعی دوربین نیز شامل تشخیص اشیا، تشخیص چهره و تشخیص اتفاقات مشکوک است.

شرکت Abode Systems برای اشتراک ماهانه‌ی دسترسی به ویدیوی تک‌دوربینه‌ی Abode Edge همراه‌با قابلیت تشخیص هوشمند، نمایش زنده و مدت ده‌روزه‌ی دسترسی و دانلود کلیپ‌های ویدیویی مبلغ ۴ دلار را در نظر گرفته است. این مبلغ برای کاربرانی که از چند دوربین استفاده می‌کنند به ۷ دلار در ماه می‌رسد.

درحال‌حاضر، این دوربین تنها از گوگل اسیستنت پشتیبانی می‌کند و با قیمت ۲۰۰ دلار در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد.

نمایشگاه CES 2024 در لاس وگاس شروع شده است و تاکنون انواع تلویزیون و ماشین لباس شویی و مانیتور و محصولات دیگر به‌نمایش گذاشته شده‌اند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.