باندپهن

فیبرنوری

May 13, 2024
18:15 دوشنبه، 24ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 166258

اینترنت پرسرعت فیبرنوری در مدارس استان قزوین

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین از پیشرفت طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها در این استان خبر داد و گفت: در تمامی 29 شهر استان تفاهم نامه ای با حضور شهرداران و نماینده اپراتور مربوطه منعقد شد تا با صدور مجوزها در سریعترین زمان عملیات اجرایی بدون وقفه و در شرایط مناسب آب و هوایی ​انجام شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین، حجت اله امینی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین در حاشیه جلسه مشترک با مدیران صداوسیمای مرکز قزوین از پیشرفت طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها (FTTX) در این استان خبر داد و گفت: با همت و تلاش مجموعه ارتباطات در استان و همکاری دستگاه های اجرایی به ویژه شهرداران، طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب وکارها (FTTX) در بیشتر شهرهای استان آغاز شده و در برخی نقاط به زودی شاهد ارائه سرویس به مشترکین هستیم.

وی افزود: در شهرهای قزوین، آبیک،بوئین زهرا، الوند، محمدیه، مهرگان و اقبالیه مرحله حفاری از اواخر سال گذشته آغاز شد و هم اکنون در مرحله داکت گذاری و شوت فیبر هستیم و امیدواریم در هفته ارتباطات، شهرهای اقبالیه و مهرگان آماده ارائه سرویس به مردم عزیز باشند.

وی ضمن تاکید بر اهمیت فیبرنوری در بهبود کیفیت ارتباطات و تاثیر آن بر کسب و کارها، تاکید کرد: در تمامی 29 شهر استان تفاهم نامه ای با حضور شهرداران و نماینده اپراتور مربوطه منعقد شد تا با صدور مجوزها در سریعترین زمان عملیات اجرایی بدون وقفه و در شرایط مناسب آب و هوایی انجام شود.

مدیرکل ارتباطات استان قزوین، تصریح کرد: یکی از اتفاقات خوب و قابل توجه که می توان در هفته بزرگداشت معلم بیان کرد، اینکه اینترنت با کیفیت و امن فیبرنوری علاوه بر رونق در بخش کسب و کارها و منازل، در قدم اول نسبت به ارائه سرویس رایگان به مدارس دولتی نیز اقدام خواهد کرد تا معلمان محترم و دانش آموزان عزیز با استفاده از تکنولوژی روز دنیا، همگام و همقدم پیشرفت فیبرنوری در کشور باشند و امیدواریم در گام های بعدی و با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این خدمات وسعت بیشتری داشته و مراکز آموزشی را نیز تحت پوشش داشته باشد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.