بازار سرمایه

February 5, 2024
19:00 دوشنبه، 16ام بهمنماه 1402
کد خبر: 160110

توضیحات میلاد منشی پور در مورد فروش 70 درصدی سهام تپسی به گلرنگ

گروه صنعتی گلرنگ حدود ۷۰ درصد از سهام تپسی را تصاحب کرد و تپسی به عنوان اولین استارت‌آپی که وارد بورس شد چرخه کامل ورود به بورس و خروج سهامداران شرکت را طی کرد.

به گزارش پیوست، پس از گمانه‌زنی‌هایی که از میانه آذرماه درباره خرید تپسی از سوی گروه صنعتی گلرنگ مطرح بود، این اتفاق بالاخره امروز به طور رسمی رخ داد.

دیروز دو بلوک سهام تپسی، یکی به اندازه ۱۳.۶۴ درصد و دیگری به اندازه ۲۷.۷۴ درصد، در فرابورس فروخته شد. امروز نیز بلوک‌های سوم و چهارم فروخته شدند. بیش از ۶۸ درصد تپسی در این دو روز معامله شد.

 

گلرنگ بلوک سوم به اندازه ۲۴.۶۲ درصد سهام تپسی با حجم ۶۰۶ میلیون سهم سهم و به ارزش ۵۶۶ میلیارد تومان و بلوک چهارم به اندازه ۲.۹۵ درصد سهام تپسی با حجم ۷۲ میلیون سهم به ارزش ۶۷ میلیارد تومان را خرید تا حدوداً ۶۹ درصد از سهام این تاکسی اینترنتی به مالکیت گروه صنعتی گلرنگ درآید.

این پلتفرم تاکسی اینترنتی خرداد ۱۴۰۱ موفق شده بود پس از کش و قوس‌های فراوان در بازار دوم فرابورس عرضه شود. ارزش بازار تپسی یا مارکت کپ در ابتدای عرضه اولیه حدود هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بود که اکنون به ۱۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

میلاد منشی‌پور، مدیرعامل تپسی، در این باره در گفت‌وگوی تصویری با پیوست که تا ساعاتی دیگر به صورت کامل منتشر می‌شود اعلام کرده است دیگر سهمی در تپسی ندارد اما هنوز در مورد اینکه به فعالیت خود در تپسی ادامه می‌دهد یا خیر تصمیمی نگرفته است.

او درباره گلرنگ گفت: زمانی که اخبار مربوط به واگذاری سهام تپسی به گلرنگ مطرح شد هنوز توافقی صورت نگرفته بود و هیچ چیز مشخص نبود. مجموعه‌های دیگری هم بودند که شاید حتی پیشنهادهای مالی جذاب‌تری می‌دادند اما شاید تا اندازه‌ای به دنبال اثر تبلیغاتی این خرید بودند؛ در نهایت با ارزیابی‌های‌مان به این نتیجه رسیدیم که گلرنگ با استراتژی مشخص و دقیق قصد ورود دارد و می‌تواند باعث ارتقای شرکت شود.

منشی‌پور ادامه داد: سرنوشت تپسی قطعاً برای من اهمیت دارد. ممکن است در شرکت بمانم و فعالیت خود را ادامه دهم و ممکن است تصمیمی غیر از این بگیرم. هنوز چیزی مشخص نیست.

او همچنین گفت: حجم تپسی از نظر میزان سفر و راننده‌ و موارد دیگر در حد پلتفرم کریم در امارات است اما این تاکسی اینترنتی دو سال پیش حدود ۳.۵ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شد در حالی که ارزش ما حدود ۳۴ میلیون دلار است.

به گفته او، حجم تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که از ابتدا روی تپسی انجام شده است به ۱۱ میلیون دلار می‌رسد.

مدیرعامل فعلی تپسی در مورد ظرفیت‌های رشد تپسی توضیح داد: با اینکه اقتصاد ملک در ایران در مقایسه با اقتصاد نوآوری، بازدهی و سود بالایی دارد اما هنوز هم در کشور می‌شود کارهای بزرگ انجام داد و استارت‌آپ‌ها توان رقابت با بخش‌های غیرملکی اقتصاد را دارند. تپسی می‌تواند سوپراپی شود که با سرمایه‌گذاری‌های آتی به حجم بازار رقیب خود در این بازار برسد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.