هوش مصنوعی

May 10, 2024
13:10 جمعه، 21ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 165945

هوش مصنوعی متا حالا برای تبلیغ‌ها تصاویر جدید می‌سازد

منبع: Digiato

ابزارهای هوش مصنوعی متا برای تبلیغ‌کنندگان اکنون می‌تواند تصاویر جدید و نه فقط پس‌زمینه جدید ایجاد کنند.

این روزها هوش مصنوعی جنبه‌های مختلفی از دنیای فناوری را تحت سلطه قرار داده است و عرصه تبلیغات دیجیتال هم شامل همین مسئله می‌شود. اغلب پلتفرم‌ها اقدام به ارائه ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی به مشتریان خود کرده‌اند تا بتوانند آسان‌تر از گذشته کمپین‌های تبلیغاتی خود را ایجاد نمایند. در اقدامی تازه، هوش مصنوعی متا به ویژگی ساخت خودکار تصاویر برای تبلیغات مجهز شده‌است تا دیگر حتی نیازی به وارد کردن عکس برای تبلیغات در پلتفرم‌های مختلف این شرکت نیز نباشد.

ساخت تبلیغ با هوش مصنوعی متا چگونه است؟
متا در سال گذشته میلادی مجموعه‌ای از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی را در اختیار تبلیغ‌دهندگان خود قرار داد که می‌توانست فرایند ساخت تبلیغ برای کسب‌وکارهای نه چندان بزرگ را بسیار آسان‌تر کند. یکی از قابلیت‌های مبتنی بر ابزارهای گفته‌شده، توانایی ساخت خودکار پس‌زمینه برای بنرهای تبلیغاتی بود. اکنون این شرکت اعلام کرده است که نسخه جدید از ابزارهای تبلیغاتی آن، امکان ساخت تصویر کامل را هم در کنار پس‌زمینه به کاربر می‌دهند تا بهتر از قبل بتوانند محصول یا خدمات خود را به کاربران نمایش دهند.

متا در نمونه‌ای اقدام به ساخت خودکار تصویر یک فنجان قهوه در حالت‌های مختلف کرده است که در هرکدام از آنها، زاویه عکس متفاوت است. کاربران می‌توانند با وارد کردن دستورات متنی، اقدام به تغییر پس‌زمینه یا خود سوژه نمایند. البته این مسئله مطرح می‌شود که احتمال سوء استفاده از قابلیت مذکور و نمایش تصاویری غیر واقعی از محصولات قابل فروش وجود خواهد داشت.


متا هم اعلام کرده است نسبت به‌احتمال سوء استفاده از ابزارهای تبلیغاتی مبتنی بر هوش مصنوعی واقف است؛ اما راه‌حلی برای رفع آن ارائه نداده‌است. این شرکت تنها اشاره دارد که سیستم مورد بحث از ساخت تبلیغات نامناسب یا بی‌کیفیت به‌شدت خودداری خواهد کرد. فیلترهای مورد نیاز برای جلوگیری از ساخت چنین تبلیغاتی هم هنگام وارد کردن دستورات متنی و هم هنگام ارائه خروجی اعمال می‌شوند. همچنین طبق ادعای متا، کارشناسان داخلی و خارجی اقدام به تست کامل ابزارها و رفع آسیب‌پذیری‌ها کرده‌اند.

از دیگر قابلیت‌هایی که متا در اختیار تبلیغ‌دهندگان قرار می‌دهد، امکان اضافه کردن متن به عکس‌های ساخته شده با هوش مصنوعی است که چندین نوع فونت مختلف را هم پشتیبانی می‌کند. همچنین می‌توان امکان تولید خودکار عنوان برای تبلیغات توسط مدل زبانی Llama 3 را نیز انتخاب نمود. ویژگی گسترش عکس هم که قبلاً تنها در پست‌های اینستاگرام ارائه می‌شد، اکنون به ریلز نیز اضافه شده‌است. امکانات گفته‌شده در ماه‌های آتی به‌مرور در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و تا پایان سال جاری میلادی تمامی تبلیغ‌دهندگان از آنها بهره‌مند خواهند شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.