متخصصان IT و امنیت خواستار انعطاف پذیری بیشتری در محل کار هستند
به گفته ایوانتی، مفهوم Everywhere Work اکنون بسیار گستردهتر است، و شامل مکان، زمان، و نحوه انجام کار حرفهایها میشود – و به گفته ایوانتی، انعطافپذیری به یک اولویت کلیدی در محل کار تبدیل شده است.
به گفته ایوانتی، مفهوم Everywhere Work اکنون بسیار گستردهتر است، و شامل مکان، زمان، و نحوه انجام کار حرفهایها میشود – و به گفته ایوانتی، انعطافپذیری به یک اولویت کلیدی در محل کار تبدیل شده است.
ایوانتی بیش از 7700 رهبر اجرایی، متخصصان فناوری اطلاعات و امنیت سایبری و کارمندان اداری را مورد بررسی قرار داد تا چالشها و فرصتهای عمیقی را که کارفرمایان با آن مواجه میشوند، در زمانی که کارمندان خود را قادر میسازند تا در همه جا کار کنند – بدون محدودیت در مکان و زمان، بررسی کرد.
جف ابوت، مدیر عامل ایوانتی، گفت: «کارفرمایانی که به دنبال استخدام استعدادهای برتر هستند، باید انعطاف پذیری در محل کار را در اولویت قرار دهند، زیرا این مزیت تجاری آشکاری دارد. «برای اجرای مؤثر ترتیبات کاری انعطافپذیر، فراهم کردن منابع لازم، پشتیبانی و زیرساختهای امن برای کارمندان برای تضمین موفقیت آنها ضروری است. نادیده گرفتن این عوامل ممکن است منجر به نرخ جابجایی بالاتر و نارضایتی در میان کارمندان ارزشمندی شود که سعی میکنید درگیرشان باشید.»
گزینههای کار انعطاف پذیر بالاتر از کار از راه دور است
طبق این تحقیق، 80 درصد از متخصصان میگویند که کار انعطاف پذیر در مقایسه با توانایی کار در هر جایی (70 درصد) بسیار ارزشمند است. با این حال، تنها 25 درصد از متخصصان میگویند که شغل آنها انعطاف پذیری بالایی را برای آنها فراهم میکند و حداقل 40 درصد برای به دست آوردن انعطاف پذیری شغل خود را تغییر میدهند.
36 درصد از زنان در مقایسه با 22 درصد از مردان، کار انعطاف پذیر را ضروری میدانند. علاوه بر این، 28 درصد از زنان توانایی کار در هر مکانی را ضروری میدانند، در مقایسه با 18 درصد از مردان. سازمانهایی که رویکرد سخت گیرانهتری دارند ممکن است بخش مهمی از نیروی کار خود را تضعیف کنند.
تحقیقات ایوانتی به وضوح نشان میدهد که کار از راه دور و انعطاف پذیر تأثیر مستقیمی بر حجم کاری فناوری اطلاعات دارد. 56 درصد از کارکنان فناوری اطلاعات میگویند که حجم بلیط میز کمک افزایش یافته است – یافته ای که با نتایج سالهای گذشته مطابقت دارد – و 78 درصد کار منعطف/ از راه دور را عامل این روند صعودی میدانند. برخی از عوامل خاص که باعث افزایش حجم بلیط میشوند عبارتند از استقرار نرم افزار، قابلیت اطمینان شبکه و حوادث امنیتی.
رهبران با نیازهای فناوری اطلاعات و امنیت ارتباط ندارند
اگرچه بیش از 90 درصد از رهبران مورد بررسی میگویند که کارمندان ابزارهایی برای بهرهوری در یک محیط کاری دورافتاده یا ترکیبی دارند، اما این در مورد تیمهای فناوری اطلاعات و امنیت صدق نمیکند. فقط 46 درصد میگویند که دسترسی به ابزارهای فناوری هنگام کار از راه دور آسان است. این قطع ارتباط پیامدهای سنگینی برای کارفرمایان دارد – 23 درصد از متخصصان فناوری اطلاعات میگویند یکی از همکارانش به دلیل فرسودگی شغلی استعفا داده است.
76 درصد از پاسخ دهندگان میگویند هوش مصنوعی و اتوماسیون میتواند به کاهش حجم بلیط و ارائه خدمات بهتر کمک کند. با این حال، تحقیقات نشان میدهد که نرخ پذیرش برای راه حلهای هوش مصنوعی و اتوماسیون پایین است. چطور؟ هوش مصنوعی نمیتواند بینشهای مفیدی را بر اساس دادههای نادرست ارائه دهد و سیلوهای داده قدیمی مانع از استقرار هوش مصنوعی و اتوماسیون در مقیاس سازمانها میشوند.
اگر رهبران میخواهند کارکنان را برای کار انعطافپذیر توانمند کنند، هوش مصنوعی و اتوماسیون را در مقیاس به کار گیرند و نیازهای فناوری اطلاعات و امنیت را برطرف کنند، آنگاه CIO و CISO باید اولویتها را همسو کنند. تحقیقات نشان میدهد که 52 درصد از متخصصان فناوری اطلاعات و امنیت میگویند که دادههای امنیتی و دادههای فناوری اطلاعات در سازمانهایشان مخفی شده است.
از این تعداد، 84 درصد می گویند سیلوها تأثیر منفی بر امنیت دارند و 82 درصد میگویند سیلوها بهره وری را کاهش میدهند. این یک اثر دومینویی بر نحوه کار کارمندان به صورت مولد و ایمن در هر زمان و هر مکان دارد.
66 درصد از کارکنان فناوری اطلاعات میگویند که از ابزارهای هوش مصنوعی مولد در دسترس عموم مانند ChatGPT استفاده میکنند، اما نظارت بر این ابزارها اغلب گم یا ناقص است. تقریباً از هر سه سازمان، یک سازمان هیچ استراتژی مستندی برای مقابله با خطرات هوش مصنوعی مولد ندارد – یک نظارت جدی، با توجه به اینکه متخصصان فناوری اطلاعات با دادهها و سیستمهای حساس کار میکنند.