باندپهن

فیبرنوری

May 18, 2024
12:20 شنبه، 29ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 166582

پیشرفت 20 درصدی پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای استان لرستان

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان لرستان در آستانه 27 اردیبهشت روز جهانی ارتباطات با حضور در برنامه زنده گفت وگوی ویژه خبری از پیشرفت طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها در استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان لرستان،مجتبی صارمی، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان لرستان در برنامه گفت وگوی ویژه خبری صداوسیمای مرکز لرستان از پیشرفت طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها در استان خبر داد و گفت: عملیات اجرایی پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها موسوم به FTTH با هدف ارائه سرویس اینترنت پرسرعت بر بستر فیبرنوری با حداکثر سرعت تا 1000 مگابیت بر ثانیه از ابتدای سال 1402 در استان آغاز شده است که در 4 شهر الیگودرز، ازنا، الشتر و خرم آباد در حال اجرا و در شهرهای دورود و پلدختر عملیات حفاری آن به پایان رسیده است.

وی اجرای این پروژه را گامی در راستای ارتقای زیرساخت لایه دسترسی (اکسس) دانست و افزود: برای اجرای این پروژه بالغ بر 1500 میلیارد تومان هزینه خواهد شد که تاکنون 200 کیلومتر شبکه فیبرنوری شهری طی یکسال اخیر، توسعه یافته و پیش بینی می شود حجم عملیاتی این پروژه در حدود 1000 کیلومتر باشد.

صارمی، تصریح کرد: تمام تلاش مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان بر این است تا مردم و کسب و کارها بتواند به راحتی و آزادانه از امکانات اپراتورهای فعال دراستان استفاده کرده و با این کار بازار رقابتی نیز بر افزایش خدمات و کیفیت ارائه آن تاثیرگذار باشد.

وی افزود: سامانه iranfttx.ir به صورت برخط، مراحل اجرایی پروژه و امکان دسترسی به امکانات را رصد کرده و مردم می توانند با مراجعه به این سامانه به محض اتمام مراحل کامل پروژه در هر منطقه،نسبت به ثبت نام و دریافت خدمات از اپراتور مربوطه اقدام کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.