اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 4, 2024
12:24 دوشنبه، 14ام اسفندماه 1402
کد خبر: 162115

تحقیقات دولت کانادا روی کسب‌و‌کار تبلیغاتی گوگل عمیق‌تر می‌شود

منبع: Zoomit

گوگل در پرونده‌ای جدید درباره‌‌ی تبلیغات آنلاین در کانادا، با تحقیقات گسترده‌تری مواجه می‌شود.

اداره‌ی رقابت در بازار کانادا مجوز تحقیقات گسترده‌تر درباره‌ی واحد تبلیغات گوگل را دریافت کرد. تحقیقات این نهاد رگولاتوری از سال ۲۰۲۰ آغاز شد و در ابتدا بر این موضوع متمرکز بود که آیا گوگل از سهم خود در بازار تبلیغات برای کسب قدرت در بازار ابزارهای خرید تبلیغ‌کنندگان استفاده می‌کند یا خیر.

اداره‌ی رقابت کانادا می‌گوید که این تحقیق برای بررسی قدرت گوگل در کسب‌وکار نمایش تبلیغات به کاربران انجام خواهد گرفت. این اداره در حال بررسی احتمالات استفاده گوگل از قیمت‌گذاری غیرمنطقی در بازار تبلیغات است. گوگل به حذفِ دیگر گزینه‌‌های تبلیغ‌کننده و ممانعت از نوآوری در نمایش تبلیغاتِ آنلاین متهم است.

حکم دادگاه اهالی مانتین‌ویو را به ارائه‌ی شواهد و مدارکی برای تحقیقات ملزم می‌کند. قوانین ضدانحصار کانادا جزو سخت‌گیرانه‌ترین قوانین در جهان نیست؛ اما تحقیقات گسترده به مشکلات قانونی و نظارتی فزاینده‌ی گوگل می‌افزاید؛ چراکه این شرکت با تحقیقات و پرونده‌های دادگاهی در ابعاد گسترده‌ای از خدمات خود از‌جمله فروشگاه اپلیکیشن و حالا هوش مصنوعی مواجه است.

گوگل مالک چهار سرویس بزرگ تبلیغات آنلاین، ازجمله AdX و Display & Video 360 است که در کانادا استفاده می‌شوند. یکی از سخن‌گویان گوگل در ایمیلی اعلام کرد که کسب‌وکارهای کانادایی خدمات گوگل را به‌دلیل تأثیر فراوان آن بر بازار انتخاب می‌کنند و البته این شرکت به همکاری با اداره‌ی رقابت ادامه خواهد داد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.