بازی

فناوری اطلاعات

February 5, 2024
18:11 دوشنبه، 16ام بهمنماه 1402
کد خبر: 160091

نینتندو نبض بازار بازی‌های ویدیویی ژاپن را در اختیار گرفت

منبع: Zoomit

نینتندو در بازار ژاپن بهترین آمار فروش بازی را در سال ۲۰۲۳ به‌ خود اختصاص داده است.

نینتندو موفق شد در سال ۲۰۲۳ به بهترین نام صنعت بازی ژاپن تبدیل شود. بازی‌های منتشرشده برای نینتندو سوییچ عملکرد بسیار خوبی داشتند و در فهرست پرفروش‌ترین‌های سال قبل قرار گرفتند. درواقع ۱۰ بازی پرفروش سال ۲۰۲۳ در ژاپن متعلق به کنسول بازی نینتندو است که نشانه‌ی واضحی از تسلط کامل این برند در کشور خود دارد.

طبق اعلام Gonintendo، بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom محبوب‌ترین بازی سال ۲۰۲۳ ژاپن بود و دو میلیون نسخه از این عنوان به‌فروش رسید. Super Mario Bros. Wonder نیز با فروش ۱٫۵ میلیون نسخه در جایگاه دوم محبوب‌ترین بازی‌های سال گذشته در بازار ژاپن قرار گرفت. این اعداد خیلی چشمگیر به‌نظر نمی‌رسند اما نشان از علاقه‌ی عجیب ژاپنی‌ها به بازی‌های نینتندو دارند.

نینتندو با انتشار عناوین مختلف در سبک‌های متنوع از بازی ماجراجویی Pikmin 4 گرفته تا بازی‌ مسابقه‌ای Mario Kart 8 Deluxe، نظر گیمرها را به‌خود جلب کرده است. این فهرست همچنان شامل موارد دیگری مثل Pokémon Scarlet & Violet و Kirby’s Return to Dreamland Deluxe می‌شود که نشان می‌دهد شرکت ژاپنی دقیقاً می‌داند طرفدارانش چه می‌خواهند.

به‌ندرت پیش می‌آید که در یک سال، هر ۱۰ بازی پرفروش مربوط به کنسول بازی شرکت خاصی باشند. نینتندو از سال‌ها قبل به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین برندهای بازی کامپیوتری شناخته می‌شود و اکنون دستیابی به چنین رکوردی، نقطه‌ی عطف دیگری در فعالیت این برند است.

محبوبیت بالای بازی‌های نینتندو در ژاپن نشان می‌دهد ترکیب شخصیت‌های محبوب این شرکت با ماجراجویی‌های جدید، فرمولی برنده است. همه‌چیز به تجربیاتی ارتباط دارد که برای گیمرها اهمیت دارند و چه طرفداران قدیمی و چه کاربران جدید به‌خصوص در ژاپن به بازی‌های نینتندو علاقه‌ی زیادی نشان می‌دهند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.