در میان جریمههای رگولاتوری آمریکا؛ T-Mobile تجارت تبلیغاتی خود را گسترش میدهد
ICTna.ir – اپراتور T-Mobile آمریکا، سالهاست که تجارت تبلیغاتی خود را رشد داده است، اما در همان هفته ای که اعلام شد FCC حدود 200 میلیون دلار جریمه برای اپراتورهایی که دادههای مکان مشترکین را به اشتراک میگذارند اعمال خواهد شد، خبر از گسترش تجارت مبتنی بر تبلیغات خود داده است و عملا به رگولاتوری آمریکا، FCC، دهن کجی کرده است!
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، T-Mobile این هفته اعلام کرد که کسب و کار و اوپریشن تبلیغاتی خود را به فروشگاه های خود، روی صفحه نمایش تلویزیون از طریق معامله با Plex و برنامه مدیریت مشتری T Life جدید خود گسترش خواهد داد.
اعلامیه این شرکت درست پس از آن منتشر شد که FCC مجموعاً ۹۲ میلیون دلار جریمهای علیه T-Mobile برای «اشتراکگذاری غیرقانونی دسترسی به اطلاعات موقعیت مکانی مشتریان بدون رضایت و بدون اتخاذ تدابیر معقول برای محافظت از آن اطلاعات در برابر افشای غیرمجاز» وضع کرده بود.
T-Mobile فروش اطلاعات موقعیت مکانی مشتریان خود را در سال 2019 پس از اینکه گزارش های خبری سوالاتی را در مورد این عمل ایجاد کردند، به نوعی متوقف کرد. در همین حال، تجارت جدید تبلیغاتی این شرکت، به گفته ژان پل کولاکو، قائم مقام ارشد جدید T-Mobile و مدیر ارشد T-Ads این شرکت، عمدتاً شامل فروش دادههای مربوط به مالکیت و استفاده از برنامههای مشتریانش مانند مدت زمان باز بودن برنامه و تعداد دفعات باز شدن آن، همراه با “شناخت افراد” است.
با این وجود، پیشرفتها به برجسته کردن فرصتهایی که ممکن است اپراتورهای شبکه با دادههای تولید شده از شبکهها و عملیاتشان داشته باشند و همچنین مشکلاتی که ممکن است در تلاش برای کسب سود از این دادهها با آن مواجه شوند، کمک میکند.
داده های جدید برای NewFronts
بر اساس گزارشها MediaPost و Broadcasting+Cable تی موبایل، جدیدترین پیشنهادات تبلیغاتی خود را در NewFronts به عنوان رویدادی بزرگ سالانه در صنعت تبلیغات در نیویورک به نمایش گذاشت.
در این کنفرانس، T-Mobile گفت که شبکه جدید رسانه خردهفروشی در فروشگاه به تبلیغکنندگان اجازه میدهد تا بیش از 20هزار صفحه نمایش در 11هزار نقطه خرده فروشی T-Mobile را هدف قرار دهند. T-Mobile گفت که همچنین قصد دارد این عملیات را به سایر فروشگاههای خردهفروشی که نامشان فاش نشده است گسترش دهد.
برندها همچنین می توانند از طریق برنامه مدیریت مشتری و وفاداری به روز شده T-Mobile متعلق به T Life، تبلیغ کنند. این برنامه دارای ویژگی های مدیریت حساب و همچنین هدیه ها و تبلیغات مختلف است. در نهایت، شرکت رسانه استریم Plex گفت که ظرفقیت تبلیغات تلویزیونی متصل T-Mobile را در سرویس خود میزبانی خواهد کرد. در نتیجه، T-Mobile گفت که واحد تجاری راه حل های تبلیغاتی خود، اکنون به بیش از 240 میلیون مصرف کننده در صفحه های مختلف دسترسی دارد.
بر اساس گزارش Broadcasting+Cable ، کولاکو توضیح داده که “راهحلهای تبلیغاتی T-Mobile فرصت منحصربهفردی برای پیشبرد صنعت، ارائه تبلیغات شخصیمحور و مشتریمحور که باعث تعامل بیشتر و نتایج برتر برای بازاریابان میشود، را داراست”.
کولاکو در شرکت هایی از جمله Hulu، اپل و WarnerMedia کار کرده است. او تقریباً ده ماه پیش به T-Mobile پیوست.
مایک کاتز، مدیر بازاریابی T-Mobile، در زمان انتصاب کولاکو به سمت خود نوشت : هدف ما از گسترش این سمت از کسبوکارمان این است که برندها را با مشتریان مناسب در صفحههای مربوطه مرتبط کنیم و عملکرد کمپینهای آنها را برای ردیابی تأثیر و نتایج برند اندازهگیری کنیم.
کسبوکار تبلیغاتی جدید T-Mobile برای اولین بار در سال 2021 تحت مدیریت Mike Peralta راهاندازی شد و از آن زمان تاکنون در حال گسترش است. حالا این تجارت شامل «دادههای تحرک انحصاری T-Mobile با میلیاردها سیگنال دادههای رفتاری، محیطی و متنی روزانه» میشود و از طریق خرید Octopus Interactive توسط T-Mobile و انواع دیجیتال خارج از خانه، در تلویزیونهای متصل، صفحههای تبلیغات اشتراکگذاری سواری گسترش مییابد. صفحه های تبلیغاتی در مکان هایی مانند فرودگاه ها، پمپ بنزین ها و فروشگاه های مواد غذایی با این زیرساخت تبلیغات هدفمند پخش میکنند.
جریمه ها
جریمه FCC علیه T-Mobile بخشی از اقدام گسترده تری بود که رگولاتوری آمریکا علیه اپراتورهای شبکه بی سیم این کشور انجام داد. مجموع جریمه های FCC در T-Mobile، AT&T و ورایزون محموعا حدود 200 میلیون دلار بوده است.
T-Mobile دسترسی به اطلاعات موقعیت مکانی مشتریان خود را به شرکتهایی موسوم به «تجمیعکننده اطلاعات مکان» فروخت، که سپس دسترسی به چنین اطلاعاتی را به ارائهدهندگان خدمات مبتنی بر مکان شخص ثالث یا در برخی موارد به شرکتهای واسطهای که سپس مجدداً فروختند، ارایه کرده بود. FCC در جریمه خود علیه اپراتورها توضیح داد که دسترسی به چنین اطلاعاتی برای ارائه دهندگان خدمات مبتنی بر مکان، تخلفی آشکار بوده است.
اما خود جریمه با بحث هایی همراه است. FCC این جریمه ها را در سال 2020 پیشنهاد کرد، اما مقامات رگولاتوری آمریکا نتوانستند این اقدام را در میان بن بست حزبی بین جمهوری خواهان و دموکرات ها تأیید کنند. اکنون که این آژانس که اکثریت دموکرات را دارد ، توانست جریمه ها را بالاخره تصویب کند.
جسیکا روزن وورسل، رئیس FCC، بعنوان یک دموکرات، در بیانیه ای توضیح داد : این عمل زشت قانون، به ویژه بخش 222 قانون ارتباطات، که از حریم خصوصی داده های مصرف کننده محافظت می کند را نقض کرده بوده است.
اما برندن کار، رئیس خواه کمیسیون، استدلال کرد که کمیسیون تجارت فدرال، نه FCC، نهاد مناسبی برای انجام یک اقدام اجرایی نهایی است.
بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، ورایزون، AT&T و T-Mobile این هفته اعلام کردند که جریمه های جدید FCC را به چالش خواهند کشید.