پیام‌رسان

رسانه‌های اجتماعی

March 8, 2024
10:00 جمعه، 18ام اسفندماه 1402
کد خبر: 162320

تلگرام تجاری برای کسب‌وکارها منتشر شد

پاول دوروف از راه‌اندازی نسخه‌ای تجاری با عنوان تلگرام بیزینس خبر داد و گفت که کاربران با استفاده از حساب‌های شخصی خود می‌توانند با پرداخت هزینه ماهانه، این حساب‌ها را به نسخه‌های کسب‌وکاری ارتقا دهند.

به‌ گزارش همشهری آنلاین و به نقل از تک‌ناک، در سال ۲۰۱۸، واتس‌اپ با راه‌اندازی برنامه اختصاصی واتس‌اپ بیزینس، به تقاضای روزافزون برای ارتباطات تجاری پاسخ داد. حالا به‌نظر می‌رسد تلگرام با معرفی تلگرام بیزینس، مجموعه‌ای از ویژگی‌های متناسب با شرکت‌ها که در برنامه تلگرام موجود است، از این رویه پیروی می‌کند.

درحالی‌که هر دو پلتفرم عملکردهای مشابهی با نسخه‌های استاندارد خود ارائه می‌دهند، تلگرام بیزینس با حق اشتراک ماهانه ۴/۴۹ یورو متمایز می‌شود. بااین‌حال، درحال‌حاضر این سرویس بخشی از اشتراک تلگرام پریمیوم است.

ورود تلگرام به فضای کسب‌وکار، تعهد آن‌ها را به رشد کاربران نشان می‌دهد. برخلاف واتس‌اپ بیزینس که به‌عنوان برنامه‌ای جداگانه عمل می‌کند، تلگرام بیزینس به‌طور یکپارچه با تجربه موجود ادغام می‌شود. این امر نیاز کسب‌وکارها به مدیریت چندین پلتفرم را از بین می‌برد و جریان‌های کاری ارتباطی را ساده می‌کند.

شرکت‌ها می‌توانند با پرداخت ماهانه ۴/۴۹ یورو یا با استفاده از تخفیف سالانه ۲/۸۳ یورو، تلگرام بیزینس را فعال کنند. همچنین، آن‌ها می‌توانند از گنجاندن آن در اشتراک‌های موجود تلگرام پریمیوم خود بهره‌مند شوند.

مقایسه ویژگی‌ها؛ شباهت‌ها و تمایزها
با بررسی تلگرام بیزینس، کاربران متوجه چندین قابلیت مشابه با قابلیت‌های ارائه‌شده واتس‌اپ بیزینس خواهند شد. این نشان‌دهنده هم‌راستابودن استراتژیک با ویژگی‌های معرفی‌شده در واتس‌اپ بیزینس درمقایسه‌با برنامه استاندارد است. درادامه، به ویژگی‌های اصلی تلگرام بیزینس اشاره کرده‌ایم:

پیام خوشامدگویی: کسب‌وکارها می‌توانند پیام خوشامدگویی را برای ارسال خودکار به مخاطبان جدید پس از پیام اولیه آن‌ها شخصی‌سازی کنند.

پیام غیبت: شرکت‌ها می‌توانند پاسخی خودکار برای اطلاع مشتریان درباره دردسترس‌نبودن خود، مانند ساعات تعطیلی، ایجاد کنند.

پاسخ‌های سریع: می‌توان پاسخ‌های ازپیش‌تعریف‌شده را برای برقراری ارتباط کارآمد ایجاد کرد که در زمان صرفه‌جویی می‌کند و باعث ثبات می‌شود.

بهبود پروفایل: پروفایل‌های کسب‌وکار می‌توانند ساعات کاری و مکان شرکت را ازطریق نقشه یکپارچه نمایش دهند.

استتوس ایموجی: مشابه تلگرام پریمیوم، کسب‌وکارها می‌توانند پروفایل خود را با ایموجی اضافی درکنار نامشان شخصی‌سازی کنند.

فراتر از اصول اولیه: مزیت تلگرام
تلگرام بیزینس فراتر از تکرار قابلیت‌های واتس‌اپ بیزینس، ویژگی‌های منحصربه‌فردی را درون بخش استوری ارائه می‌دهد؛ ازجمله:

نمایش اولویت‌دار: استوری‌های کسب‌وکار در فید بالاتر ظاهر می‌شوند و بدین‌ترتیب، دید بیشتری را تضمین می‌کنند.

کنترل حریم خصوصی: کاربران می‌توانند به‌صورت ناشناس استوری‌های دیگران را ببینند؛ درحالی‌که کسب‌وکارها می‌توانند ببینند چه کسی محتوای آن‌ها را دیده است.

کیفیت و ویژگی های پیشرفته: استوری‌ها را می‌توان با دو برابر رزولوشن بیشتر آپلود کرد، سابقه نمایش دائمی را حفظ کرد، به کاربران امکان سفارشی‌سازی زمان انقضا را داد و توضیحات طولانی‌تر را درج کرد. علاوه‌براین، فرمت‌های متنوعی مانند لینک پشتیبانی می‌شوند و کاربران حتی می‌توانند استوری‌های غیرخصوصی از کاربران دیگر را ذخیره کنند.

مقایسه هزینه و ملاحظات
درحالی‌که تلگرام بیزینس نیازمند هزینه اشتراک است، دسترسی به هر دو ویژگی کسب‌وکار آن و مزایای تلگرام پریمیوم (ازجمله پیشرفت‌های استوری ذکرشده) را ارائه می‌دهد. درمقابل، خود برنامه واتس‌اپ بیزینس رایگان است؛ اما ویژگی‌های اضافی نیازمند اشتراک جداگانه در واتس‌اپ بیزینس پریمیوم هستند و پلتفرم واتس‌اپ بیزینس نیز شامل گزینه‌های پولی است.

بنابراین، انتخاب بین این دو پلتفرم به نیازها و ترجیحات فردی بستگی دارد. کسب‌وکارهایی که به‌دنبال نقطه ورود رایگان هستند و روی کارکردهای اولیه تمرکز می‌کنند، ممکن است به‌سمت واتس‌اپ بیزینس متمایل شوند. باوجوداین‌، کسب‌وکارهایی که به ویژگی‌های پیشرفته و قابلیت‌های جامع استوری و تجربه یکپارچه پلتفرم اهمیت می‌دهند، ممکن است تلگرام بیزینس را با وجود مدل اشتراکی، جایگزینی جذاب بدانند.

ذکر این نکته ضروری است که تلگرام بیزینس هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد و مجموعه ویژگی‌ها ممکن است براساس بازخورد کاربران و پویایی بازار تکامل یابد. باتوجه‌به اینکه چشم‌انداز برنامه‌های ارتباطی کسب‌وکار همچنان در حال توسعه است، به‌احتمال زیاد هم تلگرام و هم واتس‌اپ برای پاسخ‌گویی به نیازهای دائماً در حال تحول شرکت‌ها و مشتری‌های آن‌ها، پیشنهادهای خود را اصلاح خواهند کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.