چایناتلکام؛ هنگکنگ را به عنوان سکوی پرتاب جهانیسازی سرویس ماهوارهای دایرکت تو سِل انتخاب کرد
ICTna.ir – اپراتور چینی چایناتلکام، از طریق مشارکت خود با SmarTone، هنگ کنگ را به اولین بازار بین المللی برای خدمات ماهواره ای direct to cell انتخاب کرده است.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانی خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، هنگ کنگ به سکوی پرتاب بین المللی برای گسترش خدمات ماهواره ای D2C تبدیل شده، چراکه این اپراتور مستقر در چین به دنبال گسترش نفوذ خود در ارتباطات ماهواره ای خارج از بازار داخلی خود چین است.
چاینا تلکام با SmarTone هنگ کنگ همکاری کرده است تا این سرویس جدید را ارائه دهد، که به کاربران تلفن هوشمند این مطقه اجازه می دهد تا بدون تغییر سیم کارت یا شماره، سرویس ارتباط ماهواره ای یکپارچه را دریافت کنند.
سرویس جدید ماهوارهای مستقیم به تلفن، برای برقراری یا دریافت تماس و همچنین ارسال و دریافت پیامهای متنی به مجموعه ماهوارهای مدار زمین ثابت Tiantong-1 (GEO) چین متصل خواهد شد.
سامانه Tiantong از سه ماهواره تشکیل شده است که بین سالهای 2016 تا 2021 به مدار پرتاب شدند. آنها چین و همچنین کشورهای همسایه آن در غرب اقیانوس آرام، شمال شرق آسیا، کشورهای جنوب شرقی آسیا و شرق اقیانوس هند را پوشش میدهند.
یین جین، مدیرعامل بخش جهانی چاینا تلکام، گفت که سرویس ماهواره ای مستقیم به تلفن برای ارتباطات زمینی، دریایی و اضطراری در هنگ کنگ و ماکائو استفاده خواهد شد.
او در بیانیهای مطبوعاتی گفت : هدف ما تضمین پوشش جامع خدمات ارتباطی برای ساکنان هنگکنگ و مسافرانی است که بین شنژن، هنگ کنگ، ژوهای و ماکائو رفت و آمد میکنند.
یانگ لینگکای، رئیس واحد SatCom شرکت مخابرات چین، گفت که این سرویس جدید “نقطه شروع جدیدی برای ارتقای عملیات برون مرزی Tiantong در هنگ کنگ و ماکائو، و همچنین آسیای جنوب شرقی، جنوب آسیا و سایر کشورهای “کمربند و جاده” خواهد بود.
پیش به سوی ورود به بازار بین المللی اپراتوری
چاینا تلکام در اوج ارائه خدمات ارتباطات ماهواره ای خود در حال ورود به بازار بین المللی است. در ماه مارس، این اپراتور چینی کدهای بین المللی ارتباطات ماهواره ای (SatCom) را از اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) دریافت کرد. این شرکت کد E.164 (882)52 و کد E.212 (901)09 را که برای شماره گیری کاربر و شناسایی شبکه در نظر گرفته شده بود، انتخاب کرد. این یک نقطه عطف تاریخی برای صنعت مخابرات چین بود، زیرا اولین بار بود که ITU یک منبع بین المللی SatCom را به چین اعطا کرد.
شرکت مشاوره پامیر مستقر در آمریکا در نوشتاری در این باره گفت: “ما انتظار داریم که این موفقیت همچنین چین را قادر سازد تا پوشش و نفوذ خود را در مناطقی که از عملیات SatCom چین استفاده می کنند گسترش دهد و در نتیجه به جاه طلبی چین برای تبدیل شدن به یک رهبر واقعی در بازار جهانی دامن بزند. ”
این شرکت با استفاده از این کدهای بینالمللی تازه بهدستآمده، خاطرنشان کرد که چایناتلکام یک سرویس SatCom بدون واسطه را برای مشتریان چینی از طریق ماهوارههای Tiantong-1 راهاندازی کرد.
گزارش شده است که چایناتلکام خدمات SatCom خود را در بخش هایی مانند حمل و نقل بین المللی، ماهیگیری در اعماق دریا، نجات هوانوردی و اکتشاف علمی برای کاربران جهانی در پوشش صورت فلکی ماهواره ای Tiantong-1 گسترش خواهد داد.
چایناتلکام پیش بینی می کند تا سال 2025 سه میلیون مشتری سرویس SatCom داشته باشد.
رشد خدمات ارتباطات مخابراتی ماهواره ای در چین همزمان با پیشرفتهای فناوری سلولی است که به سازندگان گوشیهای هوشمند چینی هواوی، شیاومی، آنر و اوپو اجازه میدهد تا عملکردهای SatCom را در جدیدترین دستگاههای خود ادغام کنند.
پامیر گفت: با در دسترس بودن عملکرد SatCom در گوشیهای هوشمند داخلی، کارشناسان صنعت چین بر این باورند که آیفونهای آینده و سایر گوشیهای هوشمند با مارک خارجی، اگر بخواهند در بازارهای مخابراتی چین و خارج از کشور رقابت کنند، باید این عملکرد را اضافه کنند و خود را با صنعت اپراتوری چین بیشتر هم آهنگ کنند.