سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 16, 2024
12:10 سه شنبه، 26ام دیماه 1402
کد خبر: 158209

اپل تعداد آزمایش‌کنندگان خودروی خودران خود را افزایش داده است

منبع: دیجیاتو

پس از کاهش سرعت توسعه پروژه اتومبیل خودران اپل موسوم به Apple Car در اوایل 2023، حالا ظاهراً این شرکت تعداد آزمایش‌کنندگان خودروی خود را افزایش داده است.اپل سال 2023 را با بزرگ‌ترین تیم آزمایش‌کنندگان اتومبیل‌های خودران شروع کرد.

این تیم در ابتدا 200 نفر عضو داشت ولی در ادامه تعداد آزمایش‌کنندگانش به‌میزان قابل‌توجهی کاهش یافت. حالا طبق گزارشی جدید، به نظر می‌رسد این شرکت تعداد آزمایش‌کنندگان را مجدداً افزایش داده است. براساس گزارش حاضر، اپل اکنون 162 راننده برای این پروژه با 68 خودروی خودران دارد.


مدت‌هاست شاهد انتشار گزارش‌ها درباره اتومبیل خودران اپل هستیم. در سال 2022 گزارشی مدعی شد که این خودرو در سال 2026 عرضه می‌شود. بااین‌حال در سال 2023 گزارش‌ها چنین تاریخی را رد کردند و برای مثال تحلیلگر مطرح محصولات اپل، «مینگ-چی کو» مدعی شد که پروژه متوقف شده است و تاریخی برای عرضه آن وجود ندارد.

حالا با انتشار خبر افزایش تعداد راننده‌های این پروژه، این احتمال وجود دارد که اپل دوباره روی اتومبیل خودران خود تمرکز کرده باشد. بنابراین شاید در سال جاری میلادی شاهد انتشار گزارشی درباره تاریخ احتمالی عرضه این محصول باشیم.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.