5G, 6G, vRAN, OpenRAN

تلفن همراه

خبر اول

January 28, 2024
14:40 یکشنبه، 8ام بهمنماه 1402
کد خبر: 159209

ابراز تاسف اریکسون از میزان سرمایه‌گذاری اپراتورها در توسعه شبکه!

ICTna.ir – وندور سوئدی تجهیزات مخابراتی، اریکسون، گزارش سه ماهه خود را اعلام کرد، اما تصریح کرد نشانه کمی از رشد بازار در سالهای پیش رو را مشاهده می کند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، اعداد به شرح زیر بود: با توجه به اینکه بازار عمومی مخابرات چقدر خاموش است، اعداد قابل تحملند و به لطف کاهش 23 درصدی در بخش شبکه، یعنی بزرگترین بخش اریکسون، فروش 17 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است. روایت اصلی تقریباً مشابه سه ماهه گذشته بود، با تمرکز بر اقدامات احتیاطی به منظور تحمل این محیط کلان دشوار! یکی از موارد مثبت، بهبود سه ماهه حاشیه EBITA است که با این وجود هنوز تا رسیدن به هدف بلندمدت 15 درصدی راه  درازی در پیش دارد.

اریکسون بیشتر ارزیابی‌های بازار خود را بر اساس تحقیقات Dell’Oro استوار می‌کند، که اخیراً اعلام کرده است که انتظار دارد رکود فعلی در هزینه‌های RAN حداقل برای یک سال دیگر ادامه یابد. بورژ اکهلم، مدیرعامل اریکسون در اظهارات فصلی خود گفت: صنعت شبکه تلفن همراه همچنان چالش برانگیز است. ما انتظار داریم که عدم قطعیت های فعلی بازار تا سال 2024 با کاهش بیشتر بازار RAN در خارج از چین حاکم شود زیرا مشتریان ما محتاط هستند و سرعت سرمایه گذاری در هند در حال عادی شدن است. قرارداد جدید ایالات متحده در نیمه دوم سال 2024 شروع به رشد خواهد کرد.

تقاضای زیربنایی ناشی از ترافیک رو به رشد داده و 5G که تنها در مراحل اولیه ساخت قرار دارد، به سرمایه گذاری شبکه اضافی نیاز دارد. به نظر ما، سطوح سرمایه گذاری فعلی برای بسیاری از اپراتورها به طور ناپایدار پایین است. بنابراین ما مطمئن هستیم که بهبود بازار باید تحقق یابد. با این حال، زمان بهبود بازار در نهایت در دست مشتریان است.

چند فرض عمده وجود دارد که از اطمینان اکهولم به بهبود بازار حمایت می کند. افزایش ترافیک داده ممکن است نیاز به سرمایه گذاری اضافی برای پشتیبانی داشته باشد، اما بسیاری از آن می تواند ارتقاء نرم افزار نسبتا ارزان باشد . استنباط دیگر این است که 5G هنوز باید پیش برود، اما شاید هرگز این کار را نکند. به نظر می رسد کاهش قابل توجه سرمایه گذاری اریکسون  از این نگرانی حمایت می کند.

اما با توجه به عدم تمایل بزرگ‌ترین مشتریانش به خرج کردن بودجه بیشتر، اریکسون چه کاری می‌تواند بکند، جز اینکه بنشیند و در مورد زمان‌های بهتری که در پیش است خیال‌پردازی کند؟ ارائه همراه با اعداد به طور غیرمعمول کوتاهی بود، به طوری که اکهلم مجبور شد استراتژی اساسی اریکسون را در یک درخواست آشکار برای ادامه صبر سرمایه گذاران تکرار کند. قیمت سهام اریکسون تحت تاثیر این اعلامیه قرار نگرفت و به این معنی بود که کم و بیش انتظارات را برآورده کرده است.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.