سخت‌افزار

January 24, 2024
13:08 چهارشنبه، 4ام بهمنماه 1402
کد خبر: 159022

آیفون ۱۶ با دوربین ۴۸مگاپیکسلی می‌آید/ از خودروی اپل چه خبر؟

اپل قصد دارد به جای خودروی تمام خودران، یک خودروی برقی با قابلیت های خودران کمتر بسازد. همچنین طبق گزارش ها آیفون ۱۶ پرومکس با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی به بازار می آید.

به گزارش مهر به نقل از انگجت، به نظر می رسد اپل بلندپروازی هایش برای تولید خودرو را به تعویق انداخته است. مارک گرومن تحلیلگر بلومبرگ در گزارشی نوشته پروژه ۱۰ ساله خودرو این شرکت از یک وسیله نقلیه خودران به یک خودروی برقی مشابه تسلا تغیر کرده اند. اکنون پیش بینی می شود «اپل کار» ۲۰۲۸ میلادی عرضه شود. این تاریخ ۲ سال بیشتر از زمانی است که شرکت قبلا هدف گذاری کرده بود.

طبق گزارش ها ویژگی های خودران وسیله نقلیه از سطح ۵ ( کاملا خودران) به سطح ۴ (کاملا خودران در برخی شرایط) و اکنون به سطح ۱+۲ (نیمه خودران) تبدیل شده است. این بدان معنا است که خودروی اپل ویژگی های خودران محدود مانند تمرکز رانندگی در یک لاین و پشتیبانی از ترمز و افزایش سرعت را در کنار توجه کامل راننده به جاده ارائه می دهد.

از سوی دیگر نشریه گیزموچاینا در گزارشی به نقل از یک کاربر شبکه اجتماعی چینی ویبو فاش کرده آیفون ۱۶ پرومکس با دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی سونی مجهز به فناوری ترانزیستور ۲ لایه عرضه می شود. این دوربین کیفیت تصویری بالاتر از آیفون ۱۵ پرومکس ارائه می کند.

 

همچنین این دستگاه یک لنز تله فتو پریسکوپ خواهد داشت. نوآوری مذکور همراه تغییر در طراحی موبایل ارائه می شود و خمیدگی لبه های نمایشگر افزایش می یابند.

از سوی دیگر مینگ چی کو تحلیلگر محصولات اپل معتقد است سری آیفون ۱۶ پرو احتمالا ماژول های لنز هیبریدی شیشه -پلاستیک۱MG+۷P داشته باشند. پیش بینی می شود آیفون ۱۶ پرو با نمایشگر ۶.۳ اینچی و نسخه پرومکس این موبایل با صفحه نمایش ۶.۹ اینچی عرضه شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.