بازی

فناوری اطلاعات

January 8, 2024
23:05 دوشنبه، 18ام دیماه 1402
کد خبر: 157305

رونمایی ‌BMW از قابلیت‌های گیمینگ و واقعیت افزوده برای خودروها

منبع: زومیت

بی‌ام‌و در سال ۲۰۲۴ انواع فناوری‌های پیشرفته ازجمله سرویس گیمینگ و واقعیت افزوده و هوش مصنوعی را به خودروهای خود اضافه می‌کند.

BMW پس از سال‌ها ساخت خودروهای مفهومی منحصربه‌فرد و چشم‌نواز، حالا در سال ۲۰۲۴ تمرکز خود را به داخل خودروهای خود معطوف می‌کند. طبق بیانیه رسمی BMW، این شرکت محتوای ویدئویی و گزینه‌های بازی بیشتری را به خودروهای خود خواهد آورد.

برای خطوط تولید آتی، این خودروساز معتقد است مشتریان می‌توانند از فناوری‌هایی که قبلاً دردسترس نبوده‌اند، ازجمله واقعیت افزوده و ترکیبی و دستیارهای صوتی داخل خودرو بهره ببرند که از هوش مصنوعی مولد استفاده می‌کنند.

سیستم‌عامل بی‌ام‌و ۹ (iDrive 9) از نرم‌افزار خودرو اندروید گوگل استفاده می‌کند. مشتریانی که پکیج اختیاری BMW Digital Premium را تهیه می‌کنند، به انواع برنامه‌ها ازطریق فروشگاه ConnectedDrive BMW می‌توانند دسترسی پیدا کنند.

همچنین، انتظار می‌رود سرنشینان صندلی عقب بتوانند با استفاده از نمایشگر بزرگ کشویی ۳۲ اینچی در BMW i7 از بازی‌ها لذت ببرند. اکنون برای اولین‌بار دارندگان BMW می‌توانند از کنترلر بازی ویدئویی هنگام بازی استفاده کنند.

این خودروساز می‌گوید مشتریان می‌توانند برای خودرو مجهز به سیستم‌عامل ۹ از هر کنترلر استاندارد گیمینگ با قابلیت بلوتوث استفاده کنند. BMW اعلام کرده است که به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری که امکان استفاده از کنترلرهای بازی ویدئویی را ارائه می‌دهد، در سال ۲۰۲۴ دردسترس خواهند بود.

با استفاده از کنسول تحت‌مرورگر AirConsole، صاحبان خودرو می‌توانند بین بازی‌های تک‌نفره و چندنفره یکی را انتخاب کنند. بازی‌های کژوال نیز دردسترس خواهند بود.

این شرکت در حال ارتقای سیستم ویدئویی داخل خودرو ازجمله پشتیبانی از انواع سرویس‌های پخش است. BMW قصد دارد این قابلیت‌های پیشرفته را به سایر وسایل نقلیه مانند BMW X2 و تمام مدل‌های موجود در خطوط مینی گسترش دهد.

افزون‌براین، مدل BMW i7 Sedan از نمایشگر بزرگ ۳۱ اینچی برای سرنشینان عقب و آمازون فایر تی‌وی داخلی برخوردار است. درحال‌حاضر، این شرکت در حال کار روی یکپارچه‌سازی سیستمی به نام «سرویس ویدئو DTS AutoStage با پشتیبانی از TiVo» است که به‌گفته‌ی آن، هم کانال‌های زنده و هم سرویس‌های رسانه‌ای درخواستی را شامل می‌شود. این سیستم اولین‌بار در سری ۵ بی‌ام‌و راه‌اندازی شد و در سال ۲۰۲۴ ازطریق ارتقای نرم‌افزاری در مدل‌های اجرایی دردسترس خواهد بود.

BMW ادعا می‌کند که یکی از اولین شرکت‌هایی است که فناوری واقعیت افزوده را برای خودروهای خود ایجاد کرده است و این قابلیت را در نمایشگاه CES در لاس‌وگاس نشان خواهد داد.

از مسافران خواسته می‌شود که از یک جفت عینک AR Xreal Air 2 استفاده کنند و بدین‌ترتیب، آن‌ها می‌بینند که چگونه دستورالعمل‌های ناوبری، هشدارهای خطر، محتوای سرگرمی، اطلاعات مربوط به ایستگاه‌های شارژ و تجسم‌های کمکی در موقعیت‌های پارکینگ به‌طور کامل با محیط واقعی ادغام می‌شوند.

این شرکت انتظار دارد که سرنشینان عقب، ازجمله صاحبان خودروهای لوکس که اغلب به محل کار خود می‌روند، بخواهند از عینک Xreal AR برای انجام کار یا شرکت در جلسات مجازی استفاده کنند.

بی‌ام‌و در استفاده از فناوری الکسای آمازون برای ایجاد دستیار صوتی خود نیز پیشرفت کرده و آماده است تا دستاوردهای خود را به‌نمایش بگذارد؛ اما این فناوری هنوز در مرحله‌ی توسعه است.

دستیار شخصی هوشمند BMW می‌تواند به دستورالعمل‌ها و پاسخ‌های سریع درباره‌ی عملکرد خودرو به‌شیوه‌ای بسیار انسانی‌تر و محاوره‌ای پاسخ دهد و درعین‌حال عملکردهای خاص خودرو را کنترل کند.

در‌نهایت، BMW اعلام کرده است که مشغول کارکردن روی ویژگی «پارک خودکار» از راه دور است. این خودروساز گفت که مشتریان خودروهای خود را در مناطق تعیین‌شده ترک خواهند کرد. ماشین به‌دنبال جای پارک خالی می‌گردد و پارک می‌کند و سپس به محل بازمی‌گردد تا راننده آن را تحویل بگیرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.