تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 11, 2024
22:27 شنبه، 22ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 166086

هرآنچه که باید درباره گیفت کارت‌ها بدانید

گیفت کارت چیست و چه کاربردی دارد؟ این سوالی است که این روزها ذهن بسیاری از کاربران را مشغول کرده است. البته گیفت کارت از مدت‌ها قبل تاکنون وجود داشته اما به خاطر شرایط تحریم، بیشتر سر زبان‌ها افتاده و کاربردش هم به مراتب در مقایسه با قبل اهمیت بیشتری پیدا کرده است. در این مطلب قصد داریم تمام آنچه را که باید درباره گیفت کارت بدانید به اطلاع‌تان برسانیم.

 


گیفت‌ کارت چیست و چرا از آن استفاده می‌کنیم؟

برای اینکه بدانید گیفت کارت چیست و چه کاربردی دارد، ابتدا باید به دلیل پیدایش آن بپردازیم. یکی از دلایل پیدایش گیفت کارت این بوده که کاربران سراسر جهان بتوانند یک راه مشترک برای خریدهای مختلف داشته باشند. اما منظورمان از راه حل مشترک چیست؟

کشور ما در بین کشورهایی قرار دارد که توسط سرویس‌دهنده‌های آمریکایی تحریم شده است. البته نه فقط سرویس‌دهنده‌های آمریکایی بلکه بسیاری از سرویس‌دهنده‌های خارجی. اما با این حال کاربران ایرانی از سرویس‌های این کشورها استفاده می‌کنند؛ هرچند با محدودیت‌های فراوان. برای مثال ما نمی‌توانیم خیلی راحت و مستقیم، خرید درون برنامه‌ای انجام دهیم. چون درگاه پرداخت یا برایمان در دسترس نیست و یا کارت اعتباری خارجی برای خرید اشتراک یا سرویس‌های مورد نظر نداریم.

اگر یک برنامه‌ی ایرانی روی گوشی نصب کنید، برای خرید آن یا انجام خریدهای درون برنامه‌ای، خیلی راحت می‌توانید به درگاه پرداخت متصل شده و با استفاده از کارت اعتباری خودتان، خرید را انجام دهید. بدون اینکه به گیفت کارت نیازی داشته باشید. همین موضوع راجع به اپ‌های خارجی و افرادی که در کشورهای خارجی زندگی می‌کنند هم صدق می‌کند. اما اگر این مسیر هموار وجود نداشته باشد، یعنی کاربر نتواند با استفاده از کارت اعتباری خرید انجام دهد، چطور می‌تواند یک برنامه را بخرد یا از آن اشتراک تهیه کند؟ اینجاست که گیفت‌کارت اهمیت خود را نشان می‌دهد و به راه حلی مشترک برای کسانی تبدیل می‌شود که به خاطر موقعیت مکانی، امکان خرید از طریق کارت اعتباری را ندارند.

گیفت کارت چیست؟

حالا که متوجه شدیم چرا گیفت کارت وجود دارد، خیلی راحت می‌توانیم بفهمیم گیفت کارت چیست؟ گیفت کارت با توجه به آنچه که اشاره شده، کارت فیزیکی یا دیجیتالی با کد است که امکان خرید سرویس، امکانات و… را به کاربرانی که امکان استفاده از خرید مستقیم ندارند می‌دهد. این کارت‌ها را می‌توان از فروشگاه‌های مختلف تهیه کرد. اما بهترین روش، خرید از فروشگاه‌های آنلاین معتبر است. با خرید این کارت‌ها، در هر دو حالت یک کد دریافت می‌کنید که باید در سرویس مورد نظر این کد را وارد کنید. با این کار، حساب‌تان شارژ شده و سپس هرچه که بخواهید بخرید را به راحتی و بدون هیچ مشکلی با استفاده از شارژ حساب خود خریداری می‌کنید.

استفاده از گیفت کارت درست مثل شارژ کیف پول در یک سری از اپ‌های ایرانی است. شما به جای پرداخت پول از کارت بانکی، یک بار کیف پول خود را به یک مبلغ مشخص شارژ می‌کنید. سپس هر سرویسی که بخواهید خریداری کنید را بدون اینکه نیاز به خرید از طریق کارت بانکی باشد،‌ با موجودی کیف پول خود خریداری می‌کنید. وارد کردن کد گیفت کارت دقیقا همین کار را انجام می‌دهد. یعنی کیف پول آن سرویس را شارژ می‌کند تا بتوانید به راحتی خریدهای خود را انجام دهید.

