هوش مصنوعی

May 17, 2024
14:52 جمعه، 28ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 166505

۲۷ آمار از مهم‌ترین روندهای هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۴

منبع: Peivast

هوش مصنوعی در سال جاری(۲۰۲۴) نقش و اهمیت بسیاری در زمینه‌های مختلف به‌ویژه بازار دارد. ۳۵ درصد از شرکت‌ها و کسب‌وکارها در سطح جهان از فناوری هوش مصنوعی استفاده می‌کنند و با این روند انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۰ تولید ناخالص داخلی جهانی ۱۵.۷ تریلیون دلار افزایش‌ یابد. سرمایه‌گذاری کشورهای درحال توسعه یا توسعه‌یافته روی هوش مصنوعی سبب شده است تا این صنعت پس از همه‌گیری کرونا، با بیش از ۲۴۱ میلیارد دلار، رشد در سرمایه‌گذاری داشته باشد.

به طور کلی ارزش‌گذاری این روند قرار است در آینده نزدیک با درصد زیادی رشد کند و تا سال ۲۰۳۰ به مبلغ تریلیون دلاری برسد. در این مطلب به روندهای مهم این فناوری در سال ۲۰۲۴، پیش‌بینی‌ها و تحقیقات مختلف پرداخته شده است.

آمار مهم هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۴
ارزش بازار جهانی هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۳ بیش از ۲۴۱.۸ میلیارد دلار بود.
۳۵ درصد از کسب‌وکارها در سراسر جهان هوش مصنوعی را پذیرفته‌اند.
بازار هوش مصنوعی ایالات متحده قرار بود تا آغاز سال ۲۰۲۴ به ۸۷ میلیارد دلار برسد.
در سال ۲۰۲۴، پیش‌بینی می‌شود که بازار هوش مصنوعی تا ۳۸ درصد رشد کند.
تا سال ۲۰۳۰، ۱۵.۷ تریلیون دلار به تولید ناخالص داخلی جهان اضافه خواهد شد که رشد آن ۱۴ درصد برآورد شده است.
تا سال ۲۰۲۵، نزدیک به ۱۰۰ میلیون نفر در بخش هوش مصنوعی مشغول به کار خواهند شد و این صنعت تا آن زمان ۱۲ میلیون شغل جدید ایجاد خواهد کرد.
انتظار می‌رود بازار جهانی هوش مصنوعی تا سال ۲۰۳۰ به ۱.۸۱ تریلیون دلار برسد.
۳۳ درصد از مشاغل قبلا جایگزین برخی از انسان‌ها شده‌اند و وظایف آنها با راه‌‌حل‌های هوش مصنوعی انجام می‌گیرد.
نزدیک به ۲۰ میلیون شغل تولیدی ممکن است به دلیل اتوماسیون تا سال ۲۰۳۰ از بین برود.
کشور چین کشوری پیشرو در پذیرش هوش مصنوعی است و در این کشور ۵۸ درصد از کسب‌وکارها از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.
آمارهای اندازه بازار هوش مصنوعی از ۲۰۲۳ تا ۲۰۳۰
هوش مصنوعی در حال تبدیل شدن به یک هنجار در آخرین روندهای دنیای فناوری است و بسیاری از شرکت‌ها برای افزایش بهره‌وری و درآمد خود روی هوش مصنوعی سرمایه گذاری می‌کنند.

۱) از سال ۲۰۲۳، ارزش بازار جهانی هوش مصنوعی به ۲۴۱.۸ میلیارد دلار رسیده است

این انقلاب منجر شده است که برندهای بزرگ، تراشه‌های خود را به امید به دست آوردن بازدهی ارزشمند روی هوش مصنوعی قرار دهند. بازار هوش مصنوعی با CAGR، تقریبا ۱۷ درصد رشد خواهد کرد و در نتیجه تا سال ۲۰۳۰ حجم بازار به ۷۳۸.۸۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

۲) بازار هوش مصنوعی ایالات متحده تا سال ۲۰۳۰ به ۲۳۷ میلیارد دلار خواهد رسید

به گفته Statista، ایالات متحده سرمایه‌گذاری ثابتی در هوش مصنوعی خواهد داشت. با نرخ رشد سالانه مورد انتظار ۱۵.۳۶ درصد، پیش‌بینی می‌شود حجم کل بازار تا سال ۲۰۳۰ به ۲۳۷ میلیارد دلار برسد. با این پیش‌بینی ارزش بازار هوش مصنوعی ایالات متحده در سال ۲۰۳۰ به ۸۷.۱۸ میلیارد دلار خواهد رسید.

