پیام‌رسان

January 24, 2024
13:03 چهارشنبه، 4ام بهمنماه 1402
کد خبر: 159003

ترافیک پیام‌رسان‌های داخلی چقدر افزایش یافته است؟

طبق گفته معاون سیاست‌گذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات مردم با اعتماد به توان داخلی، نیاز خود را در زمینه پیام‌رسانی مرتفع کرده‌اند و متوسط ترافیک پیام‌رسان‌های داخلی نیز افزایش ۵ برابری داشته است.

به گزارش ایسنا، طی دو سال گذشته ظرفیت لازم در سکوهای داخلی برای کسب و کارهای داخلی به شکلی که امروز وجود دارد که مهم ترین آن مخاطب است فراهم نبود. در یک سال و نیم گذشته مخاطبان پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی بعضا تا ۵، ۶ برابر و حتی تا ۸ برابر افزایش پیدا کرده که این افزایش هم در تعداد کاربر روزانه و هم در تعداد کاربر فعال ماهانه است.

طبق گفته وزیر ارتباطات در حال حاضر زمینه لازم برای فعالیت کسب و کارها در سکوهای داخلی بیش از گذشته فراهم شده و دولت هم در سال گذشته آیین‌نامه حمایت از کسب و کارها و سکوهای اقتصاد دیجیتال را تصویب کرد که در این آیین‌نامه یک بسته حمایتی پیش‌بینی شده که بندهایی از آن اجرا شده و در حال پیگیری اجرایی شدن سایر بندهای آن هستیم.

در این راستا به تازگی، حامد منکرسی- معاون سیاست‌گذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات- با انتشار پستی در یک شبکه اجتماعی داخلی اظهار کرد: نظرسنجی جدید ایسپا نشان می‌دهد که مردم با اعتماد به توان داخلی، نیاز خود را در زمینه پیام‌رسانی مرتفع کرده‌اند؛ اضافه کنم که متوسط ترافیک پیام‌رسان‌های داخلی نیز افزایش ۵ برابری داشته است یعنی نه تنها حضور کاربران بلکه استفاده کاربردی از پیام‌رسان‌های داخلی رشد معناداری داشته است.

وی افزود: برخی از پیام رسانها رشد سریعتری را تجربه کرده اند، نظیر ایتا که با رشد ۹ برابری کاربران و ۱۵ برابری ترافیک همراه بوده است.

گفتنی است قابلیت اینترکانکشن (اتصال متقابل پیام رسان های داخلی) نزدیک به ۹ ماه است که راه اندازی شده و به گفته دبیرکل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات – میزان استفاده از این قابلیت از ۲ میلیون کاربر فراتر رفته است.

آمار میزان استفاده کاربران به ترتیب اختصاص دارد به کاربران پیام‌رسان‌های ایتا، بله، آیگپ و گپ که از اوایل امسال با فعال‌سازی قابلیت اتصال متقابل، امکان ارسال پیام به یکدیگر را بدون نیاز به نصب پیام‌رسان دیگر پیدا کرده‌اند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.