وارد کردن کد گیفت کارت در اپلیکیشن یا سرویس مورد نظر هم با نام ردیم کردن (Redeem) شناخته می‌شود که فرآیندی بسیار ساده و کوتاهی است. به گونه‌ای که در کمترین زمان ممکن می‌توانید این کار را انجام دهید. فقط باید توجه داشته باشید که گیفت کارت سرویس مورد نظر را خریداری کنید. مثلا وقتی گیفت کارت گوگل پلی می‌خرید، نباید آن را در اپ استور ردیم کنید.


تاریخچه گیفت کارت؛ گیفت کارت‌ها چه زمانی و از کجا آمده‌اند؟

اگر بخواهیم در تاریخچه گیفت‌کارت کند و کاو کنیم، به یک اسم بر می‌خوریم که اگرچه نقشی اساسی در توسعه‌ی گیفت کارت نداشته اما اولین بار، او بوده که بذر چنین ایده‌ای را کاشت. نیمان مارکوس یکی از بنیان‌گذاران و مدیران ارشد شرکت Airbnb بود. او همراه با برایان چسکی و جو بیچار، شرکت Airbnb را در سال ۲۰۰۸ تأسیس کرد. اما در سال ۲۰۱۹، تصمیم گرفت تا از سمت مدیریتی خود در Airbnb استعفا دهد. او هیچوقت نتوانست ایده‌ی گیفت کارت را به بلوغ برساند اما ایده‌ی جذابش، پتانسیل این را داشت که انقلابی بزرگ در کارت‌های اعتباری ایجاد کند.

اگرچه در آن زمان استقبال زیادی از ایده‌ی نیمان مارکوس نشد، اما الان متوجه شده‌ایم که ایده‌ی او چه تأثیر بزرگی حداقل در صنعت بازی و فناوری داشته است. اما ظهور اولین گیفت کارت‌ها در چه زمانی رخ داد؟

  • دهه ۱۹۹۰: ظهور اولین گیفت‌کارت‌ها: در اواخر دهه ۱۹۹۰، کمپانی‌هایی همچون Blockbuster و Mobil که در صنعت خدمات فعالیت می‌کردند، به عنوان یک روش برای جذب مشتری و افزایش فروش، گیفت کارت‌ها را معرفی کردند. این گیفت کارت‌ها معمولاً به صورت فیزیکی بودند و مبالغ مشخصی را برای خرید در فروشگاه‌های آن شرکت‌ها فراهم می‌کردند.
  • دهه ۲۰۰۰: رشد و گسترش گیفت‌کارت: در دهه ۲۰۰۰، با افزایش استفاده از اینترنت و تکنولوژی‌های دیجیتال، گیفت کارت‌ها به شکل الکترونیکی و آنلاین نیز معرفی شدند. این امکان به مردم داده شد که گیفت کارت‌ها را به صورت آنلاین خریداری و برای دوستان و خانواده‌شان ارسال کنند؛ بدون اینکه نیازی به حضور فیزیکی در فروشگاه داشته باشند.
  • دهه ۲۰۱۰ به بعد: تبدیل گیفت‌کارت‌ها به یک صنعت بزرگ: از آن دوره تاکنون، همه می‌دانند گیفت کارت چیست. حالا گیفت کارت‌ها به یکی از مهمترین روش‌های خرید تبدیل شده‌اند. در ابتدا شرکت‌های بزرگی همچون آمازون، والمارت و استارباکس وارد بازار گیفت کارت‌ها شدند و انواع گیفت کارت‌های مختلف با ارزش‌های مختلف را ارائه دادند. همچنین، شرکت‌های بزرگ فناوری مانند اپل و گوگل نیز به بازار گیفت کارت‌ها وارد شدند و با ارائه‌ی کارت‌های هدیه برای خرید از فروشگاه‌های اپ استور و گوگل پلی، فروش خود را دوچندان کردند.

