اپراتورها

تلفن همراه

خبر اول

May 24, 2024
10:00 جمعه، 4ام خردادماه 1403
کد خبر: 166539

در اندونزی XL Axiata با Smartfren ادغام می‌شوند

ICTna.ir – ادغامهای بیشتری در بازار موبایل اندونزی ممکن است در پیش باشد، زیرا دو بازیکن کوچک به دنبال افزایش حجم و مقابله با مهاجمان سنگین وزن خود هستند. امروز XL Axiata و رقیب کوچکتر آن Smartfren، بعنوان واحدی از شرکت اندونزیایی Sinar Mas، تأیید کردند که یادداشت تفاهمی را امضا کرده اند که راه را برای مذاکرات ادغام هموار می کند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در طرح مورد بحث، XL و Smartfren سهام مساوی را در شرکت ادغام شده، که در حال حاضر “MergeCo” نامیده اند، می گیرند. آنها همچنین می توانند در جهت گیری استراتژیک و تصمیمات عملیاتی شرکت، نظر یکسان و حق رای یکسانی داشته باشند.

مذاکرات در مراحل اولیه است و ممکن است توافق محقق نشود، بنابراین برای صحبت درباره اعداد خیلی زود است. با این حال، برخی از محاسبات خشن و پشت سر هم بر اساس گزارش‌های مالی اخیر و ارزش بازار نشان می‌دهد که واحد تجاری ترکیبی دارای ارزش شرکتی بین 4.5 تا 4.7 میلیارد دلار دارد.

با هدف ایجاد یک ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی قوی‌تر در اندونزی، انتظار می‌رود ادغام XL Axiata و Smartfren ترکیبی از مقیاس، شایستگی‌ها، امور مالی و تخصص عمیق مخابراتی Axiata و مقیاس محلی و دانش بازار Sinar Mas را گرد هم آورد. Axiata در بیانیه ای گفت: برای ایجاد ارزش قابل توجه، به دنبال این ادغام رفته است.

اسمارتفرن در گزارشش به بورس اوراق بهادار گفت: ما معتقدیم که معامله پیشنهادی به سود اندونزی، بخش مخابرات و ذینفعان، با حمایت مؤثرتر از آرزوها و نیازهای دیجیتال اندونزی خواهد بود. شرکت ترکیبی انتظار دارد از طریق هم افزایی، تجربه برتر مشتری را ارائه دهد و ارزش سهامدار بیشتری ایجاد کند.

ترکیب XL Axiata و Smartfren رقابت بسیار سخت تری را برای دو MNO دیگر اندونزی یعنی Telkomsel و Indosat Ooredoo Hutchison (IOH) ایجاد خواهد کرد.

XL و Smartfren به ترتیب 57.5 و 36.5 میلیون مشترک تلفن همراه دارند که آنها را با 100.8 میلیون مشتری در رتبه سوم و چهارم پشت سر IOH و حتی بیشتر از Telkomsel رهبر بازار که 159.3 میلیون دارد، قرار می دهد. اگر قرارداد MergeCo پیش برود، شرکت ترکیبی 94 میلیون مشتری خواهد داشت که آن را در فاصله نزدیک IOH قرار می دهد.

شاید مهم‌تر این باشد که چگونه ادغام پیشنهادی به نفع شبکه‌های آنهاست.

رهبر بازار Telkomsel دارای 198هزار ایستگاه بی تی اس 4G است و به دنبال آن IOH قرار دارد که هنوز 184هزار ایستگاه قدرتمند دارد. نسبت به XL که تقریباً 105هزار بی تی اس دارد، کمی افت کرده است، و سپس Smartfren با 46هزار بی تی اس تقریباً در وضعیت متوسط ​​وجود دارد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.