تاکید 90 درصد سازمانها بر تحول تعامل با مشتری به کمک هوش مصنوعی
براساس تحقیقات جدید Accenture مشخص شد کسب و کارهایی که هوش مصنوعی مولد را در ابتکارات مرتبط با مشتری مورد استفاده قرار میدهند، میتوانند انتظار داشته باشند که با گذشت بازه زمانی پنج سال رشد 25 درصدی درآمدهای خود را نسبت به سازمانهایی داشته باشند که اصول خود را بر بهره وری متمرکز کردهاند.
این مطالعه نشان داد هوش مصنوعی مولد نسبت به هر فناوری دیگری که در گذشته ارایه شده است، تواناییهای بیشتری را در سازمانها آزاد میکند. مرکز Accenture در این نظرسنجی 1000 مدیر سطح C را در گستره جهانی انتخاب کرد و از آنها در مورد چگونگی سرمایه گذاری کسب و کارها در حوزه هوش مصنوعی مولد و فنوریهای مرتبط سوالاتی پرسید.
در پایان مشخص شد هوش مصنوعی برای سازمانها به عنوان کلید اصلی ارتباط با مشتری محسوب میشود و 85 درصد مدیران بازاریابی اظهار داشتند که حفظ ارتباط با مشتری برای آنها دشوارترین بخش محسوب میشود.
در این میان 90 درصد مدیران اظهار داشتند که هوش مصنوعی مولد توانسته است در صنعت آنها و نحوه تعامل با مشتریان انقلاب بزرگ ایجاد کند و همچنین 72 درصد آنها اعلام کردند که هوش مصنوعی مولد به سازمان کمک میکند تا جاه طلبیهای خود را در زمینههای مختلف محقق کند.
در بررسی جدید 25 درصد سازمانهایی که از هوش مصنوعی مولد برای طرحهای مرتبط با مشتری استفاده میکنند اظهار داشتند که در بازه زمانی پنج ساله پیش بینی رشد اقتصادی 25 درصدی نسبت به سازمانهایی را دارند که از این فناوری بهره نبردهاند. همچنین مشخص شد احتمال اینکه نیاز مشتریان این سازمانها نسبت به کسب و کارهایی که هوش مصنوعی را به کار نگرفتهاند برآورده شود، 3.7 برابر بیشتر است.
منبع: zdnet.com
ترجمه: همکاران سیستم