انواع گیفت کارت

انواع گیفت کارت‌ها

گیفت کارت‌ها در انواع و اقسام مدل‌ها به بازار عرضه شده‌اند و در حال حاضر برای خرید در دسترس قرار دارند. اما ما به همه‌ی آن‌ها نیازی نداریم. مثلا ما به گیفت کارت رستوران، مترو، کافه و… نیازی نداریم چون استفاده از خدمات آن‌ها وقتی خودمان در این کشورها زندگی نمی‌کنیم فایده‌ای ندارد. اما گیفت‌کارت‌های سرگرمی، فناوری، بازی و مواردی از این دست، کاملا مناسب ما هستند. چون ما از این سرویس‌ها و خدمات استفاده می‌کنیم. به صورت کلی، گیفت کارت ها در انواع زیر به فروش می‌رسند؛

  • گیفت کارت‌های شرکت‌های خرده‌فروشی: این گونه گیفت کارت‌ها معمولاً برای استفاده در فروشگاه‌های خاص یا زنجیره‌های مشهور خرده‌فروشی مانند آمازون، والمارت، تارگت و Best Buy طراحی شده‌اند.
  • گیفت کارت‌های رستوران و کافه: این گونه گیفت کارت‌ها برای استفاده در رستوران‌ها، کافه‌ها و زنجیره‌های غذایی مختلف مانند استارباکس، Olive Garden و مک‌دونالد طراحی شده‌اند.
  • گیفت کارت‌های سینما و سرگرمی: این گونه گیفت‌کارت‌ها برای استفاده در سینماها، تئاترها، پارک‌های تفریحی و خدمات سرگرمی مانند AMC Theatres ،Regal Cinemas و Dave & Buster’s طراحی شده‌اند.
  • گیفت کارت‌های اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها: این گونه گیفت کارت‌ها برای استفاده در اپلیکیشن‌های مختلف موبایل، بازی‌های ویدئویی و پلتفرم‌های آنلاین مانند فری‌فایر، ریزرگلد، iTunes، گوگل پلی، ایکس‌باکس، نتفلیکس، اسپاتیفای، مایکروسافت و پلی استیشن طراحی شده‌اند.
  • گیفت کارت‌های اینترنتی: این گونه گیفت کارت‌ها به صورت دیجیتال و آنلاین عرضه می‌شوند و به عنوان هدیه‌ای الکترونیکی به دوستان و خانواده‌ها ارسال می‌شوند.
  • گیفت کارت‌های سفر و هتل: این گونه گیفت کارت‌ها برای استفاده در سفرها، اقامت در هتل‌ها، پروازها، و تورهای تفریحی مختلف مانند Airbnb ،Marriott ،Delta Airlines و Expedia طراحی شده‌اند.
  • گیفت کارت‌های اختصاصی: برخی از شرکت‌ها گیفت کارت‌های اختصاصی خود را برای تبلیغات و هدایای شرکتی طراحی و ارائه می‌دهند که معمولاً تنها قابل استفاده در آن شرکت است.

همچنین، در هر کشور و منطقه ممکن است انواع دیگری از گیفت کارت‌ها وجود داشته باشد که برای نیازها و مکان‌های خاصی طراحی شده‌اند. بنابراین گیفت کارت‌ها انواع بسیار زیادی دارند که از این ۷ دسته هم ممکن است بیشتر باشد.

 


مزایای گیفت کارت چیست؟ چرا در ایران از آن استفاده می‌کنیم؟

البته تا اینجای کار باید متوجه شده باشید که دلیل استفاده ایرانی‌ها از گیفت کارت چیست. با این حال به صورت مجزا به بیان دلایل استفاده‌ی کاربران ایرانی از گیفت کارت می‌پردازیم تا متوجه شوید چرا ما باید از آن استفاده کنیم. ما برخلاف بسیاری از مردم سایر کشورها، یک سری دلایل خاص دیگر هم برای استفاده از گیفت‌کارت داریم که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • خرید محصولات یا سرویس‌های مورد نیاز: با گیفت کارت‌ها می‌توانیم اقلام فیزیکی یا الکترونیکی مورد نیازمان را از وب‌سایت‌های خارجی خریداری کنیم.
  • هدیه به کارمندان یا کارگرها: گیفت کارت‌ها را می‌توان به عنوان پاداش برای قدردانی از زحمات کارمندان یا کارگران یک شرکت به آن‌ها اهدا کرد.
  • پس انداز: بسیاری از گیفت کارت‌ها تاریخ انقضاء ندارند، بنابراین می‌توانیم آن‌ها را به عنوان یک شکل از پس‌انداز ذخیره کنیم.
  • خرید از سایت‌های خارجی: گیفت کارت‌ها به ما این امکان را می‌دهند تا تحریم‌ها را دور زده و از سایت‌های خارجی مانند آمازون، گوگل پلی و iTunes خرید کنیم.
  • فروش گیفت کارت: گیفت کارت‌ها قابلیت فروش به دیگران را دارند که می‌تواند برای افرادی که به دنبال کسب درآمد از این طریق هستند مفید باشد.
  • عدم نیاز به داشتن حساب بین‌المللی: با داشتن گیفت کارت، دیگر نیازی به داشتن حساب بین‌المللی نیست و کاربر می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن خریدهای خود را انجام دهد.
  • بهترین گزینه برای پرداخت هزینه سرویس‌ها و خدمات خارجی در کشورهای تحریم شده: به دلیل اینکه گیفت کارت می‌تواند محدودیت ایرانی‌ها در استفاده از سرویس‌های پرداخت مستقیم را برطرف کند.

