هوش مصنوعی

February 25, 2024
15:44 یکشنبه، 6ام اسفندماه 1402
کد خبر: 161459

تویوتا چگونه از هوش مصنوعی در توسعه خودروهای خود استفاده می‌کند؟

توانایی‌های فناوری هوش مصنوعی باور نکردنی است و هر روز به قابلیت‌های آن افزوده می‌شود. ولی بسیاری از کارشناسان معتقدند که عنصر کلیدی برای استفاده حداکثری از این فناوری نوظهور یافتن مورد استفاده تجاری مناسب است.

«تیری مارتین» مدیر ارشد استراتژی و تحلیل داده در شعبه اروپایی تویوتا طی مصاحبه‌ای توضیح داد که چگونه این غول خودروسازی زمان و منابع خود را در بخش تحقیق و توسعه، به پتانسیل هوش مصنوعی اختصاص می‌دهد. با این حال، این فعالیت اکتشافی به میزان چشمگیر روی موارد استفاده فعلی متمرکز است و این مسئله به معنی بهره وری از علوم داده است و بنابراین فناوری‌های مرتبط با پیش بینی و اتوماسیون کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

مارتین در این خصوص گفت: «برای ما تحلیل داده‌ها نسبت دیگر قابلیت‌های هوش مصنوعی مهم‌تر است. به عنوان مثال ما داده‌ها را تحلیل می‌کنیم تا دریابیم مردم چگونه با اتومبیل‌های ما رانندگی می‌کنند یا اینکه آیا بین کشورهای مختلف یا رانندگی در بزرگراه بین آلمان و بلژیک تفاوتی وجود دارد یا خیر».

توسعه بینش عمیق از طریق علم تحلیل داده به مجموعه داده‌ها بستگی دارد و تویوت در این حوزه نسبت به دیگر شرکت‌های خودروساز برتری دارد. مارتین در این خصوص اظهار داشت: «ما درحال حاضر می‌توانیم با تحلیل داده‌ها از طریق هوش مصنوعی در مورد نحوه رانندگی مردم با خودروهای تویوتا بینش چشمگیر به دست آوریم. در این زمینه مدل‌های پیش بینی را در اختیار می‌گیریم. به عنوان مثال برای تحلیل علت ریشه‌ای یا پیش بینی اینکه چه نوع لوازم جانبی برای کمک به برنامه ریزی می‌بایست در خودروهای خود نصب کنیم، از هوش مصنوعی کمک می‌گیریم».

مارتین توضیح داد که هم اکنون شرکت تویوتا بر استفاده از ابزارهایی نظیر Power BI برای نگه داشتن انسان به عنوان محور اصلی و استفاده از قابلیت‌های تحلیل داده برای ایجاد درک دقیق از عملیات و فرآیندهای خودرو متمرکز شده است.

منبع: zdnet.com
ترجمه: همکاران سیستم

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.