هوش مصنوعی

April 26, 2024
12:49 جمعه، 7ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 165069

تاکید 90 درصد سازمان‌ها بر تحول تعامل با مشتری به کمک هوش مصنوعی

براساس تحقیقات جدید Accenture مشخص شد کسب و کارهایی که هوش مصنوعی مولد را در ابتکارات مرتبط با مشتری مورد استفاده قرار می‌دهند، می‌توانند انتظار داشته باشند که با گذشت بازه زمانی پنج سال رشد 25 درصدی درآمدهای خود را نسبت به سازمان‌هایی داشته باشند که اصول خود را بر بهره وری متمرکز کرده‌اند.

این مطالعه نشان داد هوش مصنوعی مولد نسبت به هر فناوری دیگری که در گذشته ارایه شده است، توانایی‌های بیشتری را در سازمان‌ها آزاد می‌کند. مرکز Accenture در این نظرسنجی 1000 مدیر سطح C را در گستره جهانی انتخاب کرد و از آنها در مورد چگونگی سرمایه گذاری کسب و کارها در حوزه هوش مصنوعی مولد و فنوری‌های مرتبط سوالاتی پرسید.

در پایان مشخص شد هوش مصنوعی برای سازمان‌ها به عنوان کلید اصلی ارتباط با مشتری محسوب می‌شود و 85 درصد مدیران بازاریابی اظهار داشتند که حفظ ارتباط با مشتری برای آنها دشوارترین بخش محسوب می‌شود.

در این میان 90 درصد مدیران اظهار داشتند که هوش مصنوعی مولد توانسته است در صنعت آنها و نحوه تعامل با مشتریان انقلاب بزرگ ایجاد کند و همچنین 72 درصد آنها اعلام کردند که هوش مصنوعی مولد به سازمان کمک می‌کند تا جاه طلبی‌های خود را در زمینه‌های مختلف محقق کند.

در بررسی جدید 25 درصد سازمان‌هایی که از هوش مصنوعی مولد برای طرح‌های مرتبط با مشتری استفاده می‌کنند اظهار داشتند که در بازه زمانی پنج ساله پیش بینی رشد اقتصادی 25 درصدی نسبت به سازمان‌هایی را دارند که از این فناوری بهره نبرده‌اند. همچنین مشخص شد احتمال اینکه نیاز مشتریان این سازمان‌ها نسبت به کسب و کارهایی که هوش مصنوعی را به کار نگرفته‌اند برآورده شود، 3.7 برابر بیشتر است.

منبع: zdnet.com
ترجمه: همکاران سیستم

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.