معایب گیفت کارت چیست؟

اما به همراه مزایا، یک سری معایب هم وجود دارد که باعث می‌شود برخی از افراد تمایلی به استفاده از گیفت کارت نداشته باشند یا در استفاده از آن، احتیاط کنند. در ادامه به بررسی چند نمونه از این معایب خواهیم پرداخت.

  • کارمزد عدم فعالیت: برخی از گیفت کارت‌ها ممکن است شامل کارمزد عدم فعالیت باشند. به این معنا که اگر از کارت به مدت زمان طولانی استفاده نشود، مبلغی به عنوان کارمزد از موجودی کارت کسر می‌شود.
  • تاریخ انقضاء: بسیاری از گیفت کارت‌ها دارای تاریخ انقضاء هستند، بنابراین اگر تاریخ انقضای کارت گذشت، دیگر امکان استفاده از آن وجود نخواهد داشت.
  • هزینه‌های جانبی: برخی گیفت کارت‌ها ممکن است هزینه‌های جانبی مانند هزینه فعال‌سازی یا نگهداری داشته باشند که باعث می‌شود خریدشان به صرفه نباشد.
  • داشتن اطلاعات خاص: گیفت کارت‌های دیجیتال معمولاً اطلاعات خاصی مانند شماره کارت، رمز امنیتی و… دارند که در صورت گم شدن کارت یا اطلاعات آن، ممکن است به مشکلات جدی امنیتی برخورد کنید.

با بررسی معایب گیفت کارت، به این نتیجه می‌رسیم که باید حتما گیفت کارت را بلافاصله پس از خرید ردیم کنید و حتما هم به قصد استفاده آن‌ها را خریداری کنید تا کارمزد عدم فعالیت شامل‌تان نشود. اگر هم به قصد پس‌انداز آن را تهیه می‌کنید، حتما اطلاعات آن را در یک جای امن یادداشت کنید تا گم نشود.

 


دلیل استفاده‌ی برندهای مختلف از گیفت کارت چیست؟

گیفت کارت چیست؟ 1

اما دلیل استفاده‌ی برندهای مختلف از گیفت کارت چیست؟ آن‌ها می‌توانند خیلی راحت از طریق فروش اپلیکیشن، درآمدزایی داشته باشند. وقتی آن‌ها کشوری را تحریم می‌کنند، چرا باید برایشان مهم باشد که برای آن‌ها روشی برای دور زدن تحریم در نظر بگیرند؟ حقیقت این است که شرکت‌ها خودشان فروشنده‌ی گیفت کارت هستند. این یعنی آن‌ها نه به خاطر دور زدن تحریم‌ها بلکه با اهداف دیگری، اقدام به تولید و فروش گیفت کارت می‌کنند. در زیر، به برخی از دلایل این موضوع اشاره خواهیم کرد.

