خبر اول

سخت‌افزار

لبه تکنولوژی

January 8, 2024
23:30 دوشنبه، 18ام دیماه 1402
کد خبر: 157329

صفحه‌نمایش‌های شفاف در CES 2024 سر و صدای زیادی به پا خواهند کرد

ICTna.ir – در حالی که دنیای فناوری در آستانه آغاز نمایشگاه CES فردا قرار دارد، تمرکز خاصی به شکل و کانسپت صفحه نمایش شفاف شرکت هایی مانند سامسونگ و ال جی ایجاد شده است. در واقع مجموعه‌ای از اخبار مرتبط با صفحه نمایش دو شرکت کره‌ای مورد تمسخر قرار می‌گیرند، اما صفحه‌های شفاف یک روز قبل از افتتاح رسمی نمایش، بیشترین حجم خبرها را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، سامسونگ از نمایشگرهای شفاف Micro LED خود در یک رویداد پیش از نمایش رونمایی کرد و با توضیح اینکه این چه فناوری جدیدی است در نسخه ضمیمه می‌گوید: ال‌ای‌دی‌های شفاف آماده هستند تا تجربیات مشاهده را بازتعریف کنند و مرز غیرقابل تشخیص بین محتوا و واقعیت را به صورت مجازی ایجاد کنند.

به طور خلاصه، صفحه سیاه معمولی با یک صفحه شفاف جایگزین شده است که ظاهراً درزها و شکست نور را از بین می برد. این به میکرو LED شفاف اجازه می دهد تا “تصویر شفاف و بدون مانعی را برای موارد استفاده مختلف در خانه ها و محیط های B2B” ایجاد کند.

این نمایشگرها دارای طراحی مدولار هستند که به کاربران امکان می دهد شکل، اندازه و نسبت صفحه نمایش ها را متناسب با فضاهای مختلف شخصی سازی کنند. به ما گفته شده است که مدارهای عملکرد تراشه LED مستقیماً روی شیشه قرار گرفته اند که از دست دادن تجربه روشنایی با نمایشگرهای معمولی را کاهش می دهد.

ال‌جی همچنین قرار است مجموعه کاملی از OLED‌های شفاف خود را در اندازه‌های 30، 55 و 77 اینچی ارائه کند. هدف این مدل‌ها ایجاد «تجربه‌های خرید جدید» برای خرده‌فروشی‌ها است، و ال‌جی می‌گوید که «به میزان شفافیت بالایی دست می‌یابند تا به‌طور یکپارچه پنجره‌های شیشه‌ای را جایگزین کنند، بیان دقیق رنگ را به تصویر بکشند، و انعطاف‌پذیری طراحی را ارائه دهند که استفاده از فضا را افزایش می‌دهد».

OLEDهای شفاف همچنین به دلیل تولید گرمای کمتر در مقایسه با LED های معمولی برای استفاده در داخل خانه مناسب هستند، در حالی که تطبیق پذیری آنها امکان نصب در تقریباً در تمام فضاها و فضاهای داخلی مانند پنجره ها، دیوارها و کف با اندازه های مختلف را فراهم می کند.

LG Signature OLED T برای مصارف خانگی نیز وجود دارد که کمی سر و صدا در مطبوعات گزارش‌دهنده ایجاد کرده است. در زمان نگارش این مقاله چیز زیادی در وب سایت وجود ندارد، اما بر اساس گزارش ها، این یک تلویزیون شفاف 77 اینچی است که به نظر می رسد بیشتر یک نمایشگاه فناوری است تا تمام شده، آماده ارسال محصول باشد. علاوه بر این که مانند یک تلویزیون معمولی – اگر بسیار شیک – عمل می کند، به نظر می رسد که به عنوان نوعی مرکز خانه نیز مطرح شود. می‌توانید در ویدیوی Cnet از پیش‌نمایش مطبوعاتی CES، حس آن را دریافت کنید.

تعداد زیادی اعلانات دیگر روی صفحه نمایش توسط سامسونگ و ال‌جی به تنهایی منتشر شده است، جدای از هر چیز شفاف مرتبط، از جمله مدل‌های جدید 8K و QLED. احتمالاً قابل‌توجه‌ترین موردی که در نسخه‌های اولیه منتشر شده، شامل فناوری تاشو یا ادغام هوش مصنوعی است.

سامسونگ اعلام کرد که رویداد پیش‌نمایش برای شروع عصر صفحه‌نمایش هوش مصنوعی انجام شده است – که به نظر می‌رسد به یک پردازنده هوش مصنوعی جدید اشاره می‌کند که علاوه بر بهبود کیفیت تصویر و صدا، قرار است ویژگی‌های مجهز به هوش مصنوعی را به مشتریان ارائه دهد. توسط Samsung Knox، تمرکز بر الهام بخشیدن و تقویت سبک زندگی فردی – هر معنایی که ممکن است داشته باشد.

سامسونگ همچنین قصد دارد «نسل جدیدی از محصولات قابل تا شدن را به سمت داخل و خارج» به نمایش بگذارد، از جمله OLED های جدید در اندازه مانیتور با عملکردهای تاشو و قابل لغزش، و In&Out Flip و یک گوشی تاشو با طراحی گوشی تاشو رونمایی خواهند شد.

یکی از نمایندگان سامسونگ دیسپلی گفت: In&Out Flip فناوری است که می‌تواند جایگزین جدیدی برای مصرف‌کنندگانی باشد که گوشی‌های هوشمند میله‌ای شکل را به دلیل ضخامت محصولات تاشو ترجیح می‌دهند. هنگامی که محصول به سمت بیرون تا می شود، هر دو قسمت جلویی و پشتی محصول می توانند به عنوان صفحه نمایش استفاده شوند و تجربه کاربری جدیدی ایجاد کنند.

تلفن‌های تاشو در حال حاضر عمدتاً در دسته گوشی‌های جدید باقی می‌مانند، بنابراین با شروع نمایشگاه و اطلاعات بیشتر، باید ببینیم که آیا چیزی ظاهر می‌شود که به نظر می‌رسد ممکن است این دسته را محبوب‌تر کند یا نه؟

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.