هوش مصنوعی

March 4, 2024
12:49 دوشنبه، 14ام اسفندماه 1402
کد خبر: 162126

70 درصد توسعه دهندگان نرم افزار از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند

منبع: همکاران سیستم

توسعه دهندگان نرم افزار امروزی به جز اینکه از سازندگان اپلیکیشن‌های کاربردی مبتنی بر هوش مصنوعی محسوب می‌شوند، کاربران این قبیل برنامه‌ها نیز هستند. این طور که در بررسی جدید مرکز Stack Overflow مشخص شد 70 درصد از 90 هزار توسعه دهنده‌ای که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند هم اکنون از ابزارهای هوش مصنوعی در فرآیندهای توسعه خود استفاده می‌کنند یا قصد دارند آن را به کار برند.

همچنین گفته می‌شود بسیاری از این افراد در توسعه اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی مشارکت دارند. به گفته آی‌بی‌ام 44 درصد از 8584 برنامه نویسی که در یک نظرسنجی مجزا شرکت کرده بودند توضیح دادند که به طور فعال اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی را مورد استفاده قرار می‌دهند و 40 درصد دیگر هم این فناوری را به صورت آزمایشی به کار می‌گیرند.

هوش مصنوعی در اصل درحال تبدیل شدن به یک ابزار ارزشمند برای ساخت اپلیکیشن‌های هوشنمد برای توسعه نرم افزار است که از جمله آنها می‌توان به GitHub Copilot، AgentGPT و استدیوی یادگیری ماشینی Azure مایکروسافت اشاره کرد که در بسیاری از جنبه‌ها بخش توسعه دهنده، تولید کد، آزمایش نرم افزار و … به آنها واگذار می‌شود.

این طور که کارشناسان می‌گویند هوش مصنوعی به عنوان وسیله‌ای برای نزدیک‌تر کردن افراد به یکدیگر، همگام‌تر و با خودکارسازی ابزارها تقویت می‌شود و این فناوری همچنین درک بهتری از پیشرفت را برای توسعه دهندگان، عملیات‌ها، تیم‌های کاری، مدیران اجرایی و کاربران تجاری فراهم می‌کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.