  • برند از این طریق شناخته‌شده‌تر می‌شود: برای رونق هر کسب و کاری، نیاز است تا برندسازی کنید. برای این منظور، چه چیزی بهتر از ساخت کارتی که به خاطر حک شدن نام و لوگوی شرکت روی آن، هم جنبه‌ی تبلیغاتی دارد و هم به کاربران امکان خرید خدمات و سرویس‌های آن برند را می‌دهد؟
  • افزایش فروش در ایام خاص: گاهی اوقات شرکت‌ها از ایام خاص مثل کریسمس استفاده کرده و گیفت کارت‌ها را با تخفیف به کاربران عرضه می‌کنند. از این طریق هم گیفت کارت می‌فروشند و هم سرویس‌های خود را و در واقع با یک تیر، دو نشان می‌زنند.
  • جذب مشتریان بیشتر: اگرچه بسیاری از امکانات و خدمات به کارمان نمی‌آید،‌ اما یک بار هم که شده با خود گفتیم که ای کاش بشود از فلان سرویس استفاده کرد. گیفت کارت این امکان را به کاربران می‌دهد که برای یک بار، از یک سرویس یا خدمات استفاده کنند. این احتمال هم وجود دارد که در طول این فرایند، از سرویس یادشده خوششان بیاید و مشتری دائمی آن شوند. از سویی دیگر، گاهی اوقات افراد این کارت‌ها را به عنوان هدیه به افراد دیگر می‌دهند. بدین ترتیب مشتری، مشتری‌سازی می‌کند.
  • امنیت بالا و سهولت خرید: از آن جایی که با خرید گیفت کارت و ردیم کردن آن، هیچ اطلاعاتی از حساب شخصی خود را با شرکت‌ها به اشتراک نمی‌گذارید، در نتیجه استفاده از گیفت کارت برای خرید امنیت بسیار بالایی دارد.

ردیم کردن گیفت کارت چیست و چطور باید آن را انجام دهیم؟

پس از خرید گیفت کارت، حالا نوبت به Redeem کردن آن می‌رسد. اما ردیم کردن گیفت کارت چیست؟ این یعنی کد موجود در آن را در حساب اپلیکیشن شرکتی که مایل به خرید خدمات آن هستید وارد کرده و از آن استفاده کنید. در زیر، نحوه‌ی ردیم کردن گیفت کارت یک سری از محبوب‌ترین سرویس‌ها و خدمات موجود در جهان را به شما آموزش خواهیم داد اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که گیفت‌کارت‌های بسیار بیشتری هم در دسترس قرار دارند که هر یک از آن‌ها، روش خاصی برای ردیم کردن می‌طلبند. البته با یک سرچ ساده در اینترنت می‌توانید متوجه شوید که چطور باید این کار را انجام داد.

قبل از اینکه به نحوه‌ی ردیم کردن گیفت کارت بپردازیم باید این نکته را هم یادآور شویم که استفاده از گیفت کارت گوگل پلی به خاطر اعمال تحریم‌های اخیر گوگل علیه ایران، یک کار بسیار ریسکی و خطرناکی شده به گونه‌ای که اگر کوچک‌ترین اشتباهی انجام دهید، گیفت کارت‌تان می‌سوزد و پولتان هدر می‌رود. بدون اینکه حتی ذره‌ای از شارژ آن را استفاده کرده باشید. بنابراین سعی کنید حتما در ردیم کردن گیفت کارت، نهایت دقت را داشته باشید. شما می‌توانید با استفاده از گوشی، تبلت، لپ‌تاپ، کامپیوتر و… اقدام به ردیم کردن گیفت کارت کنید.

راهنمای استفاده از گیفت کارت گوگل پلی

راهنمای استفاده از کارت هدیه گوگل پلی

همانطور که در بالا اشاره کردیم، خرید گیفت کارت گوگل پلی کار بسیار سختی شده است. این فروشگاه به خاطر تحریم‌ها، شما را وادار به انجام کارهای سخت و پیچیده‌ای می‌کند که البته اگر از دستورالعمل‌های زیر پیروی کنید، مشکلی برایتان به وجود نخواهد آمد. توجه داشته باشید مسئولیت هرگونه اشتباه در فرایند ردیم کردن گیفت کارت بر عهده‌ی خود کاربر خواهد بود.

ردیم کردن گیفت کارت گوگل پلی به دو روش قابل انجام است؛ از طریق وب‌سایت گوگل پلی و از طریق اپلیکیشن گوگل پلی. در ادامه به هر دو روش اشاره خواهیم کرد. در ابتدا سعی کنید یک اپلیکیشن تغییر IP خوب و ترجیحا پولی خریداری کرده و آن را به گونه‌ای تنظیم کنید که IP شما را به آمریکا تغییر دهد. این مورد را حتما در نظر داشته باشید و از عملکرد درست اپلیکیشن تغییر IP هم اطمینان حاصل کنید. چون در غیر این صورت، تمام زحمات شما نقش بر آب خواهد شد. وقتی صحبت ردیم کردن گیفت کارت گوگل پلی می‌شود، شما باید تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا گوگل متوجه ایرانی بودن شما نشود.