۳) انتظار می‌رود بازار جهانی هوش مصنوعی تا سال ۲۰۳۰ به ۱.۸۱ تریلیون دلار برسد

شرکت‌های بزرگی مانند IBM، گوگل و مایکروسافت در حال حاضر روی هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کرده‌اند. با این وجود بازار هوش مصنوعی افزایش خواهد یافت و تا سال ۲۰۳۰ این حجم به حدود ۱.۸۱ تریلیون دلار خواهد رسید.

۴) هوش مصنوعی ۱۵.۷ تریلیون دلار به تولید ناخالص داخلی جهانی تا سال ۲۰۳۰ اضافه خواهد کرد.
با ظهور هوش مصنوعی مسئولانه، هوش مصنوعی تنوع محصولات را به روش‌های شخصی‌شده‌تر و مقرون به صرفه‌تر افزایش می‌دهد. هوش مصنوعی به حوزه‌های ضروری مانند مراقبت‌های بهداشتی، کشاورزی، غذا، آموزش و انرژی کمک خواهد کرد و در نتیجه این روند بهره‌وری افزایش می‌یابد.

۵) بازار بین المللی تراشه‌های هوش مصنوعی

تا سال ۲۰۲۷ بازار بین‌المللی تراشه‌های هوش مصنوعی از مرز ۸۰ میلیارد دلار عبور خواهد کرد. به دلیل استفاده از هوش مصنوعی در صنایع مختلف، برای پیاده‌سازی هوش مصنوعی، تقاضا برای تراشه‌های هوش مصنوعی سخت‌افزاری بالا است. این شامل تراشه‌های سخت‌افزاری CPU، GPU، ASIC و FPGA می‌شود. بازار تراشه‌های هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۷ حدود ۸۰ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت و انتظار می‌رود CAGR 35 درصد از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۷ باشد.

۶)‌ صنعت نرم‌افزار هوش مصنوعی، درآمد جهانی سالانه بیش از ۵۰ میلیارد دلار به‌دست آورد

برنامه‌هایی مانند ChatGPT، Stable diffusion و DALL-E در حال حاضر در زمینه هوش مصنوعی مولد حاکم هستند. این امر منجر به کسب بیش از ۵۰ میلیارد دلار درآمد جهانی با نرم‌افزار هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۳ شده است.

۷)‌ ارزش بازار ارتباطات هوش مصنوعی ۲.۵ میلیارد دلار است

هوش مصنوعی با بهینه‌سازی شبکه، امنیت شبکه، خودتشخیصی، تجزیه و تحلیل مشتری و پشتیبانی به صنعت مخابرات کمک کرده است. این روند افزایش ثابت را از ۲۳۵ میلیون در سال ۲۰۱۶ به حدود ۲.۵ میلیارد در سال ۲۰۲۳ افزایش داده است.

۸) انتظار می‌رود بازار هوش مصنوعی امنیتی تا سال ۲۰۲۴ از ۲۲ میلیارد دلار عبور کند

هوش مصنوعی به امنیت شبکه، اپلیکیشن و فضایی ابر کمک می‌‎کند. بازار هوش مصنوعی امنیتی در حال حاضر تا سال ۲۰۲۳ به ۲۱.۱۹ میلیارد دلار رسیده است و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۸ به ۵۰ میلیارد دلار برسد.

۹) بودجه جهانی هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۲ به ۴۵ میلیارد دلار کاهش یافت

بودجه هوش مصنوعی بین‌المللی در سال ۲۰۲۲ به ۴۵ میلیارد دلار رسیده است. این کاهش ۳۴ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ بود با این حال، بودجه در آینده به اعداد قابل توجهی خواهد رسید. بودجه هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۱ با افزایش بیشتر به اوج خود رسیده و بیش از ۷۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده است.

جهان چگونه به انقلاب هوش مصنوعی می‌پیوندد؟
با توجه به مزایای هوش مصنوعی، هوش مصنوعی دیگر مفهومی دور دست و بعید نیست، بلکه عملاً توسط شرکت‌هایی از همه بخش‌های جهانی پذیرفته و یکپارچه می‌شود.

