رسانه‌های اجتماعی

May 17, 2024
13:35 جمعه، 28ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 166473

رقابت تیک‌تاک با یوتیوب با ویدیوهای ۶۰ دقیقه‌ای

منبع: Zoomit

امکان اشتراک‌گذاری ویدئوهای طولانی‌تر باعث می‌شود تولیدکنندگان محتوا بیش‌از پیش به‌سراغ تیک‌تاک بروند.

تیک‌تاک اعلام کرد که درحال آزمایش قابلیت آپلود ویدئوهای ۶۰ دقیقه‌ای است. این ویژگی برای گروهی محدود و منتخب از کاربران در برخی از بازارها اعمال شده است و تیک‌تاک می‌گوید که هنوز هیچ برنامه‌ی فوری برای اینکه ویژگی را در اختیار عموم کاربران قرار دهد، ندارد.

زمانی که تیک‌تاک راه‌اندازی شد، کاربران می‌توانستند ویدئوهایی با محدودیت ۱۵ ثانیه آپلود کنند؛ اما در چند سال گذشته این محدودیت کمتر و کمتر شد تا جایی که اکنون ممکن است کاربران بتوانند ویدئوهای ۶۰ دقیقه‌ای آپلود کنند.

تیک‌تاک در ابتدا به‌دلیل امکان آپلود ویدئوهای کوتاه به محبوبیت رسید؛ اما رفته‌رفته راه خود را به‌سوی ویدئوهای طولانی‌تر هموار کرد.

هدف تیک‌تاک از کاهش محدودیت زمانی آپلود ویدئو این است که فرصت تولید محتواهای انعطاف‌پذیرتر و متفاوت‌تر را در اختیار تولیدکنندگان محتوا قرار دهد.

قابلیت جدید تیک‌تاک می‌تواند زمینه‌ی رقابت جدی با یوتیوب را فراهم کند. این شرکت امیدوار است که با ایجاد قابلیت آپلود ویدئوهای ۶۰ دقیقه‌ای تولیدکنندگان محتوا را که به‌طور معمول محتواهایشان را در یوتیوب بارگذاری می‌کنند، تشویق کند که ویدئوهای خود را در تیک‌تاک نیز به‌اشتراک بگذارند.

با افزایش زمان آپلود ویدئو، امکان اشتراک‌گذاری برنامه‌های تلویزیونی نیز فراهم خواهد شد و دیگر لازم نیست یک اپیزود از سریال موردعلاقه‌ی کاربران به چندین قسمت تقسیم شود.

هدف تیک‌تاک این است که تجربه‌ی تماشای ویدئو را برای کاربران لذت‌بخش‌تر از پیش کند و در همین راستا درحال آزمایش قابلیت نمایش ویدئو به‌صورت تمام‌صفحه‌ی افقی است. این پلتفرم ویدئویی محبوب، سال گذشته‌ قابلیتی را ارائه کرد که به کاربران امکان می‌داد با نگه‌داشتن سمت راست ویدئو، سرعت پخش را افزایش دهند.

هنوز مشخص نیست که قابلیت آزمایشی جدید تیک‌تاک چه زمانی دردسترس عموم کاربران قرار خواهد گرفت و آیا تیک‌تاک قصد دارد که این ویژگی را به‌طور گسترده راه‌اندازی کند یا نه.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.