ردیم کردن گیفت کارت گوگل پلی از طریق وب‌سایت گوگل پلی

  • خرید یک نرم‌افزار تغییر IP حرفه‌ای و تغییر لوکیشن گوشی به آمریکا
  • وارد وب‌سایت Play.google.com شوید.
  • گزینه‌ی Sign in را انتخاب کرده و وارد حساب کاربری گوگل خود شوید.
  • از پنل سمت چپ، گزینه‌ی Redeem را انتخاب کنید.
  • کد گیفت کارت خود را وارد کنید.
  • روی گزینه‌ی Redeem کلیک کنید.
  • موجودی گیفت کارت شما به حساب گوگل پلی‌تان اضافه می‌شود.
  • حالا می‌توانید خریدهای مورد نظر خود را انجام دهید.

ردیم کردن گیفت‌کارت گوگل پلی از طریق موبایل و اپلیکیشن گوگل پلی

در این مرحله، کارهای متفاوتی باید انجام دهید که برخی از آن‌ها، مشترک با روش بالا و برخی دیگر، جدید هستند. توجه داشته باشید که در صورت درست کار نکردن هر مرحله، از پیشروی خودداری کرده و دوباره آن را انجام دهید تا مطمئن شوید همه چیز به درستی کار می‌کند. این کار با استفاده از گوشی صورت می‌گیرد.

  • GPS یا لوکیشن گوشی خود را خاموش کرده و ساعت و تاریخ را روی ساعت آمریکا تنظیم کنید.
  • زبان گوشی خود را به انگلیسی تغییر دهید.
  • به تنظیمات رفته و در بخش اپلیکیشن‌ها، حافظه هر اپی را که از لوکیشن استفاده می‌کرده کاملا پاک کنید.
  • حافظه اپلیکیشن گوگل پلی استور را هم پاک کنید.
  • اپلیکیشن تغییردهنده IP را اجرا کرده و لوکیشن آن را روی آمریکا تنظیم کنید.
  • وارد اپلیکیشن گوگل پلی شده و از نوار ابزار سمت چپ، روی Redeem کلیک و کد را وارد کنید.
  • با این کار، حساب‌تان شارژ شده و می‌توانید خرید خود را انجام دهید.

راهنمای استفاده از گیفت کارت اپل با استفاده از آیفون و آیپد

ردیم کردن Gift Card اپل

استفاده از گیفت کارت های اپل بسیار ساده است. شما می‌توانید این کارت‌ها را از طریق iTunes یا دستگاه‌های خود اپل به صورت مستقیم به حساب کاربری خود اضافه کرده و پس از ثبت، خرید خود را انجام دهید. چون گوشی‌های اپل در حالت عادی روی لوکیشن کشورهای غیر تحریم تنظیم هستند و مشکلات گوشی‌های اندرویدی را ندارند. با ردیم کردن گیفت کارت اپل، شما می‌توانید؛

  • از تمام امکانات پولی اپ استور استفاده کنید.
  • به صورت نامحدود به نرم‌افزارهای اپ استور دسترسی داشته باشید.
  • امکان دانلود نامحدود تمام برنامه‌های اپل را داشته باشید.
  • از پرداخت درون برنامه‌ای استفاده کنید.
  • آن را به دیگران هدیه بدهید.

اما نحوه‌ی ردیم کردن گیفت کارت اپل چطور است؟ در ادامه به آموزش این کار می‌پردازیم. ردیم کردن این گیفت کارت هم مراحل زیادی دارد اما خوشبختانه سرراست بوده و مشکل‌ساز نیست.

  • برای ردیم کردن گیفت کارت اپل ابتدا باید وارد اپ استور شوید.
  • از منوی پایین، گزینه‌ی Featured را انتخاب کنید. آیکون این گزینه یک ستاره است.
  • در پایین‌ترین قسمت صفحه، جایی که حساب کاربری شما قرار دارد بروید.
  • اگر حساب کاربری شما در آخر صفحه وجود ندارد، باید روی گزینه Sign in کلیک کرده و وارد حساب کاربری خود شوید.
  • روی گزینه Redeem Gift Card or Code کلیک کنید.
  • در اینجا دو روش وجود دارد؛ در روش اول می‌توانید از طریق دوربین گوشی، کد را اسکن و ردیم کنید.
  • در روش دوم می‌توانید کد ۱۶ رقمی گیفت کارت اپل را به صورت دستی وارد کنید.
  • موجودی گیفت کارت حالا درون حساب شماست و می‌توانید خیلی راحت خریدهای خود را انجام دهید.

