دوئیچه تلکام APIهای شبکه را به مشتریان سازمانی ارائه میکند
ICTna.ir – اپراتور آلمانی دوئیچه تلکام می خواهد که واحد عمده فروشی بین المللی اش، نقش برجسته ای در اکوسیستم در حال ظهور API های شبکه داشته باشد.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، Deutsche Telekom Global Carrier مجموعه جدیدی از خدمات را راه اندازی کرده و آن را با نام Global Carrier Digital Services معرفی میکند که پورتالی است که از طریق آن مشتریان عمده فروشی می توانند به API های مختلف شبکه دسترسی داشته باشند و از آنها برای بهبود پیشنهادات خود استفاده کنند.
اینها شامل سه API هویت تلفن همراه، مانند تأیید شماره و تعویض سیمکارت است. اولی نیاز به احراز هویت دو مرحله ای دستی از طریق پیامک را برطرف می کند، در حالی که دومی می تواند بررسی کند که آیا شماره تلفن اخیراً به یک سیم کارت جدید منتقل شده است یا خیر و در نتیجه خطر حملات تعویض سیم کارت را کاهش می دهد. همچنین یک API شناخت مشتری (KYC) وجود دارد که اطلاعات حساب معتبر را به شماره تلفن کامل مشتری پیوند میدهد.
بازار API های دوئیچه تلکام در اینجا متوقف نمی شود. DT همچنین موقعیت دستگاه و وضعیت دستگاه را مشخص می کند که هر دو در اتحاد CAMARA با پشتیبانی لینوکس و GSMA توسعه یافته اند. مکان دستگاه به خودی خود توضیحی است، در حالی که وضعیت دستگاه مربوط به بررسی اینکه آیا مشتری به شبکه دیگری رومینگ کرده است یا خیر را مشخص میکند که می تواند برای مواردی مانند پیشنهادات رومینگ هدفمند یا مقابله با کلاهبرداری مفید واقع شود.
علاوه بر این، مشتریان عمدهفروشی همچنین میتوانند از اتوماسیون گردش کار مبتنی بر API و پلتفرم ارتباطی DT به عنوان سرویس (CPaaS) استفاده کنند، که به مشتریان امکان میدهد با استفاده از API، صدا، ویدیو و پیامرسانی را در کامپیتور و برنامههای سازمانی خود ادغام کنند.
DT از پایان سال گذشته CPaaS را با مشتریان منتخب آزمایش می کند. یکی از آنها ارائه دهنده راه حل های مرکز تماس virtualQ است. از CPaaS برای بهبود راه حل مدیریت حجم تماس خود استفاده می کند. در دنیای واقعی، معنای آن این است که مشتریانی که در ساعات شلوغ روز با مرکز تماس، تماس میگیرند، این امکان را خواهند داشت که با آنها تماس گرفته شود، یا به جای آن، درخواست آنها از طریق پیامک یا یک برنامه پیامرسانی بررسی شود.
برتولد فرچ، معاون استراتژی بینالمللی، بازاریابی و هدایت دویچه تلکام، گفت: ما بهشدت از چالشهای منابعی که مشتریان عمدهفروشی خود روزانه با آنها مواجه هستند، آگاه هستیم، که محرک اصلی برای راهاندازی مجموعه خدمات دیجیتال حامل جهانی جدید بود. این خدمات دیجیتال فعلی و همچنین بسیاری از خدمات دیجیتال جدید را متناسب با نیازهای خاص مشتریان ما ارائه می دهد، همچنین آنها را قادر می سازد تا با نیازهای یکپارچه سازی تقریباً صفر در چشم اندازهای IT مربوطه خود راه اندازی شوند.
DT علاوه بر ارائه بهترینهایی که APIها ارائه میدهند، مایل است نشان دهد که مجموعه جدید خود از استانداردهای حفاظت از دادههای اتحادیه اروپا و حفظ حریم خصوصی پیروی میکند و آن را برای صنایع بسیار تحت نظارت مانند مراقبتهای بهداشتی، بخش عمومی و مخابرات مناسب میسازد.
اگر به GSMA و McKinsey باور داشته باشید، فرصت API برای مخابرات بسیار بزرگ است.
با به وجود آمدن فناوری، به علاوه فرصتی که برای پیشرفت در زنجیره ارزش ارائه می دهد، صنعت اکنون در تلاش است تا بهترین راه را برای عرضه APIها به بازار بیابد.
به نوبه خود، DT سپتامبر گذشته با واحد Vonage اریکسون برای راهاندازی پورتال MagentaBusiness API همکاری کرد که به توسعهدهندگان نرمافزار دسترسی به APIهای شبکه مختلف را ارائه میدهد.