رگولاتوری انگلیس در خصوص محتوای خودآزاری نمایش داده شده توسط موتورهای جستجو تحقیق میکند
ICTna.ir – رگولاتور انگلیس، آفکام، نتایج مطالعهای را منتشر کرده است که نشان میدهد کاربران میتوانند به راحتی به محتوایی که خودآزاری و خودکشی را تبلیغ میکنند دسترسی داشته باشند. رگولاتور مخابراتی بریتانیا کلمات خود را در این بیانیه، بسیار با دقت انتخاب کرده است، اما کاملاً واضح است که این بیانیه برای هشداری برای موتورهای جستجوی بزرگ نوشته شده و بررسی دقیقتر نقش آنها در این خصوص وعده داده شده است.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، آفکام به عنوان بخشی از نقش تازه اش بهعنوان تنظیمکننده ایمنی آنلاین بریتانیا، در نظر دارد در بهار پیش رو، مشاورهای را در مورد آییننامههای عملکرد محافظت از کودکان منتشر کند، بخشی از آن نحوه دسترسی خردسالان به محتوای مضر آنلاین را پوشش میدهد. یافتههای گزارش جدید آفکام با عنوان “یک کلیک دور: مطالعهای در مورد شیوع خود آسیبی غیر خودکشی، خودکشی و محتوای اختلالات خوردن که توسط موتورهای جستجو قابل دسترسی است” توسط آفکام و موسسه تحقیقاتی سرایت شبکه موسوم به NCRI انجام شده است و مقدمه ای برای این فراخوان مشورتی به نظر میرسد.
آفکام گفته این کدها گام های عملی را که سرویس های جستجو می توانند برای محافظت از کودکان انجام دهند، مشخص می کنند. آلمودنا لارا، مدیر توسعه سیاست ایمنی آنلاین در آفکام، گفت: موتورهای جستجو اغلب نقطه شروع تجربه آنلاین افراد هستند، و ما نگران هستیم که بتوانند به عنوان دروازهای با یک کلیک برای محتوای آسیبرسان به خود عمل کنند.
آفکام اعلام داشته 22 درصد از نتایج جستجو در این مطالعه به محتوایی پیوند خورده اند که با یک کلیک، آموزش هایی را در مورد خودآزاری غیرخودکشی، خودکشی یا اختلالات خوردن ارائه می دهد، میرسد. در این مطالعه، محققان بیش از 370هزار پیوند نتیجه را که توسط پنج موتور جستجوی بزرگ بازگردانده شده بودند، تجزیه و تحلیل کردند. سایر نکات قابل توجه این بود که جستجوهای تصویر به عنوان یک خطر خاص شناسایی می شوند و بالاترین نسبت نتایج مضر و شدید را با 50درصد تفاوت ارائه می دهند، در حالی که استفاده از عبارات جستجوی عمدی مبهم به این معنی است که افراد شش برابر بیشتر احتمال دارد محتوای مضر در مورد خود را پیدا کنند.
آفکام تاکید کرده: سرویسهای جستجو باید خطرات بالقوه و اثربخشی اقدامات حفاظتی خود را، بهویژه برای ایمن نگهداشتن کودکان آنلاین، قبل از مشاوره گسترده ما که در بهار برگزار میشود، درک کنند.
در حالی که قانون ایمنی آنلاین از نظر فنی به آفکام اختیارات قابل توجهی برای تحمیل تحریمها حتی بر بزرگترین شرکتها میدهد، بعید به نظر میرسد که شروع به اعمال فشار کند. اما نقش جدید خود را بسیار جدی می گیرد.
فایننشال تایمز اخیراً گزارش داده است که آفکام به دنبال استخدام کارکنان وب گرد و جویشگر وب بوده است. رگولاتور انگلیس، این کارکنان را از شرکت های بزرگ فناوری انتخاب کرده است. رگولاتور ظاهراً 350 کارمند جدید با مسئولیت رسیدگی به ایمنی آنلاین استخدام کرده است و قصد دارد حداقل 100 کارمند دیگر را استخدام کند.