گوشی

January 19, 2024
9:45 جمعه، 29ام دیماه 1402
کد خبر: 158465

اپل بالاخره به دارندگان آیفون ۷ غرامت می‌دهد

منبع: zoomit

اپل پس از چندسال به کاربران آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس به دلیل یکی از مشکلات گوشی غرامت می‌دهد.

اپل سال گذشته با پرداخت ۳۵ میلیون دلار برای حل‌وفصل یک پرونده‌ی قضایی در ایالات متحده مبنی‌بر اینکه که آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس، به‌دلیل وجود قطعه‌‌ای معیوب، مستعد مشکلات صوتی هستند موافقت کرد و اکنون از طریق ایمیل شروع به اطلاع‌رسانی به مشتریان واجد شرایط کرده است.

کاربران ساکن آمریکا که از تاریخ ۱۶ سپتامبر ۲۰۱۶ تا ۳ ژانویه ۲۰۲۳ (۲۶ شهریور ۱۳۹۵ تا ۱۳ دی ۱۴۰۱)، آیفون ۷ یا آیفون ۷ پلاس خریده‌ و مشکلات صوتی را به اپل گزارش داده‌اند یا به اپل برای تعمیر یا تعویض آیفون هزینه‌ای پرداخت‌ کرده‌اند، واجد شرایط دریافت غرامت هستند.

براساس جزئیات پرونده، مهلت انتخاب روش پرداخت غرامت تا ۳ ژوئن ۱۴۰۲ (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) اعلام شده است. مطابق توافق صورت گرفته که نیازمند تأیید دادگاه کالیفرنیا است، کاربران آسیب‌دیده که به اپل پول پرداخت کرده‌اند می‌توانند تا ۳۴۹ دلار غرامت از این شرکت دریافت کنند.

اولین گزارش‌ها از مشکلات میکروفون آیفون ۷ درسال ۲۰۱۸ منتشر شد و اپل به این موضوع اذعان کرد. سازنده‌ی لپ تاپ مک بوک و اپل واچ در آن زمان گفت: «برخی از مشتریان ممکن است گزارش دهند که پس از به‌روزرسانی به iOS 11.3، میکروفون آیفون ۷ یا آیفون ۷ پلاس‌شان کار نمی‌کند و گزینه‌ی بلندگو هنگام برقراری یا دریافت تماس غیرفعال می‌شود.»

نقص یاد شده به صورت غیررسمی با نام Loop Disease در اینترنت شناخته شد اما اپل هیچ‌ اقدامی برای برطرف کردن مشکل انجام نداد و راهکاری ارائه نکرد.

اپل تنها اعلام کرد که مشتریان می‌توانند گوشی آیفون خود را تحت گارانتی و بدون پرداخت هزینه تعمیر کنند اما مدتی بعد این رویه نیز تغییر کرد و مشتریان مجبور به پرداخت ۳۰۰ دلار به اپل برای حل مشکل شدند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.