۱۰) ۳۵ درصد از کسب‌وکارها در سطح جهان هوش مصنوعی را پذیرفته‌اند

از زمان راه‌اندازی هوش مصنوعی، بسیاری از مشاغل در حال استفاده از هوش مصنوعی هستند. طبق گزارش IBM در سال ۲۰۲۲، ثبت شده است که ۳۵ درصد از مشاغل از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. همچنین، اعلام شده که ۴۱ درصد در حال بررسی هوش مصنوعی هستند و ممکن است در آینده از آن استفاده کنند.

۱۱)‌ بسیاری از کسب و کارها انتظار دارند که هوش مصنوعی بهره‌وری را در فعالیت‌های روزمره آنها افزایش دهد.

هوش مصنوعی با ارائه راه‌حل‌های قابل اعتماد و سریع در هر حوزه توانایی خود را ثابت کرده است. گزارش شده است که ۶۴ درصد از شرکت‌ها معتقدند که هوش مصنوعی به بهبود روابط با مشتری و افزایش بهره‌وری کمک می کند.

۱۲) چین در پذیرش هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۴ پیشتاز است. از سال ۲۰۲۳، چین در پذیرش این فناوری اقداماتی انجام داده است.

در چین، ۵۸ درصد از شرکت‌ها قبلا هوش مصنوعی را به کار گرفته‌اند که ۳۰ درصد آنها به ادغام هوش مصنوعی فکر می‌کنند. انتظار می‌رود چین تا سال ۲۰۲۳ افزایش ۲۶ درصدی تولید ناخالص داخلی را تجربه کند.

۱۳) ایالات متحده دومین آداپتور بزرگ AI است. ۲۵ درصد از شرکت‌ها این کشور از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.

۴۳ درصد در حال بررسی دامنه هوش مصنوعی برای پذیرش آن هستند. آمریکای شمالی قرار است ۱۴ درصد بر تولید ناخالص داخلی تأثیر بگذارد و تا سال ۲۰۲۳ آن را حدود ۳.۷ تریلیون دلار افزایش دهد.

۱۴) بیش از ۱۰۰ میلیون نفر تا سال ۲۰۲۴ در ایالات متحده از هوش مصنوعی مولد استفاده خواهند کرد.

از زمان راه‌اندازی ChatGPT در سال ۲۰۲۲، افزایش قابل توجهی در استفاده از هوش مصنوعی مولد توسط آمریکایی‌ها وجود داشته است. پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۴، ۱۰۰ میلیون نفر از هوش مصنوعی مولد استفاده کنند و تعداد افراد تا سال ۲۰۲۵ به ۱۱۶ میلیون نفر خواهد رسید.

۱۵) پذیرش هوش مصنوعی قرار است کمبود نیروی کار را برطرف کند

طبق گزارش IBM، نزدیک به ۳۰ درصد از متخصصان فناوری اطلاعات از هوش مصنوعی برای رفع کمبود نیروی کار و مهارت استفاده می‌کنند. همچنین هوش مصنوعی برای به حداقل رساندن وظایف تکراری به کار گرفته شده است.

۱۶) از هر ۱۰ سازمان ۹ سازمان، هوش مصنوعی را برای برتری نسبت به رقبای خود تطبیق می‌دهند.

در گزارشی از MIT Sloan ثبت شده است که اکثر سازمان‌ها هوش مصنوعی را برای داشتن مزیت رقابتی نسبت به رقابت صنعتی انتخاب می‌کنند.

۱۷) ۵۲ درصد از شرکت‌های مخابراتی از ربات‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کنند

انطباق هوش مصنوعی چند سال پیش نادر بود اما امروز به یک روند تبدیل شده است. گزارشی از گارتنر نشان داد که ۵۲ درصد از شرکت‌های مخابراتی از چت‌بات‌های هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل و پشتیبانی مشتری استفاده کرده‌اند.

۱۸) هوش مصنوعی تقریباً هر صنعت را خودکار می‌کند و دخالت انسان را کاهش می‌دهد. صنعت تولید دچار یک تغییر شدید و بسیاری از فرآیندها خودکار خواهد شد. اگرچه اتوماسیون هوش مصنوعی موظف است مشاغل زیادی ایجاد کند، اما کارمندان قبلی را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد و مشاغل آنها را از بین می‌برد.

۱۹) هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۵ حدود ۱۲میلیون شغل ایجاد می کند. ترکیب هوش مصنوعی در ساختار کاری باعث حذف ۸۵ میلیون شغل خواهد شد در حالی که ۹۷ میلیون شغل جدید ایجاد می‌کند.

