هوش مصنوعی

April 22, 2024
16:23 دوشنبه، 3ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 164763

متخصصان زبان Go برای توسعه هوش مصنوعی سراغ پایتون می‌روند

منبع: همکاران سیستم

زبان برنامه نویسی Go توسط توسعه دهندگانی که اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را می‌سازند به عنوان یک پلتفرم قوی برای اجرای حجم‌های کاری وسیع مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این وجود در تازه‌ترین نظرسنجی روی توسعه دهندگان Go مشخص شد برای آن دسته از برنامه نویسانی که از زبان Go برای توسعه اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های مورد نظر خود استفاده می‌کنند، پایتون به عنوان زبان کاربردی در ابتدای فعالیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به عنوان سیستم کاربردی در نظر گرفته می‌شود.

در نظرسنجی نیمه سالانه Go Developer برای سال 2024 میلادی که در ژانویه و فوریه توسط تیم Go در شرکت گوگل انجام شد، شرکت کنندگان که اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را توسعه می‌دهند این پیش بینی را داشتند که Go یک پلتفرم قوی برای اجرای این نوع حجم‌های کاری در فرآیند تولید است. در این مطالعه مشخص شد بیشتر پاسخ دهندگانی که با برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی کار می‌کنند، پیش‌تر از Go استفاده می‌کردند یا تصمیم دارند برای بارها کاری هوش مصنوعی از Go استفاده کنند.

این نظرسنجی نشان داد متداول‌ترین مسیرهای ثبت شده برای شروع با هوش مصنوعی مسیرهای مبتنی بر پایتون بوده است. این امر باعث شده است تا بسیاری از سازمان‌ها قبل از اینکه سراغ زبان «آماده تولید» بروند، کار مبتنی بر هوش مصنوعی را در پایتون شروع کنند. متداول‌ترین نوع سرویس‌هایمبتنی بر هوش مصنوعی که پاسخ دهندگان گزارش کردند شامل ابزارهای خلاصه سازی، ابزارهای تولید متن و چت‌بات‌ها بوده است.

زمانی که از این افراد پرسیده شد سازمان آنها از کدام مدل هوش مصنوعی مولد استفاده می‌کند 81 درصد به OpenAI ChatGPT یا DALL-E اشاره کردند و پس از آن 28 درصد هم Meta Llama را زبان مورد نظر خود دانستند. مدل‌های Mistral AI / Mixtral با 18 درصد، و Gemini گوگل، Imagen و PaLM هر کدام با 13 درصد رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.