سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

April 29, 2024
15:23 دوشنبه، 10ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 165287

لغو پروژه خودروی اپل به‌نفع خودروی شیائومی تمام شد

منبع: Digiato

ورود شیائومی به بازار خودروهای الکتریکی یکی از مهم‌ترین رخدادهای تاریخ این شرکت در سال‌های اخیر بوده است و توانسته فروش نسبتاً چشمگیری را برای آن به‌دنبال داشته باشد. طبق داده‌هایی که اخیراً منتشر شده است‌، ۵۱.۹ درصد دارندگان خودرو SU7 این شرکت از دارندگان محصولات و کاربران اکوسیستم اپل هستند؛ درحالی‌که طبق گزارش‌ها، اپل روند توسعه خودرو الکتریکی خود را متوقف کرده است.

آیا شیائومی به یکه‌تاز بازار خودروهای برقی تبدیل می‌شود؟
«لی جون‌»، مدیرعامل شیائومی، در حین برگزاری نمایشگاه خودرو پکن اشاره کرد که کاربران اپل بخش گسترده‌ای از خریداران خودروهای الکتریکی این شرکت را تشکیل می‌دهند، درحالی‌که در گذشته از محصولات اکوسیستم اپل استفاده می‌کرده‌اند. شایان ذکر است که طبق گزارش‌های غیررسمی، اپل به‌مدت ۱۰ سال روی پروژه خودروی الکتریکی خود زمان صرف کرده بود؛ درحالی‌که شیائومی تنها ۳ سال است که به این حوزه وارد شده.

به‌نظر می‌رسد که یکی از دلایل علاقه کاربران اپل به خودروهای الکتریکی شیائومی، پشتیبانی آن‌ها از اکوسیستم اپل است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها در این زمینه، قابلیت CarPlay محسوب می‌شود. همچنین خودروی SU7 از تعامل با آیپد در داخل خودرو پشتیبانی به عمل می‌آورد که امکان کنترل بسیاری از امکانات ماشین توسط سرنشینان صندلی عقب و به‌کمک تبلت اپل را ممکن می‌سازد. مدیرعامل شیائومی در توئیت اخیر خود تأکید ویژه‌ای روی پشتیبانی از ویژگی‌های مرتبط با محصولات اپل در خودروی SU7 داشته و این خودرو را به‌عنوان سازگارترین محصول با اکوسیستم اپل معرفی کرده است؛ به‌طوری که از نظر او، بهترین گزینه برای دارندگان آیفون و آیپد به‌شمار می‌رود.

از دیگر نکاتی که در طی سخنرانی آقای جون طی نمایشگاه خودرو پکن بیان شد، می‌توان به دریافت ۷۵ هزار سفارش قطعی برای مدل SU7 اشاره نمود که از این تعداد، حدود ۵۷۰۰ دستگاه با موفقیت پس از گذشت ۲۸ روز از معرفی رسمی خودرو، به خریداران تحویل داده شده است؛ عملکردی که برای یک برند تازه‌وارد در حوزه خودرو، بسیار قابل‌قبول تلقی می‌شود. طبق ادعای شیائومی، ۲۹ درصد از خریداران در گذشته صاحب خودرویی از یکی از برندهای مرسدس، BMW و آئودی بوده‌اند و فناوری بالای به کار رفته در خودروی شیائومی توانسته توجه آنها را به خود جلب کند.

شیائومی در نظر دارد با افزایش توان تولید تا پایان سال جاری میلادی، حدود ۱۰۰ هزار دستگاه از خودرو الکتریکی SU7 را روانه بازار کند. این شرکت با احداث ۲۱۹ نمایندگی فروش در سراسر چین، سعی داشته تا در کمترین زمان، خودروهای خریداری‌شده را به‌دست مشتریان برساند. همچنین وعده چندین به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای این دستگاه در طی ماه‌های آتی میلادی داده شده است. هدف‌گذاری شیائومی‌، قرار گرفتن در بین ۵ خودروساز برتر جهان تا ۱۵ الی ۲۰ سال آینده اعلام شده‌است. کنارکشیدن اپل از بازار خودروهای برقی، زمینه رشد برای رقبای آن را فراهم ساخته است و اکنون اغلب تولیدکنندگان ازجمله شیائومی، سعی دارند طیف بیشتری از کاربران سرخورده این شرکت را به‌سوی خود جذب کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.