پیام‌رسان

تلفن همراه

April 22, 2024
15:45 دوشنبه، 3ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 164753

دارایی کاربران ایرانی در کیف پول تلگرام مسدود شد؟

منبع: Zoomit

تلگرام امکان ارسال رمرزارز تتر را برای کاربرانش فراهم کرده است؛ اما ظاهراً خطر از دست رفتن سرمایه برای کاربران ایرانی وجود دارد.

تلگرام که با بیش‌ از ۹۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه یکی از پرطرفدارترین پیام‌رسان‌های جهان و به‌خصوص ایران محسوب می‌شود، امکان ارسال رمزارز تتر (USDT) را ازطریق بلاک‌چین TON برای کاربرانش فراهم کرده است.

تلگرام کیف پول رمزارز داخلی خود را ازطریق ربات Wallet ارائه می‌کند؛ اما طبق اعلام یکی از کانال‌های خبری ایرانی، خدمات مذکور برای ایرانی‌ها قابل استفاده نیست و خطر از دست رفتن سرمایه‌ و بلوکه‌شدن دارایی وجود دارد.

ظاهراً همه‌ی ایرانی‌ها از دسترسی به خدمات ربات Wallet تلگرام محروم شده‌اند؛ این در حالی است که والت کیف پول ارز دیجیتال تلگرام ابتدا برای همه‌ی کاربران دردسترس بود.

به‌گفته‌ی کانال خبر فوری ارز دیجیتال، پس‌ از تحریم‌هایی که ایالات‌ متحده علیه ایران اعمال کرده است و همچنین به‌دلیل مشکلات فیشینگ در والت داخلی تلگرام، قانون احراز هویت برای کاربران جدید فعال شد. این کانال تلگرامی اضافه کرد ایرانی‌هایی که در والت تلگرام خود دارایی رمزارزی دارند و نمی‌توانند آن را برداشت کنند باید به ربات پشتیبانی رسمی والت تلگرام به آدرس Wallet_Supportbot مراجعه و درخواست برداشت موجودی‌شان را ثبت کنند.

ظاهراً برداشت دارایی از والت تلگرام برای ایرانی‌ها، فقط یک‌بار امکان‌پذیر است و اگر بار دیگر ارز دیجیتال یا NFT به این کیف پول واریز کنید، امکان برداشت نخواهید داشت.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.