اپراتورها

بازار سرمایه

خبر اول

February 1, 2024
12:02 پنجشنبه، 12ام بهمنماه 1402
کد خبر: 159510

مروری بر صورت‌های مالی ورایزون؛ ادامه روند غیرقابل اجتناب کاهش هزینه‌ها با وجود افزایش مشترکین

ICTna.ir – اپراتور آمریکایی ورایزون در سال 2023 زیرمجموعه‌هایی به دست آورد، اگرچه درآمد و سوداش کاهش یافته و با کاهش سرمایه خود در سال 2023، قصد دارد امسال نیز این کار را انجام دهد. درآمد کل سال ورایزون در سال 2023 با 2.1 درصد کاهش به 134 میلیارد دلار رسید، در حالی که سود عملیاتی آن حدود 25 درصد کاهش یافت و به 22.9 میلیارد دلار رسید و سود خالص آن با 44 درصد کاهش به 12.1 میلیارد دلار رسید.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در سه ماهه چهارم 2023 زیان پیش از کسر مالیات از “اقلام ویژه” حدود 7.8 میلیارد دلار بود. این تحت تأثیر “هزینه کاهش ارزش سرقفلی افشا شده قبلی” مربوط به واحد کسب و کار تجاری آن به مبلغ 5.8 میلیارد دلار، تعدیل بازار برای بدهی های بازنشستگی و سایر مزایای پس از استخدام (OPEB) به مبلغ 992 میلیون دلار، هزینه های توجیهی دارایی ها به مبلغ 325 میلیون دلار بود. و تعدادی دیگر از اقلام کوچکتر (البته البته هنوز در براکت میلیون دلاری هستند).

از طرفی درآمد خدمات بی سیم 76.7 میلیارد دلار بوده است که 3.2 درصد نسبت به سال 2022 افزایش یافته است. نکته جالب توجه ویژه در اعداد و ارقام سال کامل آن، افزودن شبکه های بی سیم ثابت بود که 31 درصد افزایش یافتند و منعکس کننده افزایش تقاضای ناشی از قدرت و قابلیت اطمینان است. در همین حال، کل ارزش افزوده خالص پس‌پرداخت ناشی از خدمات بی‌سیم در سال 2023 حدود 26 درصد افزایش یافت و در سه ماهه چهارم به 449,000 در مقایسه با 217,000 در سه ماهه چهارم 2022 افزایش یافت.

کل بدهی ورایزون تا پایان سال 128.5 میلیارد دلار بود که 2.1 میلیارد دلار افزایش داشته است، اما این اپراتور تصریح کرده که این میزان 2.1 میلیارد دلار کمتر از سال گذشته است.

هانس وستبرگ، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل ورایزون، در این خصوص گفت: پس از ارائه بهبود مستمر در طول سال 2023، ما سال را با قدرت به پایان رساندیم و همچنان به دنبال تعادل صحیح رشد و سودآوری هستیم. 2023 سال تغییر بود. ما دارایی های مناسب و بهترین تیم را در اختیار داریم و برای رشد در سال 2024 موقعیت خوبی داریم.

سرمایه ورایزون در سال 2023 به 18.8 میلیارد دلار رسید که از 23.1 میلیارد دلار در سال 2022 کمتر است. برای سال 2024 این رقم به بین 17 تا 17.5 میلیارد دلار کاهش خواهد یافت. بنابراین، از نظر ایمنی بازار تجهیزات مخابراتی و ثروت، شرکت‌هایی مانند اریکسون و نوکیا، این خبر خوبی نیست.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.