راهنمای استفاده از گیفت‌کارت اپل با استفاده از iTunes

علاوه بر دستگاه‌های اپل، شما می‌توانید از طریق iTunes هم گیفت کارت اپل را ردیم کنید. روش انجام این کار هم خیلی راحت و بدون دردسر است. فقط کافی است کامپیوتر یا لپ‌تاپ وارد نرم‌افزار iTunes شوید و سایر مسیر را مطابق زیر دنبال کنید؛

  • نرم‌افزار iTunes را روی سیستم خود نصب کرده و وارد حساب کاربری اپل شوید.
  • روی گزینه Redeem کلیک کنید.
  • کد ۱۶ رقمی گیفت کارت اپل را در قسمت مربوطه وارد کنید.
  • موجودی گیفت کار به حساب شما واریز شده و حالا می‌توانید از تمامی سرویس‌های اپل از طریق آن استفاده کنید.

گیفت کارت پلی استیشن چیست و روش ردیم کردن آن چگونه است؟

گیفت کارت پلی استیشن

با گیفت کارت پلی استیشن شما می‌توانید در فضای آنلاین، به انجام بازی بپردازید، بازی‌های پلی استیشن را بخرید، از تخفیف‌های سالانه بهره‌مند شوید، تم و موسیقی بخرید و کلی کارهای دیگر. در ادامه به روش فعال‌سازی گیفت کارت پلی استیشن می‌پردازیم.

  • کنسول را روشن کرده و وارد حساب کاربری PSN خود شوید.
  • در قسمت بالا به سمت چپ اسکرول کرده و روی گزینه پلی استیشن استور کلیک کنید.
  • وقتی فروشگاه باز شد، در منوی سمت چپ، گزینه Featured را انتخاب کنید.
  • آخرین گزینه از منوی سمت چپ، Redeem Codes است که باید روی آن، کلید X دسته پلی استیشن را فشار دهید.
  • حالا کد ۱۲ رقمی گیفت کارت خود را وارد کرده و روی Continue کلیک کنید.
  • در صورت صحیح و معتبر بودن گیفت کارت، یک پیام به نمایش در می‌آید مبنی بر اینکه گیفت کارت به حساب شما واریز شد. روی Yes کلیک کنید.
  • حالا می‌توانید با انتخاب گزینه Continue Shopping، به خرید اقدام کنید.

راهنمای استفاده از گیفت کارت پلی استیشن در سایت PlayStation

  • ابتدا وارد سایت پلی استیشن شده و با وارد کردن مشخصات فردی خود، در سایت ثبت نام کنید.
  • ایمیل خود را تأیید کرده و وارد سایت شوید.
  • در قسمت Settings، از منوی سمت چپ روی Redeem Code کلیک کرده و کد ۱۲ رقمی را با دقت وارد کنید.
  • روی گزینه Next کلیک کنید و در مرحله بعد، روی Add found ضربه بزنید.

روش ردیم کردن گیفت‌کارت ایکس‌باکس

Gift Card ایکس باکس

  • برای ردیم کردن گیفت کارت ایکس‌باکس، کافی است وارد وب‌سایت https://account.microsoft.com شده و روی گزینه Your info کلیک کنید.
  • روی گزینه Edit your personal info کلیک کرده و کشور، ایالت، کد پستی و آدرس و زیپ کد را روی آمریکا قرار دهید.
  • شما می‌توانید از سایت www.fakeaddressgenerator.com، کد پستی، آدرس و زیپ کد فیک آمریکا را تهیه کنید.
  • روی گزینه Save کلیک کنید.
  • گزینه Sign in را انتخاب و وارد حساب کاربری خود شوید.
  • از پنل سمت چپ، گزینه Redeem را انتخاب کنید.
  • کد گیفت کارت خود را وارد کرده و روی Redeem کلیک کنید.
  • موجودی به حساب ایکس باکس شما اضافه شد و می‌توانید خرید خود را انجام دهید.

