رمز ارز

May 13, 2024
17:06 دوشنبه، 24ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 166224

از این ۴ رمزارز دوری کنید

منبع: Zoomit

با حرکت بیت کوین در محدوده‌ی حمایتی بسیار مهم ۶۰ هزار دلار، برخی آلت کوین‌ها در معرض سقوط قرار دارند.

بازار ارزهای دیجیتال طی روز‌های گذشته با سقوط دوباره‌ی بیت کوین به محدوده‌ی حمایتی ۶۰ هزار دلار، ریزش سنگینی را تجربه کرد. کاهش ۳٫۶۲ درصدی قیمت پادشاه رمزارزها، فشار فروش گسترده‌ای بر بازار آلت کوین‌ها ایجاد کرد که به سقوط قیمت بسیاری از آن‌ها منجر شد.

درحالی‌که بیت کوین با سطح حمایتی ۶۰ هزار دلار دست و پنجه نرم می‌کند، درصورت آرام گرفتن بازار، آلت کوین‌ها ممکن است طی هفته‌ی آینده سقوط کنند.

شاخص ترس و طمع (Fear and Greed) درحال‌حاضر به محدوده‌ی خنثی ۵۶ عقب‌نشینی کرده که نشان‌دهنده‌ی کاهش شدید احساسات مثبت در بازار است. در ادامه به برخی از آلت کوین‌هایی که امکان دارد با نوسان بیت کوین در سطح ۶۰ هزار دلار طی هفته‌ی آینده سقوط کنند، اشاره می‌کنیم.

SUI با ریسک نزولی ۲۵ درصدی به سمت یک دلار
قیمت SUI با روند نزولی شدید در نمودار روزانه، فقط در ۲۰ روز گذشته ۳۰ درصد کاهش یافته است. این موضوع الگوی برگشت نزولی (Death Cross) را در میانگین‌های حرکتی ۵۰ روزه و ۲۰۰ روزه ایجاد کرد. علاوه‌براین، با شکسته‌شدن سطوح حمایتی ۶۱٫۸ درصد فیبوناچی و میانگین ۲۰۰ روزه، احتمال تحقق الگوی برگشتی کف دوقلو (Double Bottom) با اما و اگر زیادی روبه‌رو شده است.

این اتفاق، سطح روانی یک دلار را درمعرض خطر قرار داده است و می‌تواند به سقوط قیمت تا سطح ۷۸٫۶ درصد فیبوناچی یعنی ۰٫۷۳ دلار منجر شود.

به‌نظر می‌رسد هفته‌ی آینده برای SUI نزولی باشد و درصورت رکود یا کاهش قیمت بیت کوین به‌احتمال زیاد شاهد سقوط این آلت کوین خواهیم بود.

تسلط فروشندگان در ORDI و احتمال سقوط ۴۰ درصدی این رمزارز
رمزارز ORDI که در اوایل سال ۲۰۲۴ نتوانست به سطح ۱۰۰ دلار برسد، با ریزش بازار در ماه آوریل ۲۰۲۴ (فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳)، سقوط سنگینی را تجربه کرد. روند نزولی ORDI با شکستن سطوح میانگین ۲۰۰ روزه، سطح روانی ۵۰ دلار و ۵۰ درصد فیبوناچی تشدید شده است.

طبق تحلیل کوین‌پدیا، با نزدیک‌شدن به الگوی برگشت نزولی (Death Cross) در نمودار یک روزه‌ی ORDI، قیمت ارز دیجیتال یادشده برای ماندن بالای سطح ۶۱٫۸ درصد فیبوناچی (۳۳٫۷۴ دلار) با مشکل مواجه است. درحال‌حاضر، این آلت کوین پس‌ از کاهش هشت درصدی شب گذشته، با قیمت ۳۶ دلار معامله می‌شود.

با وجود واگرایی جزئی در اندیکاتور RSI روزانه، احتمال تحقق الگوی کف دوقلو همچنان وجود دارد. البته با تشدید روند نزولی، خطر شکسته‌شدن سطح حمایتی ۳۳ دلار بیشتر است. شکسته‌شدن این سطح باعث سقوط قیمت رمزارز مذکور به سطح ۷۸٫۲۰ درصد فیبوناچی یعنی ۲۰ دلار خواهد شد که تقریباً نشان از سقوط بالقوه‌ی ۴۰ درصدی در هفته‌ی آینده دارد.

رمزارز Stacks روی میانگین ۲۰۰ روزه و هشدار ریزش ۴۰ درصدی
قیمت STX پس‌ از سقوط ۴۵ درصدی در ۴۰ روز گذشته، با شکستن چندین سطح حمایتی درحال‌حاضر مشغول تست میانگین ۲۰۰ روزه (EMA) است. این ریزش، سطح کلیدی دو دلار را به خط مقاومت مستحکمی تبدیل کرد.

روند نزولی قیمت آلت کوین STX، باعث شکسته‌شدن خط روند حمایتی بلندمدت شد. این اتفاق، درصورتی‌که میانگین ۲۰۰ روزه نتواند به‌عنوان حمایت پویا عمل کند، احتمال سقوط قیمت STX را افزایش می‌دهد.

شکسته‌شدن سطوح حمایتی دو دلار در نمودار STX به عرضه‌ی گسترده‌ی این رمزارز در بازار خواهد منجر شد. در چنین شرایطی، قیمت آلت کوین مورد بحث می‌تواند تا ۱٫۲۵ دلار یا سطح ۷۸٫۶ درصد فیبوناچی سقوط کند.

TIA در خطر ازدست‌دادن حمایت ۹ دلاری
قیمت TIA تحت‌تأثیر خط روند مقاومت نزولی قوی، با مشکل به‌دست آوردن دوباره‌ی موقعیت صعودی مواجه است. با توجه‌ به اینکه رمزارز مذکور با کاهش تقریباً ۵۵ درصدی معامله می‌شود، روند نزولی فعلی، رشد قیمتی اوایل سال را زیر سؤال می‌برد.

کاهش قیمت که باعث شکسته شدن سطح ۵۰ درصد فیبوناچی در نمودار TIA شده است، در محدوده‌ی حمایتی ۹ دلار یا سطح ۶۱٫۸ درصد فیبوناچی با حمایت نسبی مواجه شد، اما، روند نزولی و افزایش عرضه، احیای قیمت را با اما و اگر همراه می‌کند.

درصورتی‌که عرضه‌ی TIA افزایش یابد، احتمال کاهش قیمت تا ۶ دلار وجود خواهد داشت.

آیا آلت کوین‌ها می‌توانند هفته‌ی آینده قیمت خود را حفظ کنند؟
درصورت بازگشت روند صعودی بیت کوین که بر کل بازار تأثیر دارد، رمزارزهای اشاره‌شده یعنی TIA و STX و ORDI و SUI می‌توانند روند قیمتی خود را معکوس کنند.

با توجه‌ به تلاش بیت کوین برای حفظ ثبات بالای ۶۰ هزار دلار، هرگونه کاهش یا تثبیت زیر این سطح، ریزش شدیدتری را برای آلت کوین‌های مورد بحث به‌همراه خواهد داشت.

این مقاله حاوی توصیه‌ی اقتصادی زومیت نیست. خطر از‌‌دست‌‌دادن سرمایه در هر سرمایه‌گذاری‌‌‌‌ای وجود دارد و سرمایه‌گذار باید پس از مطالعه و تحقیق، خودش تصمیم نهایی را اتخاذ کند و مسئولیت آن را بر‌‌عهده بگیرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.