هوش مصنوعی

March 4, 2024
11:36 دوشنبه، 14ام اسفندماه 1402
کد خبر: 162107

کلینیک‌های پزشکی آمازون به هوش مصنوعی مجهز می‌شوند

منبع: Digiato

آمازون در سال 2022 کلینیک‌های پزشکی One Medical را به قیمت 3 میلیارد دلار خرید، که از آن زمان کارکنان و بیماران آن از خدمات نه‌چندان مطلوب آمازون شکایت داشته‌اند. حالا به‌نظر می‌رسد که این شرکت درحال آموزش یک مدل هوش مصنوعی است تا بیماران را از راه دور تریاژ کند و میزان وخامت حال آن‌ها را بسنجد.

براساس گزارش واشنگتن پست، از سال 2022 که آمازون مالک کلینیک‌های Iora Health شد و آن را به One Medical تغییر نام داد، تغییرات ساختاری بسیاری در آن‌ها ایجاد شده است. چندی قبل، آمازون صدها کارمند این کلینک‌ها را اخراج کرد. کارمندان فعلی و سابق می‌گویند این نگرانی وجود دارد که این غول تجارت الکترونیک بیشتر از آنکه به فکر بیماران باشد، کسب سود بیشتر را در اولویت خود قرار داده باشد.

آمازون می‌خواهد این کلینیک‌ها بیشتر از آنکه به حضور بیماران محدود شوند، روی تشخیص از راه دور متمرکز باشند. حالا به‌نظر می‌رسد این شرکت درحال آموزش یک چت‌بات هوش مصنوعی برای تریاژ بیماران است. این هوش مصنوعی، پیام بیماران را تحلیل می‌کند و با توجه به درجه وخامت حال بیمار، به آن‌ها توصیه‌هایی می‌کند.

آمازون هنوز تأیید نکرده است که از هوش مصنوعی برای تریاژ استفاده می‌کند یا نه، اما اگر این موضوع صحت داشته باشد، نگرانی‌هایی از ورود این فناوری به تشخیص‌های پزشکی وجود خواهد داشت. پیش‌ازاین نیز، رگولاتورهایی مانند سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) از ورود هوش مصنوعی به فرایند تشخیص‌های پزشکی ابراز نگرانی کرده بودند.

درحال‌حاضر، پیام‌هایی که بیماران به مراکز One Medical می‌فرستند به یک سیستم متمرکز به نام Mission Control هدایت می‌شوند؛ این سیستم یکی از تغییرات آمازون در این کلینیک است تا One Medical را به یک کلینیک خودکار، با کمترین نیروی انسانی تبدیل کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.