سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

May 16, 2024
20:32 پنجشنبه، 27ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 166463

یک شیائومی SU7 صفرکیلومتر پس از تحویل به‌طور کامل خراب شد!

منبع: Digiato

شیائومی SU7 یکی از خودروهای خبرساز این روزهای جهان است. شرکت تولیدکننده تلفن‌همراه و تجهیزات الکترونیکی با ورود به دنیای خودرو، طرفداران جدیدی را برای خود دست و پا کرد. با این حال به نظر می‌رسد کیفیت تولید شیائومی SU7 همانند نخستین گوشی‌های شیائومی است! به تازگی یک شیائومی SU7 صفرکیلومتر پس از تحویل به مشتری و طی کردن مسیری کمتر از 40 کیلومتر، به طور کامل از کار افتاد. این خودرو قابل تعمیر نیست و تنها راه موجود برای آن، جایگزینی با یک خودرو جدید است.

داستان شیائومی SU7 صفرکیلومتر و معیوب!
این سدان الکتریکی متعلق به مردی است که آقای ون نام دارد. آقای ون در روز چهارم ماه می 2024، شیائومی SU7 خود را از نمایندگی این شرکت در استان فوجیان تحویل گرفت. روز بعد هنگامی که او در حال رانندگی با شیائومی SU7 خود بود، ناگهان خودرو خاموش شد. این اتفاق در حالی رخ داد که خودرو شیائومی تازه تحویل تنها 39 کیلومتر مسیر را پیمایش کرده بود. این شیائومی SU7 آبی روشن پس از مراجعه تیم فنی نیز روشن نشد و در نهایت وسیله نقلیه معیوب را با خودروبر به کارخانه بردند. شیائومی اعلام کرده است که باید این خودرو مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد؛ در حالی که آقای ون یک خودرو جدید و جایگزین می‌خواهد.

آن‌طور که رسانه‌ها گزارش داده‌اند، آقای ون تنها مشتری شیائومی نیست که با خودرو این برند چینی به مشکل خورده است. از زمان آغاز عرضه این خودرو تاکنون، بیش از 10 هزار دستگاه مدل SU7 به تولید رسیده‌اند. عیب مرسوم این خودرو تاکنون، بروز مشکل در کارایی سیستم کنترل کشش خودرو بوده است.

شیائومی SU7 معیوب
بنابر آن‌چه نمایشگر مرکزی خودرو به آقای ون نمایش داد، سیستم انتقال قدرت شیائومی SU7 او دچار مشکل بوده است. این سیستم قادر به تغییر حالت حرکت بین جلو و عقب نبود، از این رو خودرو در حاشیه بزرگراه متوقف شد. به گفته منابع چینی از جمله Autohome و Carnewschina، تیم‌های تعمیراتی موفق به شناسایی مشکل خودرو نشدند. شیائومی نیز به درخواست آقای ون برای تحویل یک SU7‌ جدید جواب منفی داده است، چرا که تمامی مدل‌های در حال تولید از پیش فروخته شده‌اند. در نتیجه او برای تحویل یک خودرو دیگر،‌ باید سفارش جدیدی را ثبت کند. شیائومی تصمیم گرفته است تا به جای تعمیر خودرو یا تعویض آن، تمامی هزینه‌های خرید و انتقال خودرو را به آقای ون بازگرداند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.