رسانه‌های اجتماعی

هوش مصنوعی

February 7, 2024
12:49 چهارشنبه، 18ام بهمنماه 1402
کد خبر: 160225

تصاویر تولیدشده با هوش مصنوعی در اینستاگرام، فیسبوک و تردز برچسب‌گذاری می‌شوند

منبع: Digiato

متا اعلام کرد که اگر محتوای آپلودشده در فیسبوک، اینستاگرام و تردز با استفاده از هوش مصنوعی ایجاد شده باشد، آن را برچسب‌گذاری خواهد کرد. هدف این سیاست جدید، شناسایی تصاویر تولیدشده توسط ابزارهای هوش مصنوعی برای دیگر کاربران است.

براساس اعلام وب‌سایت متا، این شرکت طی ماه‌های آینده عکس‌های تولیدشده توسط ابزارهای هوش مصنوعی مولد مانند میدجرنی، Dall-E و کوپایلوت را با یک واترمارک مشخص می‌کند. واترمارک‌ها احتمالاً عبارت «Imagined with AI» را نشان می‌دهد.

پیش‌ازاین تصاویر تولیدشده توسط هوش مصنوعی متا دارای واترمارک‌های نامرئی بوده است تا سازمان‌های دیگر متوجه شوند که این تصاویر با هوش مصنوعی ساخته شده‌اند؛ حالا چنین رویکردی در دیگر ابزارهای هوش مصنوعی شرکت‌های گوگل، OpenAI، مایکروسافت و ادوبی اجرایی می‌شود و کاربران عادی نیز می‌توانند این واترمارک و مشخصات عکس را ببینند.

برچسب‌گذاری محتواهای هوش مصنوعی در پلتفرم‌های متا
«نیک کلگ»، یکی از مدیران متا، در پستی اعلام کرد که این شرکت به‌طور خودکار تصاویر تولیدشده با هوش مصنوعی مولد را برچسب‌گذاری خواهد کرد. این برچسب‌ها در تمامی زبان‌ها در دسترس خواهد بود. او گفت: «از آنجایی که تفاوت بین محتوای انسانی و هوش مصنوعی محو شده است، کاربران می‌خواهند بدانند که مرز آن‌ها کجاست.»

کلگ اشاره کرد که این برچسب‌ها فعلاً به تصاویر محدود می‌شود و صدا و ویدیوهای هوش مصنوعی برچسب نمی‌خورند؛ اما این شرکت به کاربران اجازه می‌دهد که اگر این محتواهای غیرواقعی را شناسایی کردند، برچسبی روی آن قرار دهند.

همچنین متا در آینده به پست‌هایی که اطلاعات مربوط به استفاده از هوش مصنوعی مولد را در محتواهای خود درج نکنند، اخطار می‌دهد یا آن پست‌ها را حذف می‌کند. به‌نظر می‌رسد که فناوری متا برای شناسایی این تصاویر، حتی می‌تواند محتواهایی را که واترمارک‌های نامرئی ندارند، تشخیص دهد.

با توجه به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال جاری میلادی، چنین سیاست‌هایی بیش‌ازپیش برای شرکت‌های فناوری مانند OpenAI الزامی شده است. دیپ‌فیک‌های هوش مصنوعی درحال‌حاضر وارد چرخه این انتخابات شده‌اند. در یکی از این دیپ‌فیک‌ها، «جو بایدن»، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده، رأی‌دهندگان را از حضور در انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها در نیوهمپشایر منصرف می‌کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.