Stage X و راکوتن فناوری 6G را توسعه میدهند!
ICTna.ir – شرکت Stage X کره جنوبی از تجهیزات Rakuten Symphony استفاده می کند و دانش بازار را با اپراتور راکوتن موبایل به عنوان بخشی از یک قرارداد همکاری به اشتراک می گذارد که باعث می شود این سه شرکت با هم در توسعه و عرضه 6G همکاری کنند.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، جدیدترین اپراتور تلفن همراه کره جنوبی اساساً از تجربه Rakuten Mobile استفاده می کند، که کمی بیش از چهار سال پیش در موقعیت مشابهی قرار داشت، درست قبل از اینکه خدمات خود را به عنوان چهارمین MNO ژاپن راه اندازی کند. این شرکت نیز در آستانه ورود به یک بازار تثبیت شده مخابراتی است و همانطور که راکوتن به خوبی میداند، برای موفقیت در آن به کمک شایانی نیاز خواهد داشت.
سانگوون سئو، مدیر عامل Stage X گفت: راکوتن موبایل اولین شبکه تلفن همراه کاملا مجازی و بومی ابری را با زیرساخت مدرنی که خدمات مخابراتی پایدار را به عنوان جدیدترین اپراتور شبکه تلفن همراه در ژاپن تضمین میکند، ساخته و استقرار داده شده است. این به معنای اولین شبکه تجاری در مقیاس بزرگ از این نوع است.
سانگوون افزود: از آنجایی که Stage X زیرساخت های خود را برای ارائه خدمات 5G در طیف 28 گیگاهرتز ایجاد می کند، ما مشتاقانه منتظر کار با راکوتن و یادگیری از تجربه آنها در طیف گسترده ای از زمینه ها هستیم.
استیج ایکس در اوایل سال جاری طیفی را در باند 28 گیگاهرتز انتخاب کرد و در حراج امواج رادیویی که قبلاً به سه اپراتور اصلی شبکه تلفن همراه کره جنوبی اختصاص داده شده بود اما پس از اینکه مخابرات کره نتوانست الزامات عرضه را برآورده کند توسط دولت از دور رقابت خارج شد، و به جایش استیج ایکس در صدر قرار گرفت. تردیدهایی در مورد قطعیت این حراج رادیویی مطرح میشود ولی این فروش در نهایت سه پیشنهاد دهنده را جذب خود کرد.
علاوه بر این، پیشنهاد برنده Stage X به مبلغ 430.1 میلیارد وون چیزی معادل 322 میلیون دلار آمریکا بود، این چیزی بیش از دو برابر مبلغی بود که SK Telecom، KT Corp و LG U+ برای فرکانسها در سال 2018 پرداخت کرده بودند و بسیار بیشتر از آنچه صنعت پیشبینی کرده بود محقق شد. این به وضوح در مورد نفوذ به بازار موبایل کره جنوبی جدی است و معامله این هفته با Rakuten به عنوان شاهد دیگری از قصد جدی این شرکت است.
دولت اپراتورهای تلفن همراه مستقر را برای کاهش قیمت ها و افزایش رقابت تحت فشار قرار داده است، اما با این وجود، استیج X به راحتی وارد بازار نخواهد شد.
SK Telecom، رهبر بازار، سال 2023 را با 31.3 میلیون مشترک تلفن همراه از جمله 15.7 میلیون کاربر 5G به پایان رساند. LG U+ در همان تاریخ 18.7 میلیون و 17.8 میلیون KT داشت که هر دو با نسبت بالایی کاربران 5G را جذب خود کرده بودند و این سه با هم به نزدیک به 16 میلیون مشتری MVNO خدمت کردند. همه اینها بدان معناست که Stage X با راه اندازی خدمات، احتمالاً در سال آینده، به بازار 84 میلیون اتصال تلفن همراه دست درازی خواهد کرد.
Rakuten Mobile کاری بسیار مشابه انجام داد و ثابت می کند که کار آسانی نیست. طبق دادههای انجمن اپراتورهای مخابراتی این کشور، هنگام راهاندازی خدمات در بهار 2020، حدود 182 میلیون مشترک تلفن همراه در ژاپن وجود داشت که بین سه اپراتور بزرگ NTT DoCoMo، KDDI و سافت بانک تقسیم شد.
تا پایان سال 2023، Rakuten Mobile فقط 6 میلیون مشتری ثبت نام کرده بود و هنوز در وضعیت قرمز بود. برای سرپایی ماهانه EBITDA تا پایان امسال و سرپایی سالانه در سال 2025 در نظر گرفته شده است.