سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

May 13, 2024
14:37 دوشنبه، 24ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 166191

کوالکام انتظار ندارد پس از سال ۲۰۲۴ درآمدی از هواوی داشته باشد

منبع: Digiato

پس از تشدید ممنوعیت‌های صادرات تراشه توسط ایالات‌متحده علیه هواوی، کوالکام در پرونده مالی اخیر خود اعلام کرد که انتظار ندارد پس از سال 2024 هیچ‌گونه درآمدی از فروش قطعات به هواوی به‌دست آورد.

براساس گزارش گیزموچاینا، وزارت بازرگانی ایالات‌متحده مجوز کوالکام را برای عرضه محصولات مختلف مانند مدار مجتمع (IC) تراشه‌های 4G و WiFi به هواوی و شرکت‌های وابسته آن لغو کرد. این اقدام درواقع دنباله ممنوعیت سال 2019 شرکت‌های آمریکایی مانند کوالکام از فروش تراشه‌های 5G خود به هواوی محسوب می‌شود.

اکنون با این ممنوعیت جدید، کوالکام اساساً نمی‌تواند محصولات اصلی خود مانند پردازنده‌های گوشی‌های هوشمند را در اختیار غول چینی قرار دهد. البته این ممنوعیت تنها به کوالکام محدود نیست.

در سال 2020، ایالات‌متحده اعلام کرد که شرکت‌های خارجی که از تجهیزات ساخت تراشه آمریکایی استفاده می‌کنند، قبل از فروش تراشه‌ها باید مجوز دریافت کنند. این مجوزها اکنون برای کوالکام و اینتل لغو شده است.

البته اینتل تصریح کرد که این دستور برای لغو مجوز صادرات اقلام مرتبط با مصرف‌کنندگان در چین اعمال می‌شود. از آنجایی که این ممنوعیت اقلام مرتبط با مصرف‌کننده را هدف قرار می‌دهد، این احتمال وجود دارد که اینتل تراشه‌های لپ‌تاپ را به هواوی عرضه نکند. بااین‌حال، همچنان این شرکت باید بتواند تراشه‌هایی را برای مصارف دیگر ازجمله تراشه‌های سرورهای مراکز داده صادر کند.

در پاسخ به این ممنوعیت، وزارت خارجه چین اعلام کرد که این کشور قاطعانه با سوءاستفاده از کنترل‌های صادراتی برای سرکوب ناعادلانه شرکت‌های چینی توسط ایالات‌متحده مخالف است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.