اخبار خوبی از نتایج مالی سه ماهه اول سه اپراتور بزرگ مخابراتی آمریکا به گوش میرسد
ICTna.ir – انتظارات سه ماهه اول برای ورایزون، T-Mobile و AT&T به لطف یک محیط رقابتی نسبتاً خوش خیم در صنعت بی سیم که در برابر اقتصاد عمدتاً سالم ایالات متحده آمریکا بازی می کند، عمدتاً خوشایند است.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، به گفته تعدادی از شرکتهای تحلیلگر مالی، از سه اپراتور بزرگ شبکه موبایل آمریکا یعنی AT&T، T-Mobile و ورایزون، انتظار میرود نتایج مالی «قوی» و ارقام مشتریان «سالم» را برای سه ماهه اول سال جاری به دست آورند.
تحلیلگران مالی مورگان استنلی هفته گذشته در یادداشتی خطاب به سرمایه گذاران نوشتند: “ما انتظار شروعی خوب برای سال 2024 را داریم که با یک پس زمینه کلان سازنده و روندهای حجم سالم حمایت می شود.”
تحلیلگران مالی با KeyBanc Capital Markets در یادداشتی در ماه مارس خطاب به سرمایه گذاران تاکید کردند: اجازه دهید روزهای خوب پیش برود.
ورایزون قرار است انتشار گزارش سه ماهه اول را در روز دوشنبه، 22 آوریل آغاز کند، پس از آن AT&T در روز چهارشنبه، 24 آوریل، و T-Mobile در روز پنجشنبه، 25 آوریل این کار را خواهد کرد.
جزئیات
اکثر تحلیلگران انتظار دارند AT&T، T-Mobile و ورایزون رشد مشتری را مطابق با پیش بینی های خود، در کنار سودهای مالی در درآمد و درآمد گزارش کنند. این بیشتر به دلیل محیط رقابتی نسبتاً خوشخیم در صنعت بیسیم است که در برابر اقتصاد عمدتاً سالم آمریکا بازی میکند.
تحلیلگران مالی در Wolfe Research در یادداشتی برای سرمایه گذاران در هفته گذشته خلاصه کردند: “2024 مثمر ثمر به نظر می رسد.” آنها توضیح دادند که اپراتورهای بی سیم به افزایش بی سر و صدا قیمت خدمات خود را ادامه می دهند، زیرا پس از راه اندازی شبکه 5G خود، خرید اسپرینت توسط T-Mobile و ورود کابل به بازار بی سیم از “مسابقه به سمت پایین” اجتناب کردند.
با این حال، اکثر تحلیلگران انتظار دارند که بازار بی سیم آمریکا پس از چند سال رشد وحشتناک همه گیر، به سرد شدن ادامه دهد . به عنوان مثال، تحلیلگران مالی در Evercore ISI پیشبینی میکنند که اپراتورهای بزرگ شبکه بیسیم مجموعاً 1.62 میلیون مشتری خالص تلفن پسپرداخت را در سه ماهه اول سال 2024 ثبت خواهند کرد. این کاهش 236هزار مشتری در مقایسه با سه ماهه سال قبل خواهد بود. این سقوط عظیمی نیست که برخی از آن می ترسیدند.
در واقع، تحلیلگران وولف ریسرچ پیشبینی میکنند که اپراتورهای بزرگ ایالات متحده به طور جمعی 7.6 میلیون مشتری تلفن پسپرداخت جدید را در طول سال 2024 ثبت نام کنند، که هنوز بالاتر از هنجارهای تاریخی حدود 6 میلیون است.
آیا سرعت رشد تلفن همراه کابل به اوج خود رسیده است؟
MVNOهایی مانند Charter Communications، Cox Communications، Altice USA و Comcast چطور؟ در طول چندین سال گذشته، آنها به بازار بی سیم آمریکا نفوذ کرده اند و بسیاری از رشد بازار را از بین برده اند.
تحلیلگران Wolfe Research نوشتند: “ما نشانه هایی را می بینیم که نرخ رشد کل کابل در سال 23 به اوج خود رسید. در حالی که کابل همچنان سهم تلفن های پس پرداخت را به خود اختصاص می دهد، به خصوص با حساب های 1 و 2 خط، ریزش در سطح پایینی ثابت است و شرکت های مخابراتی اصلی بازارهای بزرگتر، پریمیوم و تجاری را عاقلانه تقسیم می کنند.”
تحلیلگران KeyBanc میگویند: در حالی که ما معتقدیم تخفیف بلندمدت برای کابل تضمین شده است، اصول بی سیم از نظر رشد EBITDA [درآمد قبل از بهره، مالیات، استهلاک و استهلاک] و تولید FCF [جریان نقدی آزاد] در حال حاضر برتر است، که نشان می دهد حق بیمه ارزش گذاری بی سیم تضمین شده است.
در واقع، سهام AT&T، ورایزون و T-Mobile در ماههای اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است، در حالی که قیمت سهام شرکت کابلی در بحبوحه کاهش کسبوکارهای اینترنتی اصلی آنها کاهش یافته است .
با این وجود، تحلیلگران مالی در TD Cowen همچنان انتظار دارند که شرکتهای کابلی 43 درصد از کل مشتریان خالص تلفن پسپرداخت را در سال 2024 به خود اختصاص دهند که از 42 درصد در سال 2023 افزایش یافته است.
نتایج سه اپراتور بزرگ آمریکا
در اینجا برخی از پیشبینیهای خاص Q1 برای هر یک از ارائهدهندگان بزرگ بیسیم در بازار امریکا آورده شده است:
AT&T
تحلیلگران مالی در TD Cowen انتظار دارند که AT&T حدود 251هزار مشتری خالص تلفن پسپرداخت (دائمی) اضافه کند. این کمتر از 424هزار مشترکی است که این اپراتور در سه ماهه مشابه سال قبل به دست آورده بود.
در طول سه ماهه اول سال میلادی جاری، AT&T دچار قطعی شبکه و حادثه امنیت سایبری شد، اما همچنین توانست افزایش قیمتی را اعمال کند که باید وضعیت مالی آن را تقویت کند.
تی موبایل
تحلیلگران TD Cowen انتظار دارند که T-Mobile حدود 473هزار مشتری خالص تلفن دائمی دیگر اضافه کند که اندکی کمتر از سه ماهه سال گذشته بود. مشتریان تلفن پس پرداخت به طور گسترده ای با ارزش ترین نوع مشتری بی سیم در نظر گرفته می شوند.
T-Mobile به پیشرفت در تلاش های خود برای گسترش تجارت خود در مناطق روستایی و افزایش فروش خود در بین مشتریان تجاری ادامه می دهد.
ورایزون
تحلیلگران TD Cowen انتظار دارند که ورایزون حدود 201هزار مشتری تلفن های پس پرداخت را در بخش مصرف کننده خود از دست بدهد، اگرچه آنها خاطرنشان کردند که ورایزون پس از سال ها ضرر به بهبود این تجارت ادامه می دهد .
تحلیلگران TD Cowen می گویند که ورایزون همچنان بر بهبود تجارت خود در طول سال 2024 با گسترش شبکه 5G میان باند خود، بهبود تلاش های بازاریابی محلی خود و استفاده از خدمات بی سیم ثابت خود متمرکز است.