اپراتورها

تلفن همراه

خبر اول

February 3, 2024
12:51 شنبه، 14ام بهمنماه 1402
کد خبر: 159809

سازمان‌های مخابراتی اروپا قوانین گیگابیتی پیشنهادی اتحادیه اروپا را مورد انتقاد قرار دادند

ICTna.ir – گروه چهارجانبه ای از ارگان های بزرگ صنعت مخابرات به دلیل تغییر مجموعه ای جدید از قوانین طراحی شده برای تسهیل گسترش شبکه های گیگابیتی به ضرر اپراتورها، اتحادیه اروپا را مورد انتقاد قرار دادند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، ECTA، ETNO، GIGAEurope و GSMA روز پنجشنبه بیانیه مشترکی را برای به اشتراک گذاشتن “نگرانی های شدید” خود در مورد شرایط قانون زیرساخت گیگابیت، که در حال حاضر توسط کمیسیون، شورا و پارلمان اروپا در حال بحث است، منتشر کردند.

قانون‌گذاران اروپایی اساساً با چکش کاری قوانین و مقررات این قانون، سود آن را برای اپراتورهای مخابراتی نسبت به قوانین موجود که برای جایگزینی آن طراحی شده‌اند، کمتر می‌کنند.

کمیسیون اروپا در فوریه سال گذشته قانون زیرساخت گیگابیت را برای جایگزینی دستورالعمل کاهش هزینه پهنای باند 2014 معرفی کرد. هدف از این قانون کاهش برخی از تشریفاتی است که می‌تواند مانع گسترش شبکه شود، در نتیجه سرعت ساخت شبکه‌های تلفن همراه 5G و فیبرنوری در اتحادیه اروپا افزایش می‌یابد.

اصول کلیدی این قوانین، ساده سازی و دیجیتالی کردن فرآیند اخذ مجوز برای راه اندازی شبکه است. برای بهبود هماهنگی عملیات عمرانی بین اپراتورهای شبکه در مورد نصب کانال‌ها، دکل‌ها و غیره و اطمینان از دسترسی طرف‌های مرتبط هم قانون گذاری جدیدی پیشنهاد شده است و تصریح شده نیاز است که تمام ساختمانهای جدید یا ساختمانهایی با بازسازی عمده و اساسی، باید به فیبر دسترسی داشته باشند.

کمیسیون اروپا در آن زمان توضیح داد: به لطف قوانین جدید، اپراتورها می‌توانند به سرعت شبکه‌ها را از طریق روش‌های ساده، دیجیتالی و کم‌هزینه‌تر مستقر کنند و توسعه دهند.

این قانون اکنون در مرحله سه گانه فرآیند قانونگذاری است، به این معنی که محتوای آن موضوع بحث بین کمیسیون، شورای اروپا و پارلمان است و تا آنجا که به اپراتورهای مخابراتی و نمایندگان آنها مربوط می شود، همه چیز خوب پیش نمی رود.

در بیانیه مشترک نهادهای صنعتی فوق الذکر آمده است: اقدامات کلیدی که به سرعت بخشیدن به گسترش شبکه کمک می کند، اکنون مورد تردید قرار گرفته است. به طور خاص، این قانون به مفهوم تأییدیه های ضمنی اشاره دارد که به موجب آن اپراتورها می توانند به سادگی در صورت عدم پاسخگویی به موقع به درخواست مجوز ساخت و ساز، به گسترش فیبر ادامه دهند.

در حالی که تاییدیه های ضمنی یک قاعده مثبت برای اپراتورها هستند، اما طبیعتا بحث برانگیز هستند. Euractiv ماه گذشته بحث در مورد تاییدیه های ضمنی را به طور عمیق پوشش داد، که نشان می دهد این مفهوم ممکن است به طور کامل از بین برود یا متحول شود به نحوی که منافع اپراتورها را بیش از پیش متاثر سازد.

صنعت تلکام، اصلا از این موضوع خوشحال نیست. با توجه به فقدان شواهدی مبنی بر عدم موفقیت بازار، پیشنهادهایی مبنی بر تنظیم قیمت تماس‌ها و پیامک درون اتحادیه اروپا، تهاجمی و غیرقابل توجیه خواندن مقررات جدید برای آن جالب نیست.

نهادهای مخابراتی در این بیانیه گفتند: مگر روح اصلی پیشنهاد کمیسیون اروپا حفظ نشود، صنعت مخابرات اتحادیه اروپا معتقد است که حفظ قوانین فعلی نسبت به اجرای یک مقررات نادرست آسیب کمتری به گسترش شبکه خواهد داشت. این خطر بر جای گذاشتن میراث مضری بر بخش ما تحت اختیارات باقی‌مانده اتحادیه اروپا است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.