اپلیکیشن

بازی

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

May 16, 2024
19:53 پنجشنبه، 27ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 166448

شبیه‌سازی بازی‌های آتاری در آیفون

منبع: Zoomit

اکنون می‌توانید بازی‌های کلاسیک آتاری، نینتندو و چند کنسول قدیمی دیگر را روی گوشی آیفون اجرا کنید.

با تصمیم جدید اپل برای مجازکردن شبیه‌سازهای بازی در اپ‌ استور، شاهد انتشار چند شبیه‌ساز محبوب ازجمله Delta برای گوشی آیفون و آیپد بوده‌ایم. اکنون جدیدترین شبیه‌ساز با نام RetroArch دردسترس کاربران iOS قرار گرفته است که امکان تجربه‌ی بازی‌های طیف گسترده‌ای از کنسول‌های قدیمی را فراهم می‌کند.

شبیه‌ساز RetroArch از نسخه‌های مختلف سیستم‌های آتاری و کمودور، در کنار برخی مدل‌های قدیمی کنسول بازی نینتندو ازجمله نینتندو DS، گیم‌بوی، NES ،SNES و حتی Virtual Boy پشتیبانی می‌کند. علاوه‌بر این، کنسول‌های سگا و سونی و سیستم‌های NEC PC Engine و Neo Geo Pocket در فهرست بلند بالای RetroArch قرار دارند.

به‌نوشته‌ی مک‌رومرز، شبیه‌ساز قدرتمند RetroArch به‌صورت رایگان، بدون تبلیغات و متن‌باز دردسترس است. این شبیه‌ساز از قابلیت‌های متنوعی مثل ذخیره‌ی بازی در هر نقطه، تقلب، شخصی‌سازی رابط کاربری، جلوزدن و عقب‌بردن سریع بازی، ترجمه‌ی مبتنی‌بر هوش مصنوعی و RetroAchievements برای ثبت آنلاین امتیازات و ایجاد حس رقابت بیشتر، پشتیبانی می‌کند.شهرت RetroArch قبلاً به‌واسطه‌ی انتشار این شبیه‌ساز برای کامپیوترهای شخصی و مک به گوش بسیاری گیمرها رسیده بود، اما با تغییر قوانین اپ‌ استور، اکنون کاربران آیفون و آیپد نیز می‌توانند از این اپلیکیشن قدرتمند لذت ببرند.

RetroArch به اولین شبیه‌ساز کنسولی تبدیل شده است با اپل TV سازگاری دارد و امکان تجربه‌ی بازی‌های کلاسیک را روی نمایشگر بزرگ‌تر فراهم می‌کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.