فیبرنوری

January 9, 2024
16:20 سه شنبه، 19ام دیماه 1402
کد خبر: 157460

پیوست رسانه پروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها ابلاغ شد

جلسه پیوست رسانه پروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها به ریاست رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و با حضور سازمان تنظیم مقررات و 8 اپراتور دارای پروانه یکپارچه خدمات و شبکه برگزار و پیوست رسانه پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها ابلاغ شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، جلسه پیوست رسانه پروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها به ریاست محمد احسان خرامید رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سالن امید این مرکز برگزار شد.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات در این جلسه که مسوولان روابط عمومی اپراتورهای دارای پروانه یکپارچه خدمات و شبکه موسوم به UNSP در آن حضور داشتند، ابتدا با ابلاغ پیوست رسانه پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها، پیرامون جزییات آن توضیحاتی را ارایه کرد.
خرامید با بیان اینکه نیاز است تا در مورد واقعیت ها با مردم صحبت کنیم، تصریح کرد: باتوجه به نو بودن پروژه FTTx و عدم آشنایی بخش قابل توجهی از جامعه با ویژگی ها و خصوصیات آن، ضرورت دارد تا اپراتورهای ارتباطی در این مورد توضیحاتی را ارایه کنند و همواره پاسخگوی سوالات باشند.
وی با تاکید بر اطلاع رسانی دقیق با زبان مردم و بیان ویژگی ها و شیوه دسترسی مردم به فیبرنوری، افزود: محتوا باید در قالب های مختلف فضای مجازی، تبلیغات شهری و محیطی همراه با طراحی کمپین های رسانه ای برای اگاه سازی، آموزش و اطلاع رسانی به عموم مردم برنامه ریزی و انجام شود.

خرامید یکی از راه های ارتباط با مردم را راه اندازی و فعال کردن حساب کاربری اپراتورهای ارتباطی در پیامرسان ها و شبکه های اجتماعی و ایفای نقش فعالانه و پاسخگو دانست و گفت: اطلاع رسانی باید با هدف اقناع صورت گیرد و برای این منظور احاطه در موضوعات مختلف از جمله جوانب مختلف پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها ضرورت دارد.
وی با تاکید بر توجه به گروه های مرجع فکری در جامعه بخصوص در پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها، اظهار کرد: علاوه بر آن باید مراکز تماس هر اپراتور به صورت استاندارد و واحد چارچوب های اطلاع رسانی و آگاهی رسانی به کاربران را در دستور کار خود قرار دهند و در شرایط مختلف پاسخگوی سوالات مردم باشند.
رییس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی خارج از چارچوب های زمانی و مکانی افزود: با توجه به حساسیت های روز جامعه باید به محض ایجاد سوال یا ابهام از سوی اقشار مختلف نسبت به اطلاع رسانی در مورد موضوعات مختلف باید اقدام شود.
خرامید با رد سیاست سکونت رسانه ای که گاهی توسط برخی تجویز یا اعمال می شود، تصریح کرد: هم از بعد وظیفه هم از نظر حرفه ای باید پاسخگو باشیم، راهنمایی کنیم و گره گشایی انجام دهیم تا در نهایت مردم طعم شیری فناوری فیبرنوری را احساس کنند.
در پایان مقرر شد هر اپراتور ارتباطی برای اطلاع رسانی دقیق و سریع نسبت به معرفی سخنگو اقدام کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.