۲۰) گزارش Weforum نشان داد که ۴۹ درصد از کارفرمایان انتظار دارند هوش مصنوعی تاثیر مثبتی بر رشد شغلی داشته باشد، در حالی که ۲۳ درصد معتقد بودند هوش مصنوعی تاثیر منفی دارد.

۲۱) افزایش تقاضا برای مهارت‌های IT وجود خواهد داشت
با توجه به اینکه تنها ۱۸ درصد از شرکت‌ها دارای تیم داده و کمتر از ۶ درصد دارای مهندس داده هستند، این شغل و افراد دارای این مهارت جزو مشاغل نادر محسوب می‌شود.
گنجاندن هوش مصنوعی تقریبا در هر صنعتی، تقاضای زیادی برای مهندسان نرم‌افزار و داده ماهر ایجاد می‌کند. این قطعا جذب استعدادهای جدید را برای استقرار در صنایع مختلف افزایش می‌دهد.

۲۲) اتوماسیون خطر حذف شغل در صنعت تولید را به دنبال دارد

اتوماسیون ناشی از هوش مصنوعی منجر به حذف مشاغل می‌شود. حدود ۳۸ درصد مشاغل در ایالات متحده، ۳۵ درصد در آلمان، ۳۰ درصد در بریتانیا و ۲۱ درصد در ژاپن تحت تاثیر اتوماسیون هوش مصنوعی قرار خواهند گرفت.

۲۳) ۶۶ درصد از استخدام‌کنندگان معتقدند هوش مصنوعی می‌تواند به استخدام کمک کند

در مطالعه‌ای که توسط tidio انجام شد، ۹۵ درصد از مدیران استخدام گفتند که هوش مصنوعی می‌تواند کمک زیادی به انتخاب نامزدها کند و در زمان غربالگری نامزدها صرفه‌جویی زیادی شود.

موارد استفاده از هوش مصنوعی مرتبط با آمار
به دلیل تطبیق‌پذیری هوش مصنوعی که وظایف روزمره را تغییر می‌دهد، محبوب‌ترین کاربردهای آن شامل پاسخ دادن به پیام‌ها، پاسخ به سوالات مالی، سازماندهی سفر و ایجاد پست‌های رسانه‌های اجتماعی است.

۲۴) موتور توصیه AI Netflix هر سال یک میلیارد دلار درآمد ایجاد می‌کند

Netflix هوش مصنوعی را در برنامه‌ها و وبسایت‌های خود گنجانده است. فناوری ML که نتفلیکس استفاده می‌کند درصد زیادی از درآمد آن را تحت تاثیر قرار داده است. موتور توصیه شخصی نتفلیکس با هوش مصنوعی سالانه حدود ۱ میلیارد دلار درآمد دارد.

۲۵) بیش از ۷۱ درصد از بازاریابان معتقدند که استفاده از هوش مصنوعی به آنها کمک می‌کند تا کمپین‌ها را به طور موثر اجرا کنند.

۷۶ درصد بازاریابان از هوش مصنوعی مولد برای ایجاد محتوای اولیه و کپی رایتینگ استفاده می‌کنند. حدود ۱۹ درصد از بازاریابان بیش از ۴۰ درصد از بودجه بازاریابی خود را صرف کمپین‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌کنند. ۷۱.۲ درصد بر این باورند که هوش مصنوعی می‌تواند در کارشان از انسان‌ها بهتر عمل کند.

۲۶) ۶۲ درصد از مصرف‌کنندگان به محتوای ایجاد شده توسط هوش مصنوعی اعتماد دارند. همچنین این درصد از افراد معتقدند هوش مصنوعی مولد در بازاریابی و تبلیغات ابزای مطمئن است.

۲۷) شرکت‌ها از هوش مصنوعی برای فروش استفاده می‌کنند

۲۶ درصد سازمان‌ها از هوش مصنوعی برای بازاریابی و فروش استفاده می‌کنند و ۲۲ درصد از هوش مصنوعی محاوره‌ای یا دستیاران مجازی استفاده می‌کنند.

به گفته گارتنر، هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۵، ۳۰ درصد از پیام‌های بازاریابی خروجی را از سازمان‌های بزرگ تولید خواهد کرد.

