5G, 6G, vRAN, OpenRAN

خبر اول

May 26, 2024
10:00 یکشنبه، 6ام خردادماه 1403
کد خبر: 166536

اکواستار قرارداد 2.7 میلیارد دلاری موبایلی با نیروی دریایی آمریکا بست

ICTna.ir – شرکت EchoStar قراردادی چند میلیارد دلاری برای عرضه دستگاه‌های تلفن همراه و خدمات به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا منعقد کرده است.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این معامله همه مشکلات مالی شرکت تلفن همراه و ماهواره ای را که به خوبی اعلام شده حل نمی کند، اما به عنوان یک خبر مثبت خوشایند در این زمان دشوار برای مخابرات آمریکا عمل می کند.

برند تلفن همراه Boost Mobile EchoStar این قرارداد را در کنار شرکت خواهر خوانده اش، Hughes Network Systems، تامین‌کننده خدمات شبکه باند پهن ماهواره‌ای و مدیریت شده انجام خواهد داد. این دو، با هم خدمات و دستگاه‌های تلفن همراه مبتنی بر 5G – عمدتاً تلفن‌های هوشمند، اما به طور بالقوه شامل تبلت‌ها، تجهیزات اینترنت اشیا و سایر دستگاه‌های 5G را به وزارت دفاع و سایر آژانس‌های فدرال، هم در آمریکا و هم برای سفرهای بین‌المللی موقت ارائه می‌کنند.

نیروی دریایی آمریکا که طبیعتاً تحت اختیار وزارت دفاع قرار دارد، قرارداد را در ژانویه به مناقصه گذاشت و در آن زمان توضیح داد که در ابتدا یک قرارداد یک ساله با گزینه تمدید در افزایش سالانه حداکثر تا 10 سال را دارا خواهد بود.

EchoStar ارزش قرارداد را تا 2.7 میلیارد دلار در طول 10سال تخمین می زند، البته اگر همه گزینه های مختلف سالانه در نظر گرفته شود.

در ابتدا، این معامله پرداخت بزرگی برای EchoStar و شرکت های تابعه آن نخواهد بود. اما آنها مطمئناً پیروزی را جشن خواهند گرفت. EchoStar و کسب و کار Dish Wireless آن، که نام آنها به طور مشخص در این اطلاعیه وجود ندارد و این شرکت ترجیح می دهد به جای آن از برند Boost Mobile خود استفاده کند، سال 2024 را تا به امروز به شدت در جستجوی بودجه خارجی برای اطمینان از بقای خود صرف کرده اند.

حمید اخوان، مدیر عامل EchoStar و Dish، خوشبین به نظر می رسد که شرکت هایی که در ابتدای سال ادغام شدند، ظاهراً برای تقویت موقعیت مالی دیش، حامی پیدا کنند. به نظر می‌رسد این شرکت‌ها پیشنهادات متعددی ارائه کرده‌اند و به نظر می‌رسد بیش از یک گزینه را دنبال می‌کنند. رئیس اجرایی این شرکت، متعهد شد که در زمان مقتضی بیشتر به اشتراک بگذارد. با این وجود، شایعات مربوط به تشکیل پرونده ورشکستگی قریب الوقوع تشدید شده است.

بدیهی است که چنین صحبت هایی به توانایی شرکت برای برنده شدن معاملات بزرگ لطمه ای وارد نکرده است. قرارداد نیروی دریایی دومین قرارداد در چند ماه اخیر است، Echostar در ماه مارس اعلام کرد که وزارت دفاع در حال تمدید جایزه موجود برای شبکه های خصوصی 5G در پایگاه های دریایی در هاوایی و ایالت واشنگتن تا سال 2025 است.

جان سویرینگا، رئیس فناوری و مدیر ارشد اجرایی EchoStar گفت: شرکت EchoStar مفتخر است که با استفاده از قابلیت‌های اتصال بی‌سیم مبتنی بر Open-RAN، پیشرفت‌های فن‌آوری قابل توجهی را به وزارت دفاع و سایر آژانس‌های فدرال ارائه می‌کند.

سویرینگا افزود: از طریق برند Boost Mobile ما در تیم Echostar راه‌حل‌های حیاتی 5G، از جمله دستگاه‌هایی از چندین تولیدکننده و همچنین شبکه 5G Open RAN را ارائه خواهد کرد.

به نظر می‌رسد EchoStar دقیقاً دارایی‌های مناسب برای اجرای این قرارداد را دارد، با توجه به اینکه Dish در حال ایجاد یک شبکه Open RAN بومی ابری به امید تبدیل شدن به چهارمین MNO معتبر سراسری در بازار آمریکا است و هیوز قطعه ماهواره‌ای این پازل را به ارمغان می‌آورد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.