راهنمای شارژ یوسی پابجی از طریق وب‌سایت

گیفت کارت پابجی

  • وارد وب‌سایت https://www.pubgmobile.com/payشوید.
  • از بالای صفحه، روی گزینه Redeem کلیک کنید.
  • پس از کلیک روی گزینه Redeem، به صفحه حاوی ۲ فیلد اصلی می‌روید.
  • در فیلد شماره ۱، باید Player ID یا Character ID خود را وارد کنید. این همان ID حساب پابجی شماست. با وارد کردن این ID، نام شما در بازی هم به صورت خودکار به نمایش در می‌آید تا صحت ID را تأیید کنید. بنابراین حواستان جمع باشد حساب شخص دیگری را شارژ نکنید.
  • در فیلد شماره ۲، باید کد گیفت کارت را وارد کنید.
  • جهت تأیید، تاریخ تولد حسابی که برای پابجی ساخته بودید را وارد کرده و روی OK کلیک کنید. اگر از این تاریخ اطلاعی ندارید، وارد بازی پابجی شده و در تنظیمات حساب، تاریخ تولد را تغییر دهید و سپس آن را در وب‌سایت هم وارد کنید.
  • با قوانین، شرایط و ضوابط موافقت کرده و روی OK کلیک کنید.
  • حالا کافی است بعد از نمایش پیام Redeem This Item، گزینه OK را انتخاب کنید.
  • حساب شما شارژ شده است.

راهنمای ردیم کردن گیفت‌کارت اسپاتیفای

گیفت کارت چیست؟ 5

اسپاتیفای پلتفرمی است برای گوش دادن به موسیقی. میلیون‌ها قطعه در این اپلیکیشن وجود دارد که اگر بتوانید نسخه پریمیوم آن را تهیه کنید، می‌توانید از تمام این قطعه‌ها بهره‌مند شوید. همچنین دیگر خبری از تبلیغات هم نخواهد بود. گیفت کارت در این مسیر به شما کمک خواهد کرد. اما چطور باید گیفت کارت اسپاتیفای را ردیم کرد؟

  • به سابت اسپاتیفای بروید.
  • به حساب کاربری خود وارد شوید.
  • در قسمت Edit Profile، موارد حین ثبت نام را چک کنید که درست باشند.
  • حتما کشوری را که در هنگام ثبت نام انتخاب کرده بودید دوباره چک کنید و گیفت کارت همان کشور را خریداری کنید تا مشکلی در ردیم کردن کد به وجود نیاید.
  • از منوی سمت چپ، آخرین گزینه یعنی Redeem را انتخاب کنید.
  • حالا دو فیلد برایتان ظاهر می‌شود؛ در اولی باید کد پریمیوم و دیگری کد پستال را وارد کنید.
  • در فیلد اول، باید کد گیفت کارت و در فیلد دوم، کد پستال کشوری که انتخاب کردید را وارد کنید.
  • حالا روی گزینه I’m not a robot کلیک رده و روی Enter Code که سبز رنگ هم هست کلید کنید.
  • بعد از بررسی قانونی بودن کد، روی Redeem Code کلیک کنید.
  • حالا حساب اسپاتیفای شما شارژ شده و می‌توانید بدون محدودیت از گوش دادن به موسیقی‌ها لذت ببرید.

گیفت کارت را چگونه و از کجا بخریم؟

برای خرید گیفت کارت کافی است به وب‌سایت‌های آنلاین مراجعه کنید. توجه داشته باشید وب‌سایت‌ها دارای نماد الکترونیک باشند چرا که خرید و فروش گیفت کارت، برای افراد سودجو فرصت خوبی است تا درآمدزایی‌های غیرقانونی داشته باشند. پس حتما از اصالت وب‌سایتی که از آن خرید می‌کنید اطمینان داشته باشید. در صورت تمایل، و برای اطمینان بیشتر، می‌توانید از فروشگاه‌های فیزیکی هم گیفت کارت تهیه کنید.


گیفت کارت چیست؛ سخن پایانی

در این مطلب به صورت کامل و جامع، به این پرسش پرداختیم که گیفت کارت چیست، به دلیل و نحوه استفاده از آن در پلتفرم‌های مختلف پرداختیم و به مزایا و معایب آن هم اشاره کردیم تا با خیال راحت بتوانید از پلتفرم‌های خارجی، حتی در صورت تحریم، خرید داشته باشید و از تجربه‌ی خدمات آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

 

 

منبع: دیجی‌کالا

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.