پیام‌رسان

تلفن همراه

January 28, 2024
12:10 یکشنبه، 8ام بهمنماه 1402
کد خبر: 159338

قطعی ۸ ساعته پیام‌رسان مایکروسافت

منبع: زومیت

نرم‌افزار مایکروسافت تیمز بیش از ۸ ساعت در آمریکا و اروپا و مناطق دیگری از جهان به‌طور کامل ازدسترس خارج شده بود.

طبق اطلاعیه‌ی منتشرشده از حساب رسمی مایکروسافت در ایکس، نرم‌افزار مایکروسافت تیمز در نیمه‌شب جمعه (به‌وقت ایالات متحده) بیش از ۸ ساعت در مناطقی از شمال آمریکا، آمریکای جنوبی، اروپا، غرب آسیا و آفریقا از دسترس خارج شده بود.

در ساعت ۲۰:۳۷ جمعه‌شب به‌وقت شرق آمریکا، مایکروسافت اعلام کرد که بدترین وضعیت را پشت‌سر گذاشته‌ است؛ اما ردموندی‌ها هنوزهم در حال پاک‌سازی و رفع مشکلات سیستمی بودند. کمی بعد از نیمه‌شب شنبه، در اکانت رسمی خالق ویندوز نوشته شد: «سرویس و ویژگی‌های Microsoft Teams به حالت اولیه بازگشته است.»

در همان زمان گزارش‌هایی از کاربرانی منتشر می‌شد که نمی‌توانستند به پیام‌رسان تیمز وارد شوند، پیام‌ها ارسال نمی‌شد، فایل‌ها حذف شده بود، تأخیرهای زیادی پیش می‌آمد و… .

افزایش گزارش‌ها از کاربران نشان می‌دهد که این قطعی حداقل ۳ ساعت ادامه پیدا کرده است و مایکروسافت به‌طور رسمی مشکل را حدود ساعت ۱۱:۴۵ تأیید و اعلام کرد که مشکلی در شبکه‌ رخ داده و بخشی از سرویس تیمز را تحت‌تأثیر قرار داده است.

گزارش مایکروسافت بعد از ۸ ساعت بدین‌شرح بود: «همچنان در حال تلاش برای حل مشکل از زیرساخت هستیم و داده‌های ما نشان می‌دهد که تجربه کاربری بهبود یافته است؛ اگرچه بسیاری از کاربران هنوز تحت‌تأثیر این مشکل هستند. هم‌زمان در حال اصلاح ویژگی‌های مجزای تیمز هستیم که تحت‌تأثیر قرار گرفته‌اند و هر کاری که باعث کاهش تأثیر بر مشتریانمان شود، ارزیابی می‌کنیم.»

تقریباً ۱۳ ساعت طول کشید تا مایکروسافت به‌طور کامل مشکل را حل کند. ساعت‌ها پس از شروع قطعی، صفحه‌ی وضعیت وب‌سایت مایکروسافت تماماً به رنگ سبز بود که نشان می‌داد وضعیت مساعد است؛ اما کمی قبل از ساعت ۱۴ به‌روزرسانی و توضیحاتی درباره‌ی مراحل رفع عیب به آن اضافه شد.

حدود یک سال پیش نیز Microsoft Teams به‌مدت ۴ ساعت قطع شد. در سال ۲۰۲۱، دو قطعی بزرگ و در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹ هم قطعی‌هایی رخ داد؛ اما این‌بار ازنظر مدت و گستردگی مناطق متاًثر، از همه‌ی نمونه‌های قبلی بزرگتر و جدی‌تر بود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.