باندپهن

فیبرنوری

May 13, 2024
17:55 دوشنبه، 24ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 166242

جلسه هماهنگی اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای شهرستان نظرآباد برگزار شد

جلسه هماهنگی اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای شهرستان نظرآباد استان البرز در دفتر فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز، جلسه پیگیری اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای شهرستان نظرآباد به ریاست بغدادی فرماندار شهرستان نظرآباد و با حضور یوسف زاده مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز، جاویدی مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال و نمایندگان شهرداری های نظرآباد و تنکمان و اپراتورهای دارای ابلاغ در این شهرها در محل فرمانداری نظرآباد برگزار شد.

در این جلسه مهدی یوسف زاده مدیرکل ارتباطات استان البرز با اشاره به تأخیر اجرای این پروژه در شهرستان نظرآباد به دلیل عدم توافق شهرداری نظرآباد با شرکت دارای ابلاغ از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، هدف پروژه فیبرنوری را در ابتدا دسترسی مردم و سپس کسب وکارها به اینترنت با کیفیت و پرسرعت دانست و گفت: یکی از اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از اعطای مجوز به 10 شرکت فعال حوزه ارتباطات، سرعت بخشی به اجرای پروژه در تمام نقاط کشور و ایجاد رقابت جهت ارائه خدمات بهتر به مردم بر بستر فیبر نوری است و تقسیم بندی شهرهای کشور بین اپراتورهای دارای مجوز جهت توسعه یکپارچه فیبر در سطح کشور و توسعه همزمان زیرساخت های ارتباطی در شهرهای کوچک و بزرگ است و فعالیت و حضور دو اپراتور در شهرستان نظرآباد قطعا در ارائه بهتر خدمات به مردم مؤثر خواهد بود.

وی افزود: بر اساس بند پ تبصره 11 برنامه بودجه سال 1403 شهرداری های سراسر کشور مکلف هستند مجوز حفاری و نصب تجهیزات در معابر شهری را حداکثر 15 روز پس از دریافت تقاضای اپراتور معرفی شده از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با رعایت شرایط و ضوابط و تعرفه های مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارائه نمایند و هرگونه عدم همکاری در این خصوص تخطی از این قانون است.

مدیرکل ارتباطات استان البرز با اشاره به اینکه فضای آینده کشور و آینده ارتباطات و کسب وکارها و سواد اطلاعاتی کشور در گروی توسعه باکیفیت ارتباطات است، اظهار کرد: فرزندان ما در آینده در این زمینه مطالبه گر خواهند بود و با توسعه اقتصاد دیجیتال و فعالیت های مرتبط با این حوزه در صورت تعلل در توسعه زیرساخت ها نمی توانیم پاسخگوی نیاز مردم باشیم.

در این جلسه بغدادی فرماندار شهرستان نظرآباد نیز با اشاره بر ضرورت اجرای قوانین مصوب از سوی دولت و کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، توسعه زیرساخت های ارتباطی شهرستان نظرآباد را ضروری دانست و بر صدور 15 روزه مجوز حفاری براساس قانون بودجه سال 1403 توسط شهرداری های نظرآباد و تنکمان تأکید کرد و حضور اپراتورهای مختلف جهت اجرای پروزه فیبرنوری در شهرستان را مزیتی جهت ایجاد رقابت برای ارائه خدمات بهتر به مردم دانست.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.