بهترین مورد استفاده از هوش مصنوعی مولد در بخش فروش و خدمات مشتری است. به گفته ۳۵ درصد از مدیران، دستیاران مجازی برای تعامل با مشتری استفاده می‌شود. (Capgemini)

طبق گفته ۸۳ درصد از مدیران کسب‌وکار، کاربردی ترین استفاده از هوش مصنوعی مولد در شرکت آنها از طریق چت‌بات‌ها است که می‌تواند خدمات مشتری را خودکار کند و مدیریت دانش را بهبود بخشد. (کپجمینی)

تا سال ۲۰۳۰، از هر ۱۰ خودرو، یک خودرو، خودران خواهد بود. انتظار می‌رود بازار جهانی وسایل نقلیه خودران از ۲۰.۳ میلیون در سال ۲۰۲۱ به ۶۲.۴ میلیون تا سال ۲۰۳۰ افزایش یابد و ۱۰ درصد از وسایل نقلیه بدون راننده باشد.

ترندهای هوش مصنوعی برای سال ۲۰۲۴
فناوری هوش مصنوعی هر روز در حال پیشرفت است و بسیاری از ویژگی‌های دیگر به آن اضافه می‌شود.

ابزارهای طراحی مولد و ترکیب‌کننده‌های صوتی
نسل بعدی ابزارهای مولد هوش مصنوعی بسیار فراتر از ربات‌های چت و تولیدکننده‌های تصویر خواهد بود. بر اساس آخرین تحقیقات، هوش مصنوعی مولد می‌تواند به ارزش سالانه ۲.۶تریلیون دلار تا ۴.۴ تریلیون دلار در ۶۳ مورد استفاده بررسی شده اضافه کند.

متا Voicebox را معرفی کرده است، یک مدل یادگیری ماشینی که می‌تواند گفتار را از متن تولید کند. مدل صوتی که می‌تواند گفتار را در ۶ زبان انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، آلمانی، لهستانی و پرتغالی ترکیب کند.

هوش مصنوعی اخلاقی
هوش مصنوعی اخلاقی، هوش مصنوعی‌ای است که از دستورالعمل‌های اخلاقی کاملا تعریف شده در مورد ارزش‌های اساسی مانند حقوق فردی، حریم خصوصی، انصاف و عدم دستکاری پیروی می‌کند.

۸۵ درصد از مصرف‌کنندگان معتقدند که سازمان‌ها هنگام استفاده از هوش مصنوعی برای حل مشکلات جامعه باید اخلاق را در نظر بگیرند.

از آنجایی که به نظر می‌رسد شرکت‌ها ثابت می‌کنند که به استانداردهای اخلاقی پایبند هستند و پادمان‌های مناسب را اجرا می‌کنند، اخلاق‌شناسان هوش مصنوعی بیشتر مورد تقاضا قرار خواهند گرفت.

هوش مصنوعی در پشتیبانی مشتری
پشتیبانی مشتری ستون فقرات هر کسب‌وکاری است تا مشتریان را از خدمات راضی نگه دارد. خدمات مشتری حوزه‌ای از عملیات تجاری است که در آن بسیاری از رویه‌های معمول و تکراری با کارهای پیچیده و حیاتی گاه به گاه همراه می‌شود. هوش مصنوعی می‌تواند برای خودکار کردن کارهای تکراری و کاهش تلاش‌های انسان حیاتی باشد.

حدود ۷۵ درصد از رهبران خدمات مشتری انتظار دارند که هوش مصنوعی در ۵ سال آینده مشاغل پشتیبانی مشتری را متحول کند.

سایر آمارهای مهم هوش مصنوعی
در حال حاضر ChatGpt بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر و نزدیک به ۱.۵ میلیارد بازدیدکننده ماهانه دارد.
گوگل روزانه ۶.۹ میلیارد درخواست جست‌وجو را با استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی جهانی پردازش می‌کند.
پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۵، بازار هوش مصنوعی پوشیدنی مانند ساعت هوشمند به ۱۸۰ میلیارد دلار افزایش یابد.
طبق نظرسنجی‌های انجام شده ۳۹ درصد از کسب‌وکارهای بزرگ قصد داشتند در خدمات هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کنند.
بیش از ۴ میلیارد دستیار صوتی مانند دستیار گوگل، الکسای آمازون و سیری اپل تا به امروز فعال هستند و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۴ بیش از ۸.۴ میلیارد دستگاه وجود داشته باشد.
هوش مصنوعی در بازار آموزش پیش‌بینی شده است. با شروع سال ۲۰۲۴ به ۲ میلیارد دلار برسد.
تا سال ۲۰۲۵، ۸۰ درصد از مدیران خرده‌فروشی انتظار دارند شرکت‌های آنها از اتوماسیون هوش مصنوعی استفاده کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.